Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De har ingen mening om hvordan sola oppfører seg, de simpelthen veit ikke hva som skjer.
Vi har tatt dette opp med maxrpm også før, der det tilslutt, enten ikke ble besvart eller at vi fikk beskjed om at; "hadde vi hatt mer penger til å forske så hadde funnet ut av det". Greia er bare at solas løp på en flat jord er 100% umulig med det vi kan observere og har observert i 1000-vis av år. Det er direkte skammelig av disse FEerne at de da kan være så inni hampen kjekke i trynet at de bare bytter samtaleemnet til noe annet når de skjønner at de har tatt vann over hodet

Jeg har vært med på en del google hangouts med FEere på youtube før, før kanalene forsvant, og de er stortsett marijuna-røykende sørstats-hippier som bare sitter og rører, og som bare tror på alt mulig av konspirasjoner. De tror ikke på noen ting av vitenskap, ingenting. Alt er tull, global oppvarming er tull, 9/11 var en inside job, sandy hook var false flag, holocaust skjedde ikke, månelandingen er tull, vaksiner er "mind control" og gir folk autisme, chem trails også "mind control" og hjelper holde menneskebestanden nede, og ... jorda form er en hoax fra NASA fordi - jeg veita faen jeg, fordi de gjemmer gud fra oss eller noe i den duren der

EDIT: Tok opp jevndøgn (equinox) på en av mine første google hangsouts, for jeg ville høre hva de hadde å si. Jeg ble møtt av stillhet frem til en av de sa: "wtf is a equinox?". Så når jeg, og en til, forklarte dette, så fikk vi bare "right, ok, but how about this (sett inn avledningsmanøver)". Og det var det i grunn. De har ikke kapasitet til å ta slike ting innover seg. Senere har jeg sett de gjøre "eksperimenter" med jevndøgn, der de får folk til å se på jevndøgn med kamera fra forskjellige steder i verden, og konklusjonen var stortsett bare at "det var moro"  :dontgetit: 

Tinnfoliehatt og generell lav intelligens, er svaret på denne tråden, det er i grunn så enkelt. Når man setter de to sammen så får man fort noen interessante meninger

Endret av bshagen
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Viktig at du husker det her haggen: det som skjer med solnedgang er at sola går UNDER havoverflaten og at du kan se dette med egne øyne. Det har IKKE å gjøre med hvor langt unna sola er, men at sola er UNDER bakkenivået der du selv står. Og at du kan se dette med egne øyne. Siden dette skjer samtidig med at sola er OVER bakkenivået et annet sted, er det fysisk umulig at jorda er flat.

 

Og hvor høyt oppe er havoverflaten eller horisonten når dette skjer? En høy horisont viser at vi ser utover en meget vid flate. 

 

Rette vinkler og koordinatsystemer hadde jeg god karakter i på ungdomsskolen, disse prøvene viste veldig gode resultater. Så det må være denne tråden sin feil at jeg er dårligere nå (må ha noen andre å skylde på!)

 

PS siden det er to vokaler etter hverandre heter det "an equinox" og ikke "a equinox". 

Lenke til kommentar

Er da vanlig? Men da de begynte med likninger med mange ledd, kunne resultatene bli mer tilfeldige. Og jeg besluttet å rulle sammen årene ift matte på videregående. 

 

Men om jeg skulle være ganske dum, er det ikke kun det dere har å forholde dere til. Dere må forholde dere til Skaperen nå eller seinere, og til naturen rundt dere. 

 

Tro at du ikke er en sjimpanse som holdes på plass av gravitasjon...

Endret av festus haggen
Lenke til kommentar

Det har ikke slått deg at andre, f.eks samtlige andre i tråden her kan mer enn deg?

 

Det er åpenbart at et fasitsvar på en likning ikke er tilfeldig, på ingen måte. Men det kan være vanskelig å komme fram til fasitsvaret uten å se på fasiten :) 

(hulk) f.eks. samtlige andre i denne tråden kan mer enn meg? (snufs) Veeel, er da noen som er imponerte over måten jeg skriver på. Og er jorda flat, så er den det uansett hvor mye dere leser om vitenskap og verdensrommet. 

Og omvendt. 

Lenke til kommentar

Lær om vitenskap og test ut ting selv. Vet du ikke vil det, men det er faktisk det de fleste andre har gjort gjennom skolegangen sin.

Ingen bør godta noe blindt, man lærer mest av å faktisk sjekke hva som er fakta selv.

 

Men vet du aldri kommer til å løfte fingeren fra bibelen for å sjekke noe, noe som egentlig er mer trist enn noe annet

Lenke til kommentar

Er da vanlig? Men da de begynte med likninger med mange ledd, kunne resultatene bli mer tilfeldige. Og jeg besluttet å rulle sammen årene ift matte på videregående. 

"Rette vinkler" er ikke et eget fag nei, du lærte om dette i matte, da matte er et fag. Ligninger er heller ikke tilfeldige, når man får et problem av læreren så er det kun ett riktig svar på den ligningen

 

 

 

Men om jeg skulle være ganske dum, er det ikke kun det dere har å forholde dere til. Dere må forholde dere til Skaperen nå eller seinere, og til naturen rundt dere. 

