Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Realistisk sett har statlig religiøsitet sine svakheter. Husk at de kristne tidligere ikke kunne samles til møter i private hjem, selv ikke i Norge.

Ble de sendt på koko avdelinga hvis de ble tatt?

 

 

Det sies at Hans Nielsen Hauge satt en del år i fengsel da han gjorde opprør mot regelen. 

Lenke til kommentar

Vitenskapelig bevis for teorier tar utgangspunkt i at teorien er feil, og man gjør eksperimenter for å vise at den ikke stemmer frem til det er en umulighet at den ikke stemmer (eller endrer teorien).

 

festus haggens teorier tar utgangspunkt i at Bibelen er ufeilbarlig, og derfor er ikke vitenskapen ufeilbarlig.

 

Det er ikke noe å diskutere her:

  1. festus tar feil, men er ikke i stand til å begripe hvorfor.
  2. Vi andre har (stort sett) rett, men er ikke i stand til å begripe at festus ikke begriper.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Det er ikke noe å diskutere, men selvplagere fortsetter å diskutere likevel. 

 

*BILDE*

Problemet med å ta utdanning via memes er at det man lærer er feil.

 

 

Fordelen trumfer nok problemet hos enkelte mennesker.

 

Fordelen med å ta utdanning via memes er at man kan bekrefte og forsterke samtlige konklusjoner man allerede besitter, og det uten å måtte forholde seg til problematiske ting som kolliderer med dem.. som f.eks vår felles objektive observerbare verden.

Lenke til kommentar

Fordelen med å ta utdanning via memes er at man kan bekrefte og forsterke samtlige konklusjoner man allerede besitter, og det uten å måtte forholde seg til problematiske ting som kolliderer med dem.. som f.eks vår felles objektive observerbare verden.

 

 

Hvis jeg hadde vokst opp i middelalderen, kanskje. Men det har jeg ikke. Hvor mange ganger må det poengteres at de aller fleste flatjordere har blitt det siden 2008 cirka? De/vi gikk over til å tro på flat jord, etter vanskelige overveielser. Og man har gått rundt i et slags våkent koma i ukesvis, der man prøvde å bearbeide sjokket og reaksjonene på at jorda virkelig var flat og at man var blitt en flatjorder.

Lenke til kommentar

 

Fordelen med å ta utdanning via memes er at man kan bekrefte og forsterke samtlige konklusjoner man allerede besitter, og det uten å måtte forholde seg til problematiske ting som kolliderer med dem.. som f.eks vår felles objektive observerbare verden.

 

Hvis jeg hadde vokst opp i middelalderen, kanskje. Men det har jeg ikke. Hvor mange ganger må det poengteres at de aller fleste flatjordere har blitt det siden 2008 cirka? De/vi gikk over til å tro på flat jord, etter vanskelige overveielser. Og man har gått rundt i et slags våkent koma i ukesvis, der man prøvde å bearbeide sjokket og reaksjonene på at jorda virkelig var flat og at man var blitt en flatjorder.

 

Igjen bare nok en bit teknisk informasjon dere mangler. De siste årene med google, facebook og youtube har vært helt uten historisk sidestykke i hvordan selvforsterkende informasjon spres. De alle bruker algoritmer som leter igjennom innhold du allerede har lest, sammenligner dette med hva andre som har lest det samme også har lest som du ikke har lest, og så får du det du "mangler" øverst i feeden være det seg fra google, youtube eller facebook. Det er en menge kriterier, men endemålet er at du holder deg på deres side for å lese/se enda mer du like å se. For de vet meget god hva du liker å lese/se.

Sluttresultatet er at hvis man begynner å vise interesse for et gitt tema så vil google, youtube og facebook begynne å fore deg med mer av det samme. Det sikrer at du forblir på deres side slik at de kan vise deg reklamer som de tjener penger på.

Det negative ved dette er selvfølgelig at man lukkes ute fra ting man kanskje burde ha lest/sett. Og i tilfelle du lurer så er det blant annet disse algoritmene som ble misbrukt under valget av Trump som da russerene er mistenkt for.

Disse stedene er rene idiotfabrikker rett og slett fordi folk har begynt å bruke underholdning som kilde til informasjon. Og når man gjør det, da er det fullt forståelig at "man har gått rundt i et slags våkent koma i ukesvis, der man prøvde å bearbeide sjokket og reaksjonene" på hva det enn er av underholdning man har mistatt for viktig informasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Fordelen med å ta utdanning via memes er at man kan bekrefte og forsterke samtlige konklusjoner man allerede besitter, og det uten å måtte forholde seg til problematiske ting som kolliderer med dem.. som f.eks vår felles objektive observerbare verden.

 

 

Hvis jeg hadde vokst opp i middelalderen, kanskje. Men det har jeg ikke.

 

Det er ikke noe å diskutere, du vokste opp i middelalderen, men selvplagere fortsetter å diskutere om det motsatte likevel. 

 

285xii.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Fordelen med å ta utdanning via memes er at man kan bekrefte og forsterke samtlige konklusjoner man allerede besitter, og det uten å måtte forholde seg til problematiske ting som kolliderer med dem.. som f.eks vår felles objektive observerbare verden.

 

Hvis jeg hadde vokst opp i middelalderen, kanskje. Men det har jeg ikke.

