Gå til innhold

Stellaris-tråden


Anbefalte innlegg

Wow for et spill. Storkoste meg helt til jeg gikk for planet nr. 6 og fikk sektorer tvunget på meg. Hva poenget med sektorer er når man har under 10 planeter skjønner jeg ikke, men jeg har kanskje ikke satt meg nok inn i det. Det er også endel dødtid på dette tidspunktet, så om jeg ikke skal få sysle med mine 5-6 planeter så blir det jo rett og slett kjedelig. Systemet virket også ganske klumsete så jeg endte opp med å endre på .lua filen og satt grensen på maks planeter til 50 før jeg må begynne med sektorer.

 

Men må si jeg liker ikke laggen. På normal speed så går det greit, men alt over lagger endel. Og det er en litt rar type lag eller hakking. Det virker som om maskinen min takler spillet helt fint og at det egentlig går helt glatt, men likevel er det hakking med jevne mellomrom. Ligner litt på Windows 10 hakkingen som mange opplever.

Jeg har ikke opplevd denne laggingen selv, men jeg forstår noen har problemer der. De har lovet å ha det som pri #1 framover i patcher, heldigvis. Hva er PCen din sine specs? Jeg har en i5 6600 @ 3.3 GHz, 16 GB DDR3 RAM, Radeon HD6870 med 1 GB RAM, Windows 10 64-bit. GPUen begynner å bli gammel, men den holder fint til Stellaris heldigvis.:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spilles på en i7 4790k @ 4 GHz, 16 GB RAM, Geforce GTX 970, og Windows 10. Har hatt problemer med hakking i Windows 10 før, altså hele systemet, men da mest når det gjelder video og streaming. Fikset det med å lage en ny bruker så har startet et ny save med den nye brukeren for å se om det er noen forskjell. Så får vel se det an.

Lenke til kommentar

Spilte litt Stellaris i dag for første gang. Jeg ble litt overveldet av det store antallet valg og styring som er mulig i spillet. Det er noe helt annet fra Master of Orion 2 som jeg er vant med. Stellaris er det første romspillet jeg har spilt siden MoO2.

 

Fin grafikk. Fikk til å spille med mitt gamle skjermkort NVIDIA GTX 650Ti. Gikk fint, men kanskje animasjonene kunne gått raskere med et kraftigere skjermkort. Kunne ikke finne noe i menyen for å justere på grafikkinnstillinger Low,Med,Max osv. som enkelte spill har mulighet til.

 

Er det mulighet å få et galaktisk oversiktsbilde? Jeg kunne foreløpig bare zoome ut på et solsystem og bevege meg fra et solsystem til et annet. Er jeg n antall stjerner borte fra mitt eget hjemsolsystem så må jeg trykke meg n ganger bortover for å komme "hjem igjen".

Lenke til kommentar

Om det er som flere lurte på hvorfor Steam achievements ikke vil låse seg opp, så er det bare fordi de er forbeholdt Ironman mode :p

 

Om jeg skal trekke fram en ting som jeg savner veldig i spillet (og de fleste andre pausbare 4X/RTS`er), så er det en combat mode hvor man kan sette opp taktikk etc før kampene begynner. I den forstand gleder jeg meg til Endless Space 2, same same som Stellaris bare at det er turn based og derav mer taktiske kamper. 

Lenke til kommentar

Jo mer jeg spiller Stellaris, jo mer føler jeg at spillet ikke skulle vært sluppet enda. For meg fremstår det som uferdig. Misforstå meg rett, jeg storkoser meg med det. Det er ikke det som det står på. Skal til å fyre opp en ny runde as we speak.

Bugs eller manglende funksjonalitet/gameplay?

Lenke til kommentar

Noen bugs er det, men det er ikke ille nok til at det er spesielt plagsomt.

Jeg tenker mer på ting som manglende tool tips, ingen diplomatic map mode (kommer i neste patch), ingen liste over koloniserbare planeter, manglende info på outliner, ingen støtte for rally points (finnes en god mod til det) und so weiter und so weiter.

Lenke til kommentar

Det er en veldig tungvind måte å gjøre det på. Først må du kikke over hele kartet etter de rette ikonene. Så må du holde musepekeren over ikonet for å få informasjon om hva slags planeter og hvor store de er.
Jeg vil ha det listet opp omtrent slik:

stardrive_beta_planetlist.jpg

(Skjermdump fra Stardrive)

 

"Alle" andre space 4x klarer å ha en slik oversikt. Du får et raskt overblikk over planetene og all den informasjonen du trenger. I stedet så må man nå bruke minutter på å få den samme oversikten og så risikerer man å ha oversett en størrelse 25 gaia-planet.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

God damnit! Hadde den beste runden min noen sinne gående i går. La noen begrensninger for meg selv. Kun hyperspace-travel (wormhole er litt for owerpowered har jeg funnet ut) og kun startplaneten direkte kontrollert.

 

Etter å ha sikret meg nesten en halv arm i spiralgalaksen min gikk jeg over til å terraforme alle planeter jeg i mitt territorium som var over 16 i størrelse. Alt gikk strålende. Bygget ut i vilden sky. Energi og mineraler strømmet inn. Setter i gang med en krig med en av mine mektige naboer. Ikke for å ta over planeten hans per se, men for å fjerne de. De sto i veien for meg. Én etter én faller flåtene hans for doomstacken min. Ignorerer bare at han angriper stasjonene mine med små styrker. De kan bygges opp etter krigen.

 

Så skjer det! En tidlig end game disaster! På andre siden av galaksen! Og jeg kommer ikke gjennom pga. stengte grenser med rivaler. Erklærer krig og prøver å kjempe meg gjennom. Avslutter den første krigen uten å ha invadert en eneste planet (full seier likevel btw.). Kriger meg vei, men det er for seint. Scourge har allerede sikret seg alt for mye. Nesten alle flåtene er større enn mine tilsammen. Prøver så godt jeg kan med hit and run-taktikker. Får grindet ned noen flåter på den måten, men de fortsetter bare å komme.

 

Rundt klokka 3 skjønte jeg dette ikke kom til å gå. Laget et savegame for å kunne komme tilbake til det og åpnet konsollen. Fyrte på med mineraler og energi til meg selv. Alle planeter pumpet ut skip. Tapte nærmere 1K energi hver måned. Fyllte på via konsollen konstant. Selv ikke det var nok. Når jeg fikk fjerna de fra ett system hadde de infisert to nye. Rett før 5 ga jeg opp og rage-quita . Selv ikke ved å jukse hadde jeg en sjanse når de hadde fått befestet seg skikkelig.

Endret av L4r5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Hehe sorry! Ja da blir det bursdag blant stjernene ;)

 

Forøvrig må jeg få nevne at før Leviathans og Heinlein patchen i høst så hadde jeg 30 timer in-game og så ikke for meg så mye mer, men idag så sier Steam at jeg har nærmere 300...:p Så må si jeg ser fram til en ny add-on/DLC her og da sikkert minst 100 timer til  :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...