Gå til innhold

Sid Meier’s Civilization VI - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

Leader: Pericles
Civilization UA: Plato's Republic - receive an extra wildcard policy slot regardless of government type.
Leader UA: Surrounded by Glory - Greece receives a culture bonus for each city-state of which it is the Suzerain.
UU: Hoplite - receives a bonus for adjacent hoplites.
UI: Acropolis - replaces theatre district. Receives bonus culture adjancency bonuses when near other districts, especially city centre. Must be built on hill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så litt traust ut om du spør meg. Veldig lik Danmark fra Civ5, som imo er en av de kjedeligste civvene. Kommer kanskje dog litt an på hvor mye Faith man etterhvert faktisk får fra stavkirkene.

 

Norge i Civ VI har abilities som stammer ifra hele tre Civs, Danmark, Polynesia, og kelterne.

 

Virker som om de peiser på med unik ditt og unik datt for å gi civs mer flavor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dagens first look var Romerriket! clear.png Det er enkelt en favoritt-civ for meg. Lederegenskapen til Trajan, Romas unike egenskap og den unike infrastrukturen er perfekt for imperiebygging, og jeg er ikke en kriger, men en såkalt "builder". Alt utenom legionen, som er den unike enheten, er perfekt for min spillestil! clear.png
 

UA: All Roads Lead to Rome - all cities start with trading post, new cities within trading range of your capital start with a road leading to them. Trade routes earn extra gold for trading through trading posts in your own cities.
UU: Legion - stronger and more expensive than swordsman which it replaces, can build forts and roads (limited number of builds, looks like 2). This gives Rome early access to forts.
UI: Baths - replaces aqueduct. Provides amenities and more housing. Unlocked at Engineering.
LUA: Trajans' Column - all cities start with one free building in the city center (most of the time will be Monument which is +2 culture)
 
Endret av fnwilborn
Lenke til kommentar

Den mest interessante detaljen fra streamen synes jeg var at heavy cavalry (heavy charior, knight, tank) ignorerer zone of control, mens ranged units ikke utøver ZoC.

 

Trade posts i byer gir handelsfolk +15 movement per stk, slik at de kan nå potensielt mye lenger.

 

Okkuperte byen får lettere war weariness enn byer du har bygd selv.

 

Housing fra neighborhood avhenger av appeal hvor nabolaget er bygd.

 

edit: generaler gir +1 movement til nære units

Endret av Elefantmesteren
Lenke til kommentar

 

UA: "The last prophet": When the second-to-last Great Prophet is taken by another civ, Arabia automatically receive a great prophet, if they haven't already founded a religion.
UU: Mamluk: Knight replacement. Heals automatically at the end of each turn, even if it has attacked.
UB: Madrassa: University replacement that gives extra science AND extra faith based on the campus adjacency bonus.
LUA: Righteousnes of the faith: Religious building (Pagoda, Synagogue, etc.) costs very little faith and provides bonus science, faith AND culture.

Lenke til kommentar

Det er billig, men jeg venter å kjøpe til det foreligger en versjon for Linux. Jeg kunne kjøpt spillet nå og det ville virket når støtte for Linux er på plass, men jeg vil at mine penger skal gå til riktig plattform. Hvis det er Aspyr som skal utvikle versjonen for Linux så vil jeg at dem skal få betalt for jobben og det gjør dem ikke hvis jeg kjøper spillet for Windows.

Likevel jeg må også ha spillet på DVD, så virker litt bortkastet.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...