 

 

Det er ikke noe å diskutere, du vokste opp i middelalderen, men selvplagere fortsetter å diskutere om det motsatte likevel. 

 

285xii.jpg

 

Det står i en meme. Da det være sant!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 Det er ikke noe å diskutere, du vokste opp i middelalderen, men selvplagere fortsetter å diskutere om det motsatte likevel. 

 

:lol:  :rofl:

 

Kan det virkelig være at...? Det høres da fullstendig urimelig ut. 

 

 

Bra, da ser du hva vi har å forholde oss til. At jorden er flat er tilsvarende urimelig..

 

Nå videre så kan du vise til foreldre, familie, bilder, hvor du ble født og diverse hendelser i livet ditt som kan bekrefte at du er fra vår tid.

 

Men det vil jeg så klart ta for å være en konspirasjon hvor eliten har systematisk plassert leger, familie og andre som kan bekrefte at du er fra vår tid til å gjemme faktum at du er fra middelalderen. Du kan vise dato stemplede bilder fra hele livet ditt men det er så klart kun konstruerte fake bevis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Fordelen med å ta utdanning via memes er at man kan bekrefte og forsterke samtlige konklusjoner man allerede besitter, og det uten å måtte forholde seg til problematiske ting som kolliderer med dem.. som f.eks vår felles objektive observerbare verden.

 

 

Hvis jeg hadde vokst opp i middelalderen, kanskje. Men det har jeg ikke. Hvor mange ganger må det poengteres at de aller fleste flatjordere har blitt det siden 2008 cirka? De/vi gikk over til å tro på flat jord, etter vanskelige overveielser. Og man har gått rundt i et slags våkent koma i ukesvis, der man prøvde å bearbeide sjokket og reaksjonene på at jorda virkelig var flat og at man var blitt en flatjorder.

 

 

 

Vitenskapen hadde renessansen og århundre med teknologiske under j.f. hva vi kunne før.  Dette er en kontinuerlig prosess som menneskeheten nyter godt av.

 

Konspirasjontilbedere fikk sin renessanse med internet, fremveksten av youtube (o.l.), facebook (o.l.) og andre fora hvor personer med avvikende meninger kan møtes i selvforsterkende ekkokammer. Av og til lurer jeg på hvor mange av disse i tidligere tider hadde vært beskrevet som den lokale bygdetullingen (i grunn ikke negativt ment).

 

Det mest skremmende er egentlig hvor mange det er som skal bevise et eller annet ved å linke til en eller annen youtube video.  I mine øyne er det i seg selv et tegn på at diskursen mest sannsynlig ikke blir fruktbar.

 

Og siden vi er off topic, hvorfor har, av en eller annen grunn, ufoer menneskeaktige trekk og fantes ikke før radio sendingen med War of the Worlds kom i 1938. Du verden vi vil bedras.

Lenke til kommentar

Von Däniken påstår at Ufoer fantes lenge før 1938. Men hvis en kunne spurt tippoldeforeldrene sine om Ufoer, ville de ikke skjønt spørsmålet. 

 

En behøver overhodet ikke dokumentere at en er født i den moderne tid, da alle automatisk vil anta at en ikke har overlevd siden middelalderen!

 

Det har lite å gjøre med såkalte "Blue Marble"-bilder fra verdensrommet. 

Lenke til kommentar

En behøver overhodet ikke dokumentere at en er født i den moderne tid, da alle automatisk vil anta at en ikke har overlevd siden middelalderen!

 

På samme måte som at man ut fra all logikk, bevis og tilgjengelig informasjon viser at jorden er rund ikke skulle trengt å diskutere det. Men her er vi altså..

 

Jeg ser på det som mer troverdig og logisk at du er fra middelalderen enn at jorden er flat, fordi det finnes ikke uendelige mengder dokumentasjon på at du ikke er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Von Däniken påstår at Ufoer fantes lenge før 1938. 

 

 

Nå ble jeg nysgjerrig. I "flat jord"-verdensbildet, hvor kommer UFOene fra?

 

En vil vel holde seg til to syn, enten at ufoer ikke finnes. Eller at ufoer er okkulte syner på linje med huldra og underjordiske i gamle dager. Det er kun de onde åndene som har modernisert seg.

 

aklla skrev:

"Jeg ser på det som mer troverdig og logisk at du er fra middelalderen enn at jorden er flat, fordi det finnes ikke uendelige mengder dokumentasjon på at du ikke er det. "

 

lol, hva enkelte kan få seg til å skrive... Det ville jo vært enormt oppsiktsvekkende hvis noen fra middelalderen faktisk var i live.

Lenke til kommentar

Jeg så en film for noen år siden der en av karakterene var flere tusen år gammel. Tror det var en dokumentar.

 

Så det er aldeles ikke utenkelig at Festus er noen hundre år gammel.

 

Edit: The Man from Earth het filmen. Meget interessant.

 

Edit2: Finner det også lite trolig at en person som hevder å være en eldre kvinne skrive "lol"

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Problemet med å ta utdanning via memes er at det man lærer er feil.

Skulle likte å se noen møte opp til eksamen i fysikk muntlig og referere memes :lol:

 

 

Jeg så en film for noen år siden der en av karakterene var flere tusen år gammel. Tror det var en dokumentar.

Så karakteren tilfeldigvis også ut som en tiåring?

Og var det en japansk serie?

Relevant TVtropes-artikkel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...