Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hadde du takket ja eller nei til en tur til den internasjonale romstasjonen ISS?

 

Trolig ja.

 

Se for deg at det hadde skjedd, og du hadde sett at jorden var sånn nogenlunde rund, hadde du da "overbevist" andre om at jorden var rund isteden for flat? eller hadde du bare ignorert "problemstillingen"?

Litt usikker på om ISS er høyt nok oppe til at man kan se det godt.

 

 

 

 

Hadde du takket ja eller nei til en tur til den internasjonale romstasjonen ISS?

Tror du egentlig en tur til ISS ville overbevist festus om noe?

 

Nei si det, artig tanke iallefall.

 

 

Liker dog at de i all hovedsak bruker malerier \ MEME's til som bevis til at jorden er flat.

Lenke til kommentar
Se for deg at det hadde skjedd, og du hadde sett at jorden var sånn nogenlunde rund, hadde du da "overbevist" andre om at jorden var rund isteden for flat? eller hadde du bare ignorert "problemstillingen"?

Litt usikker på om ISS er høyt nok oppe til at man kan se det godt.

 

 

Dere har ikke særlig mye tro på meg. Hvis jeg kunne ha kommet til en ISS og sett verdensrommet og en tydelig kurve, ville det vært avgjørende. Men det er ikke mulig, fordi Bibelen er eldre enn de greske filosofene og Kopernikus.

Lenke til kommentar

Dere har ikke særlig mye tro på meg. Hvis jeg kunne ha kommet til en ISS og sett verdensrommet og en tydelig kurve, ville det vært avgjørende.

Slik som livestreaming fra verdensrommet mot jorden var avgjørende helt til du fikk det?

For da var det plutselig helt ubetydelig..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Men det er ikke mulig, fordi Bibelen er eldre enn de greske filosofene og Kopernikus.

 

 

Nesten så man skulle trodd den var gått ut på dato..

 

 

Om man har blitt hjernevasket til å tro at det moderne er best, så... 

 

"Slik som livestreaming fra verdensrommet mot jorden var avgjørende helt til du fikk det?"

 

Det var likevel på film. Og en på youtube tok og økte hastigheten på videoen. Og selv om du øker hastigheten på den videoen også, rører ikke jorda på seg. 

 

Utrolig mange illustrasjoner av det norrøne verdensbildet. Her er en som ligner litt på en bilbane. Legg merke til at det er en fjellrekke rundt Midgard, menneskenes verden. Som er grensa mot Jotunheim. Det er nettopp hva en del tror i dag, at det er monstre som bor utenfor den antarktiske issirkelen. 

 

marvelcosmology.jpg

Lenke til kommentar

Dere har ikke særlig mye tro på meg. Hvis jeg kunne ha kommet til en ISS og sett verdensrommet og en tydelig kurve, ville det vært avgjørende.

Det hadde nok heller kommet en unnskyldning om at vinduene på romstasjonen gir en optisk illusjon om at jorden er kurvet, eller noe i det slaget. Så nei, vi har ikke mye tro på deg, go figure.

 

Og en på youtube tok og økte hastigheten på videoen. Og selv om du øker hastigheten på den videoen også, rører ikke jorda på seg.

Jeg kikka ut vinduet med hele 1 times mellomrom i dag, og det var fortsatt lyst ute, ergo så blir det aldri mørkt ute.

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

 

Dere har ikke særlig mye tro på meg. Hvis jeg kunne ha kommet til en ISS og sett verdensrommet og en tydelig kurve, ville det vært avgjørende.

Det hadde nok heller kommet en unnskyldning om at vinduene på romstasjonen gir en optisk illusjon om at jorden er kurvet, eller noe i det slaget. Så nei, vi har ikke mye tro på deg, go figure.

 

 

For å ankomme en reell ISS måtte en først bli skutt opp i rakett, og etter hvert gått over fra det fartøyet til ISS. Dette er ikke like enkelt å forfalske som å sende noen igjennom en tunnel med bind for øynene og si, nå har du vært på ISS. Besøkende ville vært i stand til å notere varige forskjeller i gravitasjon, også. 

Lenke til kommentar

Det var likevel på film. Og en på youtube tok og økte hastigheten på videoen. Og selv om du øker hastigheten på den videoen også, rører ikke jorda på seg.

Hvor raskt var forventet hastighet ut fra hvor fort jorden "rører seg" og hvor fort samt hvilken retning bilen går?
Lenke til kommentar

 

 

 

Men det er ikke mulig, fordi Bibelen er eldre enn de greske filosofene og Kopernikus.

 

 

Nesten så man skulle trodd den var gått ut på dato..

 

 

Om man har blitt hjernevasket til å tro at det moderne er best, så... 

 

 

Ja, bedre i gamle dager uten nymotens djevleverk som penicillin og såpe. Man må jo være hjernevasket for å tro at det kan komme noe godt ut av vitenskapen..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For å ankomme en reell ISS måtte en først bli skutt opp i rakett, og etter hvert gått over fra det fartøyet til ISS. Dette er ikke like enkelt å forfalske som å sende noen igjennom en tunnel med bind for øynene og si, nå har du vært på ISS. Besøkende ville vært i stand til å notere varige forskjeller i gravitasjon, også.

