Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Om jorden er flat, hvorfor kan man ikke til enhver tid se både solen og månen på himmelen, eller i det minste se blå himmel ett sted i horisonten?

Hvordan kan man se solen gå ned under horisonten her, så snakke med noen i USA som ser den komme opp fra horisonten?

Hvorfor ser man andre stjerner i australia?

 

Denne mannen som går bortover en gate er et eksempel på solnedgang, om han går tilbake så vil det perspektivet være som soloppgang.

Det handler også om solen som har en omkrets av lys den tar med seg i sin bane rundt jordsirkelen, tipper du ikke har sett videoene jeg postet i trådstarten. Så når solens lysomkrets har forlatt Norge, så dukker solens lysomkrets et annet sted.

Samme med  stjernene som er mindre lysobjekter der oppe, kan ikke ses lenger sør, for de lyser ikke sterkt nok for noen som bor så langt unna de sirkulerer. Noen sier stjernebildene i sør er en refleksjon av stjernebildene i nord.

Jeg har tidligere gått fra å tro det jeg har lært på skolen, til nå for ikke så lenge siden å tro jordkloden var geosentrisk,det vil si at jorden ikke spinner, grunnet eksprimenter som Airy's failure og noen til. Men det kan virke som Nasa og Eliten lyver om alt som et slags ekperiment på os "vanlige folk" om vi skal tro løgnen eller ikke. Så flat jord interesserte meg, og ærlig talt, denne kurven er ikke å se i Baumgartner sin video der han er 128000 fot oppe i luften. Bare fiskeøye-linse triks hele greia.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at han mente at "de" ville drepe Gud og stjele makten hans var ikke svar nok, mener du? 

 

Seriøst, ikke kast mer bensin på dette bålet folkens. Det var litt morsomt å lese i starten, men om maxRPM virkelig tror at jorda er flat, så er det egentlig bare trist. 

Lenke til kommentar

Det bibelen sier kan ikke tolke annerledes enn at de som skrev bibelen, trodde at jorden var flat.

Kirken trodde jo også dette til langt inn i middelalderen.

 

At homser synder, vil vel ikke være første gang kirken har tatt feil, men som heldigvis ser ut til å korrigere.Det tar bare litt tid før alle stabeistene forandrer mening.

Hvor har du det fra at "kirken" trodde jorden var flat i middelalderen?

Lenke til kommentar

 

 

Det forklarer ikke hvorfor man ikke ser at himmelen er blå der det er dag, for det er samme himmel vi ser på om jorden er flat.

Jeg ser altså samme himmel som de i kina og de i usa, men alikevel forskjellige farger. 

 

Flat%2BEarth%2BHypothesis.jpg

 

De i australia vi jo se himmelen til USA om natten...

 

Hva holder forresten jorden oppe? Hva er over himmelen/under jorden?

Tipper du ikke tror på tyngdekraften heller?

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mange experimenter man kan gjøre for å se at jorda er rund. Det er mange logiske grunner til å tro det og det er også i trå med hvordan tyngdekraften fungerer, hvordan ser den ut på en flat jord?

 

Om du troller vet jeg ikke, men jeg hvis du er seriøst tror at samtlige romfarer lyver så har jeg en enkel måte du kan teste det på.

Kjøp deg en værballong og et kamra. Da kan du faktisk komme veldig høyt opp og du kan se at jorda er rund.

Lenke til kommentar

De tror gjerne ikke på tyngdekraften heller så vidt jeg vet, så de har sikrer seg sånn sett mot en hel del,

Vet ikke om TS tror på det eller ikke da, men er mulig.

 

Om TS troller eller ikke vet jeg ikke, men så lenge tråden holdes på ett sakelig nivå og problemstillingen potensiellt er en reel problemstilling ser jeg ikke problemet. Det er mange som tror at jorden er flat...

Lenke til kommentar

De tror gjerne ikke på tyngdekraften heller så vidt jeg vet, så de har sikrer seg sånn sett mot en hel del,

Vet ikke om TS tror på det eller ikke da, men er mulig.

 

Om TS troller eller ikke vet jeg ikke, men så lenge tråden holdes på ett sakelig nivå og problemstillingen potensiellt er en reel problemstilling ser jeg ikke problemet. Det er mange som tror at jorden er flat...

