Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (10 minutter siden):

Noen som kjenner bilen og merket? Aldri sett før

IMG_0990.jpeg

Ingenting foran rattet og kun skjerm på midten av dashbordet , det må jo være en Tesla😅

Bilen foran er en DSFK E5 PHev

Endret av Syar-2003
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Syar-2003 skrev (1 minutt siden):

Ingenting foran rattet og kun skjerm på midten av dashbordet , det må jo være en Tesla 😅

Hehe tenkte mer på den forran🤣 min egen klarer jeg å holde styr på:p

• Liker 1
Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (5 minutter siden):

Hehe tenkte mer på den forran🤣 min egen klarer jeg å holde styr på:p

.

Endret av Jalla21
Skrevet

Ikke 1 eneste elbil på lista over mest solgte biler i Europa for april. Eller jo, 208 og C3 har vel elbil variant under andre drivlinjer. Men på de andre plassene er andre drivlinjer hybrid. 

Spoiler

bilsalgeuropa.PNG.767522c53e7e0d2319fc42630f9e51c0.PNG

Skrevet (endret)
Syar-2003 skrev (2 minutter siden):

IMG_2131.jpeg

Oh wow, trodde det var elbil og aldri hørt om merket!

edit: sett mye kinesisk her ‘nede’!

Endret av Salvesen.
Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Nei det var garantert ikke den, langt mindre og helt annen bak:p

Ja, fant ut det.  De skryter av at du aldri har fått så mye bil for så lite penger.

https://navor.dk/

Endret av Jalla21
Skrevet
Salvesen. skrev (4 minutter siden):

Oh wow, trodde det var elbil og aldri hørt om merket!

edit: sett mye kinesisk her ‘nede’!

EJ skilt i danmark brukes for både elbiler og plugin hybrid.

Skrevet
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Har også sett en del polestar 4? Her nede

veldig uheldig det front kamera om bilen ikke er svart.

?

Skrevet
AL123 skrev (2 minutter siden):

?

Sitter ett front kamera i front fangeren som er en svart firkant. Så om bilen er hvit f.eks. så har en en svart flekk på fangeren. Var ikke særlig pent i real life synes jeg

Skrevet
Syar-2003 skrev (18 minutter siden):

Ikke hørt om de jeg heller 😅 (før nå)

Kinesiske DFSK Motor, er et joint venture mellom DongFeng motor og SoKon Industry.

EU har lagt toll på alle elbiler fra Kina, men det gjelder ikke for el-varebiler eller lade hybrider. Derfor er denne bilen fortsatt billig i Danmark selv om den egentlig er gammel(fra 2016 med bensinmotor).

https://bilmagasinet.dk/navor/navor-e5

• Liker 2
Skrevet

En rekke innlegg er fjernet. Barnslig krangling frem og tilbake er ikke nødvendig, det er heller ikke nødvendige å gå over på sjikanering av trygdede. Dere er voksne mennesker, oppfør dere som det.

Modereringen skal ikke kommenteres i tråden. Eventuelle kommentarer kan bli tatt på PM til undertegnende 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg vurderer nå elbil, igjen.

Jeg er usikker på om jeg får godkjent å opprette parkeringsplass på egen eiendom, og dermed vet jeg ikke om jeg får montert egen lader eller må benytte borettslagets løsning for lading.

Siden jeg ikke har noen erfaring med elbil, lading og kostnader så lurer jeg på hvor dårlig en kommer ut med å benytte borettslagets løsning med aneo.

Screenshot_20250531_112327_SamsungInternet.thumb.jpg.4438552643e11535577c50c4f2e2cf89.jpg

Skrevet

@ProphetSe7en Tviler sterkt på du får montere en egen ladeløsning utenom borettslaget sin, så det er lite vits å hypotetisere mer rundt det.

Løsningen i borettslaget er litt som forventet. Ikke like bra som å bo i enebolig, men heller ikke like ille som å måtte hurtiglade og i hvert fall ikke i nærheten av så ille som bensin/diesel. Det er omtrent som forventet, men siden du neppe får noe alternativ så er det bare å svelge unna de små kamelene.

Det sagt så går det an å stemme i årsmøter i borettslaget, engasjere seg selv, undersøke alternativer og fremme forslag om bedre løsninger. Det burde være mulig å oppnå noe bedre enn den avtalen der. Men det forutsetter at du får styret med deg.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...