Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Right... Så tilfeldige tall finnes ikke? Betyr det at alle som har vunnet i lotto opp gjennom årene må ha vist vinnertallene på forhånd?

Og alle som dør er ofret, alle som er blir skadd er hevn/trussel/advarsel...

 

Men, hva med å holde oss til temaet jorden er flat? F.eks Paul walker sin død er neppe knyttet direkte til jordens form, om du mener det så forklar gjerne,

Lenke til kommentar

Noe sier meg at det ikke nødvendigvis er temaet flat/rundt jord, falske månelandinger eller om Bush stod bak 9/11 eller ikke som er det viktigste her. Det handler vel mer om fennesbetegnelsen for alle disse tingene, altså konspirasjonsteoriene i seg selv som folk finner fascinerende og spennende. At man med å kjøpe disse kommer opp på ett høyere bevissthetsnivå og dermed hever seg over sånne som meg, den jevne sauen i flokken som tar til seg de oppkonstruerte løgnene Illuminati disker sammen og som jeg dermed blir servert til oss av main stream media... Om så sannheten media og andre serverer oss virker plausibel og langt mer rasjonell og realistisk enn disse ubekreftede teorier, betyr som vi ser ingen ting for konspiratøren.

Lenke til kommentar

 

Om dere velger å tro de dro til månen i 60-70 årene. Da tror jeg ordtaket "verden vil bedras". Søk på google "Pluto on Pluto" så ser dere at de prøver å holde dere for narr.

 

https://www.youtube.com/watch?v=GSJxEMw0MCI

 

Det eneste rasjonelle man kan gjøre med en slik video, er å ignorere den. Det gis ikke anledning til å vurdere hvert enkelt bevis; det er altfor mange av dem, og man forsøker simpelthen å overbevise seeren gjennom å overvelde dem. Dette er ikke måten å invitere til debatt på. Videre er det på grensen til galskap å la seg overbevise basert på slike videoer.

 

 

Så du hele videoen? Eller ignorerte du den fra starten av? Det er ikke meningen du skal bli overbevist med en video, men med denne videoen kan du selv etterpå velge å se flere for å vurdere hvert enkelt bevis. Du vil kanskje få et nytt syn på media som presenteres til verden. 

Lenke til kommentar

Noe sier meg at det ikke nødvendigvis er temaet flat/rundt jord, falske månelandinger eller om Bush stod bak 9/11 eller ikke som er det viktigste her. Det handler vel mer om fennesbetegnelsen for alle disse tingene, altså konspirasjonsteoriene i seg selv som folk finner fascinerende og spennende. At man med å kjøpe disse kommer opp på ett høyere bevissthetsnivå og dermed hever seg over sånne som meg, den jevne sauen i flokken som tar til seg de oppkonstruerte løgnene Illuminati disker sammen og som jeg dermed blir servert til oss av main stream media... Om så sannheten media og andre serverer oss virker plausibel og langt mer rasjonell og realistisk enn disse ubekreftede teorier, betyr som vi ser ingen ting for konspiratøren.

 

Ja det er mange konspirasjonsteoretikere som ikke tror på Jesus, og de vil jeg mene og tro at de vil vise dere at de har kommet til et høyere bevissthetsnivå ved å innse løgner som er presentert. Men vi som tror på Jesus vet at man ike kommer noen vei med stolthet. Men vi tror på at sannheten setter oss fri. Og jeg vet det er noe med Jesus som gjør synderen som vil fortsette i sin synd fly forbannet, men for den som vil omvende seg, er det redningen. Derfor tror jeg Jesus er veien å gå for menneskeheten å ikke råtne i sin økende ondskap av synd som blir presentert i massemedia. Jeg har vært kristen i 23 år nå, og det har vært en del gransking om det jeg tror er rett. Jeg tror Gud er rettferdig med å la alle som tror på Jesus virkelig i hjertet som Gud vil granske, vil komme til Gud med en gang, det baserer seg ikke på hvor godt eller ondt du har gjort, for med denne bedømmelsen kommer stolthet inn, og det vil bli en rot til synd. Jeg ser ikke på det å brenne i helvete for evig og alltid med en rettferdig Gud. Evig er ikke alltid evig i bibelen, tror det var en gresk filosof som mente at evig ikke er evig, om det ikke gjaldt Gud, bare Gud er evig i den forstand vi tolker evig.

