Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Siden du uttaler deg skråsikkert om Gleason; hvilke breddegrader og målinger er det som ikke stemmer over ens?

Vel, vi kan jo ta 22,5 grader for eksempel?

 

Men først må vi rette opp i en liten feil du og jeg har gjort angående de 3.000 kilometra.

Det var vel egentlig Miles vi skulle brukt her. Som jo da blir sånn cirka 5.000 kilometer, som stemmer godt med sånn cirka 10.000 km fra nordpol til ekvator.

 

Så, ved 45 grader så ender vi opp med en sol som er ca. 5.000km oppe, korrekt?

 

Hva med 22,5 grader, som er 7.500 km fra ekvator? Som jo er halveis mellom nordpolen og 45grader.

Hvilke målinger kommer vi til da på en flat jord?

Hemmm ..... det var jo lite overraskende gitt. Hele 3.100km! Altså nesten 2000 km lavere enn ved 45grader!?!

 

Link: https://www.calculator.net/triangle-calculator.html?vc=22.5&vx=&vy=7500&va=&vz=&vb=90&angleunits=d&x=64&y=26

 

Hva med nærmere da? La oss si 2.500 km fra ekvator?

Nei. Nei nå endte vi visst opp med ca. 6.000 kilometers høyde.

 

Link: https://www.calculator.net/triangle-calculator.html?vc=67.5&vx=&vy=2500&va=&vz=&vb=90&angleunits=d&x=58&y=18

 

Her må det vel være noe som ikke stemmer vel? Kan det være at jorda ikke er flat kanskje? *hinthint* ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et ikke helt ubetydelig problem. Gleason har funnet ut at solen er 3000 km over jorden ved høstjevndøgn. Dette er fakta og kan ikke bestrides. Solen kan ikke være både 3000km og 150 millioner km unna samtidig. Er den 3000km unna kan den ikke ha den diameteren det blir påstått fra 150 millioner km modellen, ettersom vi ville vært utslettet. Dermed står vi igjen med to mulige løsninger. Enten er solen 3000 km unna eller så er den matematiske formelen feil, da både 3000km og 150 millioner km estimatet vil forkastes.

 

3000 Miles, ikke km.

 

Og det er en tredje mulighet du glatt hopper over: Formelen er korrekt, men jorden er rund, ikke flat. Hvis man tar med det i regnestykket så passer 150 mil. km fint med kalkulasjonene.

Lenke til kommentar

Utrolig! Du siterer en engelsk kilde, og forstår ikke hva som står i det du har sitert?

Der tror jeg en ironimåler i Kina gikk i stykker.

 

Derimot har vitenskapen forskjellig personlige guder som bl.a. Newton, Darwin, Einstein og Richard Dawkins. Det er i alle fall slik dere omtaler disse personene. Begynner sannelig fornemme at dere er sterkere i troen enn oss kristne. Hvem så den komme.

Det er slik du omtaler dem. Ingen andre her inne gjør dette.

 

 

Det er sikkert på grunn av hjernevasken i skolen som sikrer at vi alle sier det samme enten det stemmer med virkeligheten eller ikke.

Svaret lengre ned i tråden var mer enn tilstrekkelig til at selv du burde forstå.

 

Vel... Din påstand er at vi hjernevaskes og bare repeterer det vi har blitt fortalt vi skal si. Da ville vi alle sagt det samme. Så sier du vi ikke blir enige, og da i så stor grad at du ikke kan tro noen av oss.

Så hvis vi er enige er vi hjernevasket og hvis vi er uenige tar vi feil. Jeg ser en tredje mulighet. Gjør du?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Problemnet til globe siden er mange , feks manglende bilder av selve kulen utenfra. Det finnes ett bilde fra 1970..ellers er det animasjoner. Dere tror vi kan sende Teslaer ut i rommet, til det store vakumet... Det var en meget godt PR triks..fanboysene til tesla jublet, de religiøse tesla tilhengerene var mange... :-)  !!  Jeg kan stå her i 50 år fra i dag, og hevde dette enkle grepet dere aldri kommer til å bevise!!!Dere har ingen kjangs.... Jorden er et lukket system ..og ingen aliens kan ta oss. Vi kan ikke dra ut fra en atmosfære til et vakum gradvis, det er en barriere mellom.  Det er ingen videor som beviser at noen raketter går gjennom denne og ut i rommet...det er bare små klipp og animasjoner.  Det er en teori at jorden er rund / jorden er flat, to teorier. Sånn var det i gamle dager, sånn er det i dag. Det er bare morro dette :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemnet til globe siden er mange , feks manglende bilder av selve kulen utenfra. Det finnes ett bilde fra 1970..ellers er det animasjoner. Dere tror vi kan sende Teslaer ut i rommet, til det store vakumet... Det var en meget godt PR triks..fanboysene til tesla jublet, de religiøse tesla tilhengerene var mange... :-)  !!  Jeg kan stå her i 50 år fra i dag, og hevde dette enkle grepet dere aldri kommer til å bevise!!!Dere har ingen kjangs.... Jorden er et lukket system ..og ingen aliens kan ta oss. Vi kan ikke dra ut fra en atmosfære til et vakum gradvis, det er en barriere mellom.  Det er ingen videor som beviser at noen raketter går gjennom denne og ut i rommet...det er bare små klipp og animasjoner.  Det er en teori at jorden er rund / jorden er flat, to teorier. Sånn var det i gamle dager, sånn er det i dag. Det er bare morro dette :-)