 

"Mange" er vel relativt :) Selv er dette det første tenkende menneske jeg har støtt på som har fått for seg noe så primitivt, ikke engang den jevne kreasjonist er vel helt her.

 

Hadde jeg vært han hadde jeg spandert på meg en tur rundt jorda så jeg kunne ha funnet ut en gang for alle hva som skjer når man når jordas ende, eller om man evnt tilslutt på magisk vis ender opp der man begynte. Skimter man sitt eget bakhue etter ett døgns tid i lufta, så har man vel bevist at vi surrer rundt på en rund klode ;)

Lenke til kommentar

Alle piloter er så klart med på lureriet, så flyet svinger i en sirkel. Det beviser jo strengt tatt ingenting ;)

Mange er relativt ja, men er vel opptil ett par tusen på verdensbasis...

 

Akkurat no i skrivande stund er det over 9000 fly i lufta. Eg rekner med at grunnen til at piloter får so godt betalt er for å halde på hemmeligheita om at jobben deira faktisk er ein grusom, verdensomspennande bløff.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er mange experimenter man kan gjøre for å se at jorda er rund. Det er mange logiske grunner til å tro det og det er også i trå med hvordan tyngdekraften fungerer, hvordan ser den ut på en flat jord?

 

Om du troller vet jeg ikke, men jeg hvis du er seriøst tror at samtlige romfarer lyver så har jeg en enkel måte du kan teste det på.

Kjøp deg en værballong og et kamra. Da kan du faktisk komme veldig høyt opp og du kan se at jorda er rund.

 

Mange har gjort det eksprimentet og fortsatt er horisonten ikke kurvet uten at man bruker et "fish eye lense" kamera. Ikke en gang Baumgartner viste kurven på sin video da døren åpnet seg for han, bare med det magiske "fish eye lens" kameraet på utsiden var kurven synlig, og det i overdrevet grad.

Her er en video fra en ballong som har 360 graders kamera, den skal vise den minste kurve, men fortsatt ikke.

Lenke til kommentar

 

De tror gjerne ikke på tyngdekraften heller så vidt jeg vet, så de har sikrer seg sånn sett mot en hel del,

Vet ikke om TS tror på det eller ikke da, men er mulig.

 

Om TS troller eller ikke vet jeg ikke, men så lenge tråden holdes på ett sakelig nivå og problemstillingen potensiellt er en reel problemstilling ser jeg ikke problemet. Det er mange som tror at jorden er flat...

 

"Mange" er vel relativt :) Selv er dette det første tenkende menneske jeg har støtt på som har fått for seg noe så primitivt, ikke engang den jevne kreasjonist er vel helt her.

 

Hadde jeg vært han hadde jeg spandert på meg en tur rundt jorda så jeg kunne ha funnet ut en gang for alle hva som skjer når man når jordas ende, eller om man evnt tilslutt på magisk vis ender opp der man begynte. Skimter man sitt eget bakhue etter ett døgns tid i lufta, så har man vel bevist at vi surrer rundt på en rund klode ;)

 

Har du støtt på meg? Søk flat earth på youtube. Det sprer seg som ild i tørt gress, og Neil detørtgress Tyson som faktisk foreslo jordkloden er pæreformet sier meg at de "største" vitenskapsmenn heller ikke vet formen på vår jord selv om de angivelig har filmet den i 1969 da de "dro"til månen

Lenke til kommentar

"Earth is not only oblate — wider at the equator than pole-to-pole, but pear shaped — slightly wider just south of the equator"

Så vidt bredere, antagelig lite nok til at det ikke vises på vanlige bilder. Det er uansett ett veldig stort skritt fra "så vidt bredere sør for ekvator" til "flat og har vann som himmelen"

Lenke til kommentar

Har du støtt på meg? Søk flat earth på youtube. Det sprer seg som ild i tørt gress, og Neil detørtgress Tyson som faktisk foreslo jordkloden er pæreformet sier meg at de "største" vitenskapsmenn heller ikke vet formen på vår jord selv om de angivelig har filmet den i 1969 da de "dro"til månen

Jeg trodde det var allmenn kjennskap at jorda ikke er perfekt sfærisk, men litt tykkere rundt midten. Ikke overraskende, når man tar sentripetalkraften i betraktning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...