Gå til innhold

Stellaris-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er man igang med Apocalypse og førsteinntrykket etter 5-6 timer er at det har blitt gjort noen rare valg i cherry updaten (som forhåpentligvis gror på meg etterhvert).

 

Det å ha starlanes som eneste reisemåte er greit nok men skulle ønske jeg kunne slippe å se alle lanesa før jeg oppdager dem. Mye av exploringen på begynnelsen er nå mindre spennende da kartet jo viser hvor alle flaskehalser etc er før jeg har vært der. Og at det beste utstyret autooppdateres på skipene dine syntes ødela endel, jeg likte å tukle med det selv om det fort ble litt tidkrevende. Når det er sagt så kan man jo enda velge custom modeller og gjøre det manuelt men når den "beste" versjonen allerede ligger der så blir intensivet til å gjøre det litt borte.

 

Når det kommer til resten av innholdet i dlc`en så må jeg vel teche opp i en 20-30 timer til før jeg får sett noe til det..., men virker jo kult med Titans og planet killers etc.

Lenke til kommentar

Har spilt 13.3 timer på Apocalypse i følge Steam, og jeg har nytt hvert minutt. :) Har skrevet seks kapitler på AARen min nå, dette senker farten litt på fremgangen (samt at siden jeg er på ferie har jeg kun en halvsvak laptop med meg, som gjør at det går noe sakte), men det er så GØY. :D Sjekk gjerne ut det jeg har skrevet, poster det blant annet her: https://www.spillforumet.no/traad/stellaris-2-0-apocalypse-aar-under-a-watchful-eye.2905/

Endret av fnwilborn
Lenke til kommentar

Jeg spilte et Inward Perfection imperium med Syncretic Evolution. Var langt foran alle andre og equal med Fallen Empires. Reformerte etter at alle traditions var tatt for å rollespille en "Awakened empire" med mål om å vassalisere andre empires og beskytte galaksen mot trusler. (kan uansett ikke gjøre unrestricted warfare som pacifist)

 

Eneste som var dritt var at det ikke gikk, men mister så mye war exhaustion ved å invadere planeter (kapre FTL blockers) og ta systemer selv om man ruller over all motstand. Så auto peacer man ut når man selv når 100% war exhaustion og ender opp med 0 systemer fordi man ikke kan claime og ingen vassal. 

 

Enig med kritikerne at war exhaustion systemet behøver tweaking.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg liker Stellaris men liker ikke war exhaustion og heller ikke hvordan noen av kampene blir "kalkulert" som win eller defeat. Eksempelvis hadde jeg 4 kamper i et solsystem: i den første var jeg underlegen da de fleste skipene ikke kom frem i tide, men de jeg hadde holdte stand og fienden trakk seg ut.. fortsatt var det en defeat for meg.. wtf. De neste to kampene vant jeg, og siste kamp, hvor jeg grusa fienden totalt, ble en defeat. Så jeg vet da søren om det er en bug eller om noe annet gikk feil.

Lenke til kommentar

Man angrer litt at man spiller iron man når det helt ut av det blå dukker opp ett Wrath Specter som helt ustoppelig bare spiser seg igjennom hele imperiet alene :wow: Hva er det for noe og hvordan forhindrer man dette?

Tror ikke du får gjort så mye mer enn å bekjempe dem når/om du er sterk nok. De er ‘flerdimensjonelle skapninger’ av et eller annet slag om jeg husker riktig, og i likhet med de andre «bossene» som har blitt lagt til etter en av expansionene så kan det gi relativt store fordeler å bekjempe dem.

 

Om du betaler fraksjonen du også kan betale for å hjelpe til med forskning gir de deg en bonus på 20(?) prosent som kommer godt med.

Lenke til kommentar

 

Man angrer litt at man spiller iron man når det helt ut av det blå dukker opp ett Wrath Specter som helt ustoppelig bare spiser seg igjennom hele imperiet alene :wow: Hva er det for noe og hvordan forhindrer man dette?

Tror ikke du får gjort så mye mer enn å bekjempe dem når/om du er sterk nok. De er ‘flerdimensjonelle skapninger’ av et eller annet slag om jeg husker riktig, og i likhet med de andre «bossene» som har blitt lagt til etter en av expansionene så kan det gi relativt store fordeler å bekjempe dem.

 

Om du betaler fraksjonen du også kan betale for å hjelpe til med forskning gir de deg en bonus på 20(?) prosent som kommer godt med.

 

 

Ok takk. Lurer på om ikke denne flerdimensjonelle skapningen dukket opp litt tidlig ettersom jeg var totalt sjanseløs. Håpet han skulle svinge over mot naboen men vesenet likte visst mine systemer best...

 

Forøvrig virker spillet ekstremt vanskelig om man starter med aggressive naboer rundt seg, diplomati funker ikke og de har fullt fokus på å ruste opp for å ta deg så fort de kan.

Lenke til kommentar

Aldri spill Paradox-spill i Iron-man. Jeg elsker Paradox-spill, men så masochist er jeg ikke.

Du kan enten bare leve med disse monstrene eller slå av Leviathans-DLCen.

 

Hehe ja det er selvplaging, har blitt mange restarts etterhvert. Men de Leviathans monstrene mener jeg har møtt flere ganger og har vært stasjonære, dette her bare pløyde seg oppover igjennom alt. 

 

Jeg har ikke giddet å rendyrke planetene til en spesifikk industri for å få ekstra bonus output med mineral refinery etc, "må" man gjøre dette etter å ha fått noen planeter? Mener jeg ikke trengte dette tidligere i like stor grad og det er boring work

Lenke til kommentar

 

 

Man angrer litt at man spiller iron man når det helt ut av det blå dukker opp ett Wrath Specter som helt ustoppelig bare spiser seg igjennom hele imperiet alene :wow: Hva er det for noe og hvordan forhindrer man dette?

Tror ikke du får gjort så mye mer enn å bekjempe dem når/om du er sterk nok. De er ‘flerdimensjonelle skapninger’ av et eller annet slag om jeg husker riktig, og i likhet med de andre «bossene» som har blitt lagt til etter en av expansionene så kan det gi relativt store fordeler å bekjempe dem.

 

Om du betaler fraksjonen du også kan betale for å hjelpe til med forskning gir de deg en bonus på 20(?) prosent som kommer godt med.

Ok takk. Lurer på om ikke denne flerdimensjonelle skapningen dukket opp litt tidlig ettersom jeg var totalt sjanseløs. Håpet han skulle svinge over mot naboen men vesenet likte visst mine systemer best...

 

Forøvrig virker spillet ekstremt vanskelig om man starter med aggressive naboer rundt seg, diplomati funker ikke og de har fullt fokus på å ruste opp for å ta deg så fort de kan.

Tror de pleier å være der fra starten av, og noen ganger reise litt rundt, så er du uheldig tidlig nok er det nokk ikke så mye å gjøre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...