Det finnes mange bilder av jorden utenfra. Problemet er at dere godtar ikke bildene. Hva skal til for at dere skal tro på et bilde?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemnet til globe siden er mange , feks manglende bilder av selve kulen utenfra. ...  Jeg kan stå her i 50 år fra i dag, og hevde dette enkle grepet dere aldri kommer til å bevise!!!Dere har ingen kjangs....

Du har helt rett i at det nok aldri vil finnes bilder av kloden som du kommer til å godta, siden du automatisk avviser allle.

 

Jorden er et lukket system ..og ingen aliens kan ta oss. Vi kan ikke dra ut fra en atmosfære til et vakum gradvis, det er en barriere mellom.

Og dette vet du fordi..., har gode argumenter for, og beviser for, tenker jeg? Du trenger ikke være sjenert, du kan godt poste mer enn en utrolig påstand, helt uten argumenter for, eller bevis.

 

 

Det er ingen videor som beviser at noen raketter går gjennom denne og ut i rommet...

...ikke som du tror på nei.

 

Det er en teori at jorden er rund / jorden er flat, to teorier. Sånn var det i gamle dager, sånn er det i dag.

...og den ene (klode) stemmer med alt vi kan måle av solas bane og vinkler, månens bane og vinkler, stjerner, avstander osv - og dens modell kan brukes til å forutsi alt slikt i framtiden, mens den andre (flat jord) ikke engang stemmer for solas vinkel her jeg er nå (Oslo). Sånn er det ja :)

Endret av theNiceOne
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemnet til globe siden er mange , feks manglende bilder av selve kulen utenfra. Det finnes ett bilde fra 1970..ellers er det animasjoner.

 

Så det finnes altså i det minste ett bilde da altså?

 

Så alt svadaet med at vi ikke kan reise ut i verdensrommet pga en barriere .... det er altså bare svada fra din side? I følge deg selv?

Siden vi i det minste har det ene bildet .... i følge deg?

 

lol ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det fornøyelige med bilder er at hvis man sammenstiller bilder fra forskjellige satellitter fra hver sin myndighet (i dette tilfelle NASA og Japan) så skal animatørene være svært samkjørte for å få til å forfalske disse bildene:

 

epic_himawari8_print.jpg

 

Her fra Nasa sin EPIC og Japans Himawari 8 satellitter. Her kan du gå inn på de respektive satellittene selv og sjekke bilder i "sanntid" (tar jo litt tid for bildene å komme til jorden):

EPIC:

https://epic.gsfc.nasa.gov/

Himawari 8:
https://himawari8.nict.go.jp/

 

Vær så god. Gå inn selv, velg et tidspunkt som passer deg. Og du vil se at skyformasjoner etc. vil matche.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det fornøyelige med bilder er at hvis man sammenstiller bilder fra forskjellige satellitter fra hver sin myndighet (i dette tilfelle NASA og Japan) så skal animatørene være svært samkjørte for å få til å forfalske disse bildene:

 

 

Det er fordi det er samme illustratør som har malt disse bildene. 

Lenke til kommentar

Det er fordi det er samme illustratør som har malt disse bildene.

 

LOL :rofl:

 

Så du mener det er 1 illustrør som tegner og distrubuterer et bilde hvert 10. minutt?!?! :dribble:

 

Hvorfor har han da ikke gjenskapt Australia likt da da??!? :rofl:

Han brukte altså dobbelt med tid for å endre det, men brukte opp igjen skydekkene??? :p

 

 

Hva er mest sannsynlig her: At vi ikke har reist ut i rommet, eller at du er gal? :thumbs:

Endret av JTHammer
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er et ikke helt ubetydelig problem. Gleason har funnet ut at solen er 3000 km over jorden ved høstjevndøgn. Dette er fakta og kan ikke bestrides. Solen kan ikke være både 3000km og 150 millioner km unna samtidig. Er den 3000km unna kan den ikke ha den diameteren det blir påstått fra 150 millioner km modellen, ettersom vi ville vært utslettet. Dermed står vi igjen med to mulige løsninger. Enten er solen 3000 km unna eller så er den matematiske formelen feil, da både 3000km og 150 millioner km estimatet vil forkastes.

