Gå til innhold

Sid Meier’s Civilization VI - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

Kan legge til at Civ (orginale) og "Colonization" (Orginale) er spill jeg slenger på en sjelden gang fortsatt. Strategispill lever lengst i spilleverden. Første civ kom før Wolfenstein 3d (Husker jeg riktig med 16 disketter?) som er helt brukelig å spille i likhet med første Doom, Quake, Need for Speed og GTA.

Prøvd OpenCiv eller OpenCol? Spesielt OpenCol er helt fantastisk. Bedre enn originalen og mye bedre enn nyversjonen basert på Civ4.

Det er nok FreeCiv og FreeCol du tenker på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Er mest av alt spent på om dei klarer å balansere vanskeligheitsgradane.

Noke av det mest fustrerande i tidligare spel er at du må velge mellom ei vanskeligrad som ikkje gir utfordring, og ei vanskeligheitsgrad der motstandarane regelrett jukser ved å bruke spesialreglar. Dette gjer det meir eller mindre umogleg å utmanøvrere dei datastyrte motstandarane i tidlige tidsepoker, noke som igjen gjer at sivilisasjonar med tidlige unique units mister sin verdi i singelplayer.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Også kjent som Harald Sigurdsson, var vel en av våre stolte konger som tappert prøvde å unngå den religiøse plyndringen av Norge og også skåne nordmenn for overgrep utført av kirken når dette stod på som verst etter årtusenskiftet.

 

Men i og med at jeg sitter og ser rett ut på ett kirkespir her nå 1000 år etter, så tyder vel dessverre mye på at han også feilet...

 

 

 

Uansett, kult man slipper å kjøpe en DLC for å spille som Norge! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...