Jeg er 100% overbevist om at du hadde klart å dikte opp noe om den problemstillingen skulle komme. Såpass tro har jeg på deg.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

For å ankomme en reell ISS måtte en først bli skutt opp i rakett, og etter hvert gått over fra det fartøyet til ISS. Dette er ikke like enkelt å forfalske som å sende noen igjennom en tunnel med bind for øynene og si, nå har du vært på ISS. Besøkende ville vært i stand til å notere varige forskjeller i gravitasjon, også. 

 

 

Hvordan ser du for deg at du skulle merke forskjell på gravitasjonen?, i oppskytningsfasen og i forhold til tilnærmet null gravitasjon i bane rundt jordkloden?.

Lenke til kommentar

Hvordan ser du for deg at du skulle merke forskjell på gravitasjonen?, i oppskytningsfasen og i forhold til tilnærmet null gravitasjon i bane rundt jordkloden?.

 

 

En forskjell på gravitasjonen på jorda og i bane i ISS? En flatjorder tror egentlig ikke på en slik gravitasjon, men hvis jeg var blitt skutt opp til ISS og opplevd den der måtte jeg gått tilbake på det. Og da dreier det seg om en varig gravitasjonsforskjell, ikke bare en som oppnås noen sekunder under flyging.

Lenke til kommentar

Dere har ikke særlig mye tro på meg.

Det skal være sikkert, jeg tviler personlig sterkt på at du har noen som helst forståelse for geometri.

Sier formlene: chart?cht=tx&chl=2 \pi r, chart?cht=tx&chl=\pi r^2, chart?cht=tx&chl=\frac4\3 \pi r^3, eller den mest kjente: chart?cht=tx&chl=a^2 + b^2 = c^2 deg noe? Husker du hva formlikhet betyr i geometri?

 

Jeg spør fordi du har hittil vist null forståelse for matematikk og fysikk etter barneskolen, og det er derfor vanvittig arrogant av deg å påstå at du (som sannsynligvis sliter med å bevise noe så grunnleggende som Pythagoras' læresetning) skal kunne vite bedre enn de millionene av menneskene som har studert himmellegemer i flere tusen år (samlet), spesielt når du ikke gidder/orker/evner å observere de himmellegemene du selv påstår å ha så fantastisk god forståelse for.

:realmad: :realmad:  :realmad:

 

Jeg kan si "jeg har ikke tær" så mange ganger jeg vil, men jeg vil likevel ha 10 tær (med mindre jeg kutter dem av), selv om jeg sier det hvert minutt hver dag resten av livet vil ikke det endre seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Oi, 3 sinte ansikter?

Tenk på ditt blodtrykk, min venn. 

 

Igjen blir objekter som påstås å være i et ytre rom, sammenlignet med de nære ting som vi har her nede på den flate jorda. 

 

Skal tærne være et sannhetsvitne for verdensrommet?

 

Tær, forøvrig... Den norrøne verdenen som heter Surts Sökkdalir høres mer og mer ut som et sted de kaster de sure sokkene sine, jo mer jeg tenker på det. Men det skal visst være hjemstedet til Surt. Surt sine dalsøkk, kanskje. https://no.wikipedia.org/wiki/Surt

Lenke til kommentar

Oi, 3 sinte ansikter?

Tenk på ditt blodtrykk, min venn. 

 

Igjen blir objekter som påstås å være i et ytre rom, sammenlignet med de nære ting som vi har her nede på den flate jorda. 

 

Skal tærne være et sannhetsvitne for verdensrommet?

 

Tær, forøvrig... Den norrøne verdenen som heter Surts Sökkdalir høres mer og mer ut som et sted de kaster de sure sokkene sine, jo mer jeg tenker på det. Men det skal visst være hjemstedet til Surt. Surt sine dalsøkk, kanskje. https://no.wikipedia.org/wiki/Surt

 

Det er åpenbart at du ikke har den minste forståelse for Pythagoras læresetning. Men du er også tydeligvis for stolt til å innrømme det, og prøver da på sedvanligvis å gjemme deg bak flåsing som å henge deg opp i tær biten av liknelsen. Fremfor å vise evne til å forstå noenting som helst.

 

Hvorfor? Jeg mener, her er relativt enkel matematikk, som du til og med kan google deg frem til en forståelse for. Også kunne du vist her i tråden at du forstår det etterpå. Men i stedet så flåser du det bare bort. Har du forsøkt å få det til, men misslyktes? Er det der det ligger?

 

Eller er du redd for å forstå hva det er det snakkes om? Fordi da risikerer du å måtte innrømme at du tar feil?

 

Uansett kan jeg garantere deg at om du hadde oppført deg hyggelig, ærlig og saklig i tråden. Og hadde bedt om hjelp til å forstå disse tingene. Så hadde du ikke fått sinte fjes smiley'er til svar..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...