Gå til innhold

Sid Meier’s Civilization VI - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://cdon.no/spill/civilization_vi_anniversary_edition-38747154

 

Jeg kommer nok mest sannsynlig til å kjøpe den standard utgaven av Civilization VI 

http://cdon.no/spill/civilization_vi-37658324

 

Men ikke før spillet er lansert på Linux. Deretter kommer jeg nok til å kjøpe all ekstra digital content til spillet i Steam.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Da var den ute:

 

UB: Stavkirke, bonus faith for adjacent forest

UU: Berserker, bonus angrep, pillaging er ikke turn ending, men har svakere forsvar

UU: Longship, kan heale utenfor vennlig territorie

Abilities:

alle melee båter kan plyndre fiendtlige coastal tiles

alle land units kan embarke/disembarke uten ekstra move cost

alle båter og embarked units kan entre dypt hav når man oppdager shipbuilding tech

 

Rimelig aggressiv naval civ, altså. Synes den virker gøy å spille med.

Endret av Elefantmesteren
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så litt traust ut om du spør meg. Veldig lik Danmark fra Civ5, som imo er en av de kjedeligste civvene. Kommer kanskje dog litt an på hvor mye Faith man etterhvert faktisk får fra stavkirkene.

 

Nja. Det eneste som var likt var embark/disembark uten ekstra kostnad til movement, og delvis berserker.

 

Tidlig utforsking over havet er noe ganske annet, mer polynesia. Det passer også veldig bra sammen med vikingskipene, da de kan angripe fiender på et annet kontinent, for så å trekke seg tilbake til havet og heale seg i fred der.

 

Coastal raid kan brukes til å plyndre tile improvement/districts, noe som kan gi faith, science og culture i tillegg til gold. Det finnes i tillegg military policies som øker utbyttet fra plyndring. Det kan visst også brukes til å ta ut barbarian encampments, ruiner, eller man kan fange fiendtlige sivile enheter. Høres ut for meg som om man vil få en stor fordel dersom man har en god flåte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...