... og der kom kristen-trusselen igjen ja; "tro, eller så må dere til helvete". Amagawd  :rofl:

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lær om vitenskap og test ut ting selv. Vet du ikke vil det, men det er faktisk det de fleste andre har gjort gjennom skolegangen sin.

Ingen bør godta noe blindt, man lærer mest av å faktisk sjekke hva som er fakta selv.

 

Men vet du aldri kommer til å løfte fingeren fra bibelen for å sjekke noe, noe som egentlig er mer trist enn noe annet

 

Da jeg trodde at jorda var en ball, var det ikke basert på noen forsøk. Det var mer basert på en stor tillit til vitenskapen, og at sola og månen var ferdig utforsket. 

 

"... og der kom kristen-trusselen igjen ja; "tro, eller så må dere til helvete". Amagawd   :rofl:"

 

På hvilken måte er det morsomt?

Lenke til kommentar

Fordi det er det eneste dere kristne ser ut til å ha som argument for å tro på dette eventyret deres. Dere er bare redde for at gud skal komme å ta dere. For han tillater mye (sult, krig, henrettelser, slaver), men ikke å tukle med tissen - da går det rett til helvete :p

 

Denne frykten deres syns jeg er .. kostelig  :wee:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fordi det er det eneste dere kristne ser ut til å ha som argument for å tro på dette eventyret deres. Dere er bare redde for at gud skal komme å ta dere. For han tillater mye (sult, krig, henrettelser, slaver), men ikke å tukle med tissen - da går det rett til helvete :p

 

Denne frykten deres syns jeg er .. kostelig  :wee:

 

Vel, det er fordi du ikke har nådd et høyt nok kunnskapsnivå. Disse sakene er faktisk ganske like, i og med at både flat jord og tukling med seg selv blir ansett som eldgamle spørsmål som ikke har relevanse i dag. Vet at mange kristne ser det som et hakk bedre med tukling, enn å drive hor, sistnevnte muligens med tilfeldige mennesker. Men slik er det nok ikke... begge disse eldgamle spørsmålene er relevante i dag. 

 

Lenke til kommentar

 

Det har ikke slått deg at andre, f.eks samtlige andre i tråden her kan mer enn deg?

 

Det er åpenbart at et fasitsvar på en likning ikke er tilfeldig, på ingen måte. Men det kan være vanskelig å komme fram til fasitsvaret uten å se på fasiten

 

 

:huh:

Hvordan tror du Newton kom frem til de etter hvert ganske kjente lovene oppkalt etter ham?

Jeg syns personlig at det er mer imponerende hvordan Newton praktisk talt oppfant kalkulus (samtidig med Leibniz), men det er ikke relevant her.

Tror du han kom dit ved å konsultere fasiten?

 

 

Da jeg trodde at jorda var en ball, var det ikke basert på noen forsøk. Det var mer basert på en stor tillit til vitenskapen, og at sola og månen var ferdig utforsket.

Hva er grunnen til at du har mistet troen på at resonnementene til mennesker som er mer enn dobbelt så intelligente som deg er riktige?

 

Forøvrig vil ingen astronomer påstå at solen og månen er ferdig utforsket, men det er sannsynligvis mer å oppdage ved å sende sonder til andre planeter og måner.

Lenke til kommentar

 

Hva er grunnen til at du har mistet troen på at resonnementene til mennesker som er mer enn dobbelt så intelligente som deg er riktige?

 

Den troen hadde jeg allerede mistet ift læren om at vi er pattedyr, og prøvde å lese meg opp på hva en kristen skulle mene. Men det var ingen bøker eller blader som nevnte flat jord. Det oppdaget jeg først gjennom youtube. 

 

Lenke til kommentar

Men du som har peiling på vinkler og sånn, hvorfor greier du ikke å løse problemet med jevndøgn på en flat jord? At sola står opp og går ned direkte øst/vest i HELE verden på samme dag? Hvorfor skjønner ikke du da, med din kunnskap, at dette ikke går når man ser hvordan sola liksom skal passere oss på en flat jord? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men du som har peiling på vinkler og sånn, hvorfor greier du ikke å løse problemet med jevndøgn på en flat jord? 

 

Er som en duracell-kanin med dette spørsmålet, gnagingen tar aldri slutt :) Nei, seriøst sett i en episode av nissene på Blåfjell (?) synger de "Hei og hu, nå er det solsnu". Og det er nettopp det det er...  Sola er i det midtre sporet ved jevndøgn. 

 

Det her skal være en gammel triskelion som også viser en sirkel som er solas gang:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c6/Ynglingesaga_26_Gerhard_Munthe.jpg

 

aklla;

Selv om mennesker kan ha overfladiske likheter med dyr, som negler vs klør, betyr det ikke at vi faktisk er dyr.

Lenke til kommentar

Jeg gnager om det fordi jeg ikke får svar. Og dette var intet unntak. Inntil du løser dette, så vil jeg forslå at du faktisk setter deg ned å løser deg, for inntil det er gjort så er jorda en sfære

 

Fatt dette, at spm om gravitasjon og mennesker på skrå er et mye større spørsmål. Og dessuten ser jeg ikke helt problemet heller, når sola er i det midtre sporet lyser den opp landene fra samme vinkel. 

Trudde du skulle bli overbevist av sangen til rødnissene, jeg  :rofl:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...