Altså, Jorden er enten 150 millioner km fra oss, eller ca. 3000km. Begge deler kan ikke være sant, det er fakta og kan ikke bestrides.

 

På samme måte kan ikke solen være 3000km unna oss, og stå opp og gå ned i rett øst/vest ved høstjevndøgn over hele Jorden. Det er fakta og kan ikke bestrides.

 

Det er umulig at solen er 3000km unna oss og står opp i rett øst og vest. Se på et kart.

 

Så hvilken av de to mener du er rett? Du kan kun velge 1.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det eneste jeg gjerne skulle ha avklart er Antarktis. Hvorfor er det kun et firma som arrangerer turer dit (150 nettsider med samme eier) og han var i det Amerikanske forsvaret tidligere. En tilbakemelding hos et av disse stedene fortalte at de hadde sett isbjørn der. Såvidt jeg vet er det kun nordpolen som har dette. Hvorfor blir passasjerene fraktet med militærfly slik at de ikke kan se ut?

Du tar feil. De blir ikke det. Alle militærfly som flyr til sørpolen har vinduer. Ikke like mange som passasjerfly, men de har fortsatt vinduer. Så passasjerer kan se ut.

 

Var det du TomWaitsForAlice som snakket om at det tok kun et par timer i mellom Norge og Canada med fly? Om det evt. var noen andre; kan du fortelle hvilken flyplass dere tok av fra og landet ved?

Jeg har selv flydd fra Nord-Norge til Canada (Halifax), det tok ca. 7 timer.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til dere som vil se flat jord videoer men ikke finner så mange gode for det er kommet et hav av dem i det siste som minner meg om sånne som vil gjøre narr, som utgir seg for å være flatjordere men ikke er det.

Her er en 2 timer og 36 minutter lang Globebusters show om Stephen Hawking serien hvor han skal lære tre helt «vanlige» folk om jordens kurve og solsystemet og universet. Vel, hun ene av dem Cat Bobino sier i showet «I’m not a scientist» vel, det er hun, en flere år gamlere video forteller hun «I’m a scientist» Kan spole deg frem i videoen til det om du vil. Det er hun mørke i grønn skjorte. Så videre masse annet tull der den laseren er flere fot over hvor den burde være på båten. Og det helikopteret som skjuler seg. Man ser at samme flokken av fugler flyver forbi både når helikopteret er skjult og når det er synlig. Hele Stephen Hawking serien er ikke til å stole på slik mye annet om univers og solsystem og den siden av vitenskap er vissvass. Jeg liker ditt standpunkt Andre den gode. Jeg heller tror ikke at vi noen gang har kommet oss lenger enn 70-100 kilometer opp. Kanskje enda lavere også. Det er rett og slett noe som ikke fungerer der oppe, det og at Nasa har sett siden Apollo misjonene at de kan lyve for oss, og fortsetter så med det. Alle desse bildene av jorden. Intervjuene på ISS, turer utenfor ISS, Space X oppskytningene, Teslaen på vei mot Mars. Det beste er romturene på 60-70-80 tallet. Det er jo så åpenbart løgn og filmtriks når man har fått øynene åpnet. Den månelanderen i 1969 som er på vei tilbake fra månen, og skal docke med modulen som går i bane rundt månen, en av de aller beste. Faktisk av de sterkeste grunnene jeg er flat jorder. Og sikkert en god grunn til at de slår hardt ned på flat jord, med alle forbudene og restriksjonene alle mange favoritt YouTube kanaler har blitt bannet.

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

3000 Miles, ikke km.

 

Og det er en tredje mulighet du glatt hopper over: Formelen er korrekt, men jorden er rund, ikke flat. Hvis man tar med det i regnestykket så passer 150 mil. km fint med kalkulasjonene.

 

Det pinlig korrekt tallet er visstnok 1984miles, men jeg rundet av til 3000km.

 

Uansett her er en opplysning som er interessant. Vi ser ikke lyset, bare objektet det reflekterer av. Hvilket kort fortalt betyr at vi ikke har sjans til å måle sola. Dette burde interessere globere såvel som flatjordere. Vedkommende som forklarer dette sier rett ut at NASA har bløffet oss alle sammen. Videoen er drøye 10 min.

 

Lenke til kommentar

 

8 minutters klipp fra Globebusters av en kar som er mye i Antarktis og sier at man kan ikke stole på kompass der nede. Du vil gå i helt feil retninger. Så er det intervju av annen som har gått helt til sydpolpunktet. Han brukte visst bare kart og, ja, kompass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...