Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viktig svar. Når noen linker til aktuelle artikler så er det veldig viktig å kontre med noe negativt om Tesla. 🥰🥰

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Jotun skrev (26 minutter siden):

Viktig svar. Når noen linker til aktuelle artikler så er det veldig viktig å kontre med noe negativt om Tesla. 🥰🥰

Ok, så innlegget var ikke relevant? Snakke om å se spøkelser på høylys dag....

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg pratet faktisk med eieren av en elektrisk 2CV for noen år siden. En kar i fra Drammen. Utrolig morsom bil med blomsterkasser bakpå. Vi var tilfeldigvis på samme bensinstasjon samtidig - med hver våre elbiler.

Men om det blir noen serieprodusert slager? Mehh. Jeg tror ikke retro er det som skal til for å ta opp kampen med kineserne. Jeg tror det må tenkes mer framover. Design som "eier seg selv" og ikke forsøker å leve på gamle minner etter gamle helter.

Endret av Simen1
Skrevet
Jotun skrev (24 minutter siden):

Det er en helt ny og dagsaktuell artikkel, uavhengig av Jaguar. Sånn sett var det nok ikke nødvendig å bruke sitatknappen.

• Liker 2
Skrevet
Simen1 skrev (7 minutter siden):

Jeg pratet faktisk med eieren av en elektrisk 2CV for noen år siden. En kar i fra Drammen. Utrolig morsom bil med blomsterkasser bakpå. Vi var tilfeldigvis på samme bensinstasjon samtidig - med hver våre elbiler.

Men om det blir noen serieprodusert slager? Mehh. Jeg tror ikke retro er det som skal til for å ta opp kampen med kineserne. Jeg tror det må tenkes mer framover. Design som "eier seg selv" og ikke forsøker å leve på gamle minner etter gamle helter.

Retrodesign funker, men det er en vanskelig øvelse. Hvis europeisk bilindustri skal klare seg i et marked som for tiden kun forkuserer på pris opp mot innvendig plass og rekkevidde, så må de kunne tilby noe ekstra. Og hvis det er en ting europeisk bilindustri har, som resten av elbilindustrien ikke har, så er det historie. Et godt nylig eksempel er Renault 5. Hadde det vært en vanlig 2box bil, så ville den knapt fått noe oppmerksomhet. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Jotun skrev (6 minutter siden):

Absolutt! Og det var jo helt klart al sin intensjon å være aktuell.

Jepp, det var det, og hvis du faktisk hadde giddet å lese artikkelen, så hadde du sett hvor aktuell den faktisk var mtp nylige diskusjoner her inne.

• Liker 1
Skrevet
Jotun skrev (6 minutter siden):

Leste den før du postet den så du kan ta deg en paracet.

Akkurat, da bør du iallefall se hvor aktuell den er.

Skrevet

Forøvrig kan man få kjøpt helt nye elektriske 2CV fremdeles. Det blir fort dyrt med en håndbygget småbil, men alikevel mer attraktisk enn det meste av nye elbiler:

Skrevet
Simen1 skrev (7 minutter siden):

Uavhengig av retrofaktoren, så synes jeg den renderingen jeg la inn her, selv om den garantert ikke blir den nye 2CV'en, var så kul at det hadde gjort den veldig aktuell. Men her er hentet mye inspirasjon fra både 2CV, bobla og Chrysler PT Cruiser...

Skrevet
Jotun skrev (2 minutter siden):

Er dette offisiell shit?

Den vil nok hente mye fra Renault 5/Renault 4/Nissan Micra-trillingene i el-utgave!

Her er nok mer korrekt bilde, selv om det er i mørk utgave så man ikke skal se den for godt, men legg merke til frontlyktene!

FØRSTE SKISSE: Citroën 2CV gjenoppstår. Foreløpig har bilprodusenten kun lagt ut dette bildet av modellen. Foto: Citroën

• Liker 1
Skrevet (endret)

Bra. For syns ikke de treffer så godt.

Renault traff hvertfall mye bedre.

Fikk av en eller annen grunn mafia følelse av fronten.

Endret av Jotun
Skrevet
Snowleopard skrev (5 minutter siden):

Den vil nok hente mye fra Renault 5/Renault 4/Nissan Micra-trillingene i el-utgave!

Her er nok mer korrekt bilde, selv om det er i mørk utgave så man ikke skal se den for godt, men legg merke til frontlyktene!

FØRSTE SKISSE: Citroën 2CV gjenoppstår. Foreløpig har bilprodusenten kun lagt ut dette bildet av modellen. Foto: Citroën

Citroen er Stellantis, mao Renault sin største konkurent. Med den prisen blir den nok basert på en helt ny platform som ikke er lansert ennå.

Skrevet
AL123 skrev (3 minutter siden):

Citroen er Stellantis, mao Renault sin største konkurent. Med den prisen blir den nok basert på en helt ny platform som ikke er lansert ennå.

Lurer på om de viderefører fjærings systemet på gamle 2cv. Det hadde vert artig. Har aldri kjørt den men jeg mener forhjul og bakhjuls fjæring var linket sammen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...