Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange av oss bytter bil etter 3-5 år...
Men hva er lurest synes dere:

Selge før første EU-kontroll for å slippe å fikse evt. småfeil og slitedeler, men dermed måtte selge en bil med "imminent EU kontroll". Eller:

Ta EU kontrollen, og fikse det som måtte dukke opp før salg? Da kan man vel få litt mer for den.... og avdekkes det noe "alvorlig", så kan jo det kreves fikset på garanti av leverandør før man selger...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville vært mere interessert i en bil som nettop var godkjent enn en som snart må på kontroll. 

Du kan ta eu kontrollen tidligere neste dato blir bare flyttet da, noe som jo ikke betyr noe for din del om du skal selge.

  • Liker 4
Skrevet
ozone skrev (25 minutter siden):

Ta EU kontrollen, og fikse det som måtte dukke opp før salg? Da kan man vel få litt mer for den.... og avdekkes det noe "alvorlig", så kan jo det kreves fikset på garanti av leverandør før man selger...

"Check" 👍

  • Liker 2
Skrevet
bzzlink skrev (7 minutter siden):

Hvorfor?

Vi har da ikke noe bilproduksjon vi trenger å beskytte

Nei, men vi har allierte som det er bedre å handle med

Å kjøpe elbil fra Kina no er som å kjøpe bil fra Tyskland 1938

  • Liker 1
Skrevet (endret)
HF- skrev (41 minutter siden):

Nei, men vi har allierte som det er bedre å handle med

Å kjøpe elbil fra Kina no er som å kjøpe bil fra Tyskland 1938

Da bør man vurdere det samme ovenfor amerikanske også da. Og japanske. Google 'japan ww2 unit xxx (husker ikke eksakt tall her)'

Og korea, de var jo ganske kjipe mot "uønskede elementer" frem mot OL de arrangerte.

Osv..

Og samtlige tyske produsenter. 

Endret av Duriello
Skrevet
ozone skrev (2 timer siden):

Mange av oss bytter bil etter 3-5 år...
Men hva er lurest synes dere:

Selge før første EU-kontroll for å slippe å fikse evt. småfeil og slitedeler, men dermed måtte selge en bil med "imminent EU kontroll". Eller:

Ta EU kontrollen, og fikse det som måtte dukke opp før salg? Da kan man vel få litt mer for den.... og avdekkes det noe "alvorlig", så kan jo det kreves fikset på garanti av leverandør før man selger...

Ta kontrollen før man selger, uten tvil.

Dukker det opp noe som helst på første EU kontroll bør man velge et annet bilmerke neste gang! (ihvertfall hvis forhandler ikke dekker utbedringen)

  • Liker 1
Skrevet
Elgen-Hansi skrev (Akkurat nå):

Ta kontrollen før man selger, uten tvil.

Dukker det opp noe som helst på første EU kontroll bør man velge et annet bilmerke neste gang! (ihvertfall hvis forhandler ikke dekker utbedringen)

Samme tenker jeg. Lettere å selge privat da også. Ganske sikker på at det kommer til å dukke opp noe på min Model 3, har EU nå til uka. Hører en ulyd bak fra hjulopphenget, håper det blir tatt på garanti.

  • Liker 1
Skrevet

Takk for svarene! Jeg er enig!
Men flere jeg kjenner selger alltid før første EU for å spare seg for både utgiften og hassle...
Har prøvd å si at de vil jo få "gratis" avdekking av evt. garantifeil ved å ta den! ...men til døve ører😑

Skrevet
ozone skrev (12 minutter siden):

Takk for svarene! Jeg er enig!
Men flere jeg kjenner selger alltid før første EU for å spare seg for både utgiften og hassle...
Har prøvd å si at de vil jo få "gratis" avdekking av evt. garantifeil ved å ta den! ...men til døve ører😑

Hehe er uansett dyrere å kjøpe en splitterny bil enn å ta en EU selv, spesielt når vi snakker om første EU på bilen. Og kan være like risikabelt å kjøpe en eldre brukt med ukjente feil..

Skrevet

Har aldri opplevd feil på 1 og 2 eu kontroll på mine biler. Man må som regel over 120 000km før det blir noe av betydning. Eneste er å passe på at bremseskivene ikke er rustet for mye. Det holder man vekk med normalt vedlikehold

Skrevet
Trestein skrev (7 minutter siden):

Har aldri opplevd feil på 1 og 2 eu kontroll på mine biler. Man må som regel over 120 000km før det blir noe av betydning. Eneste er å passe på at bremseskivene ikke er rustet for mye. Det holder man vekk med normalt vedlikehold

Hva med hjuloppheng og hjullager? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...