Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

RWD Tesla er vel blant de absolutt beste RWD bilene der ute.

AWD utgavene er selvsagt bedre til å komme frem, men blant andre AWD biler er vel Teslas system bare sånn midt på treet. For de aller fleste får man aldri problemer dog, men det er ikke et offroad system, som det heller ikke er tenkt å være.

 

Jeg finner den 100% håpløs iallefall, RWD modellene altså. Har som sagt aldri kjørt noe bedre AWD system, dog gjelder dette på vei. Jeg kjører ikke bilene mine utenfor veien.. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fins bedre AWD system, men for de fleste er det bortkastet, man har aldri bruk for det.

Fremhjulene hjelper til bra i situasjoner, men ved kraftig akselerasjon er det bakhjula som tar den største lasten, og det er også der man har absolutt mest grep med tanke på vektfordelingen og hvordan den forflytter seg under sterk akselerasjon.

Lenke til kommentar

Har hatt hvit bil og den var mest grå

Nå har jeg grå bil, og den er grå hele tiden, som er litt "farlig", da en glemmer å vaske..

 

Ja grå er veldig fint, hadde en 5 serie i hvit og den var stort sett ok ren. Så lenge den fikk kattevask ofte nok. De svarte jeg har hatt(3 stykk) har vært skitne konstant, foruten 5-10 minutt etter håndvask. Og da er de veldig pene IMO. 

Lenke til kommentar

Svart skinn er null prob, 10 min preheat eller precool (sommer) fikser biffen.

 

I Tesla så. Men jeg hadde ikke en sånn funksjon i M3en (EDIT: BMW, ikke Tesla). Så når den sto i sola og jeg satt meg inn med shorts så var det bacon-lukt innen 10sek :p

 

EDIT: Tilgi meg om jeg blander deg med noen andre, Kremt, men jeg trodde ikke du likte elbiler jeg? Hva fikk deg til å endre mening? :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Synes svart er værst egentlig, må håndvaskes for å se ren ut. Hvit ser ok ut med kattevask.

Synes det meste ser ille ut etter man har tatt en kattevask uansett farge. Nå er kanskje jeg ekstra pirkete på akkurat det punktet der da jeg aldri har skjønt hvordan folk mener at visse farger er "lettere" å holde rent.

Lenke til kommentar

Synes det meste ser ille ut etter man har tatt en kattevask uansett farge. Nå er kanskje jeg ekstra pirkete på akkurat det punktet der da jeg aldri har skjønt hvordan folk mener at visse farger er "lettere" å holde rent.

 

Jo, hver sin greie. Jeg synes ikke en hvit bil ser veldig bra ut etter en kattevask. Men jeg synes den ser bedre ut enn en svart en. Der må håndvask til for at den skal se ok/bra ut. Men mulig det bare er meg :) Hvem vet, kanskje jeg angrer på hvit denne gangen, men godt lei svart nå. 

 

Forøvrig fikses det lett i dag. 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Hvit har overrasket meg, veldig grei å holde ren. Lett å se flekker også så man kan bruke Iron X for å fjerne det. Noen farger skjuler flekker og skitt godt men det blir bare vanskeligere å fjerne det, så ikke mye vits. Er ikke hvit den dyreste fargen nå? Videre er solid hvit den enkleste lakken egentlig. Riper vises lite, og det er lett å flekklakkere. Men tesla har vel ikke solid hvit lenger nå, bare i starten på S de hadde det.

Lenke til kommentar

Hvit har overrasket meg, veldig grei å holde ren. Lett å se flekker også så man kan bruke Iron X for å fjerne det. Noen farger skjuler flekker og skitt godt men det blir bare vanskeligere å fjerne det, så ikke mye vits. Er ikke hvit den dyreste fargen nå? Videre er solid hvit den enkleste lakken egentlig. Riper vises lite, og det er lett å flekklakkere. Men tesla har vel ikke solid hvit lenger nå, bare i starten på S de hadde det.

 

Tror rød er noe dyrere. Jeg fant iallefall noen som hadde betalt litt mer enn meg for sin bil, og mener det var pga fargen. Solid hvit synes jeg ikke er noe fin, den blir litt "kjedelig" for min del. Har ett søskenbarn med X i den fargen, han har foliert den. Men ser den jo i mellom dører og slikt. Liker dog "perle" hvitfargen som jeg har bestilt nå, litt mer liv i den liksom. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...