Jona som ble slukt av en hval nevnte i kapittel 2 i Jonas bok at han var i evig mørke inntil han ble spyttet ut av hvalen.

Jesus benevner Helvet som Gehenna, et sted de ofret barn, hvilket kan bety at det onde du gjør med ditt øye, rens det i ilden så du ikke bruker hele ditt legeme til at barn på denne jord vil arve den synd du sprer. Og det står noe om at ved et menneske ble alle syndere med døden til følge, og ved et menneske (Jesus) skal Gud ta alle til seg. Husker ikke verset. Men tolker bibelen sånn Gud er rettferdig og Gud er kjærlighet. Gjennom Jesus vil du finne det. Bibelen er troverdig og det har tatt meg noen år å finne ut.

 

Men nå sporet jeg helt av her. Har to videoer som er de beste mener jeg til å forklare Flat earth konspirasjonen som i mine øyne meget mulig er sann, og en Elite har holdt oss for narr. For de har en annen gud, penger og makt. Det vil sikkert som Jesus sier være lettere for en kamel å krype gjennom et nåløye enn for enn rik å finne Gud.

Her er videoene

 

 

Lenke til kommentar

Så du hele videoen? Eller ignorerte du den fra starten av? Det er ikke meningen du skal bli overbevist med en video, men med denne videoen kan du selv etterpå velge å se flere for å vurdere hvert enkelt bevis. Du vil kanskje få et nytt syn på media som presenteres til verden. 

 

Jeg arresterer dem for argumentasjonsteknikk etter 10 minutter. Flere av de såkalte bevisene er ren idioti, enkelte andre mer kinkige er debunket (skygger på flere vinkler, lyssetting). Konspiratørens største problem er mangel på fantasi (for å se for seg hvordan det kan være mulig) og ydmykhet (når man ikke umiddelbart finner en forklaring).

 

Alt som konspiratøren ikke klarer forestille seg, er automatisk svindel, fake, sammensvergelse. En vrakdel fra MH370 funnet på en strand, ble av visse personligheter stemplet som plantet på åstedet fordi den var for renskrubbet. Når det så kom et bilde som viste samme vrakdel (3 mnd tidligere) full av skjell, først da kom det tanker om at, jo, kanskje bølger, sand og elementene for øvrig kan ha skrubbet den ren på egen hånd.

 

Er aldri snakk om at «kanskje det er noe jeg har oversett». Nei da, alltid «se på dette som ikke gir mening!» (i konspiratørens hode), og dette, og dette, og dette, osv. Rasjonelle forklaringer er ubrukelige; for hver forklaring gitt er det alltid 100 nye uforklarlige ting i konspiratørens hode. Og slikt blir det Youtube-videoer av, må vite!

 

Det nytter ikke å følge med på sånt. Produksjonen av idioti er langt høyere enn det som realistisk kan debatteres rasjonelt (det tar nemlig ganske mye tid). For å unngå å kaste bort tiden min på mennesker som nær sagt hører hjemme i tvangstrøye, ser jeg først og fremst på argumentasjonsteknikken som er brukt. Denne videoen er diskvalifisert.

 

Kreasjonister flest har akkurat samme problem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Her er videoene

 

Alltid overbevisende når tallet 666 opptrer som argument. :) Denne videoen var dog mer rimelig i sin oppramsing, men svikter nok der det er mulig å sjekke forklaringene som gis (rene anekdoter derimot er ubrukelige).

 

Hele Apollo 11-videoen:

 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Bedford_Level_experiment

 

«Why is it you don't feel dizzy from the Earth's spinning?» Alvorlig talt.

 

Polaris forholder seg ikke i ro i time-lapse videoer. Snutten han har valgt seg ut er så kort at du ikke kan se noen bevegelse. Finn andre videoer som er lengre, så kan du se en ørliten bevegelse også for Polaris. Bevegelsen er desto vanskeligere å se ved kontinuerlig eksponering, så finn heller noe som ikke forsøker seg på star trails. Og til slutt: Polaris ligger nesten rett over nordpolen. Det medfører at Polaris er ikke synlig på den sørlige halvkule (med mindre jorda er flat, selvsagt!). Ikke altfor vanskelig å sjekke selv om du en gang befinner deg der (det er vel ingen vits i å foreslå et eksperiment ved hjelp av f.eks. Celestia, for det er selvsagt fullt av Nasa-konspirasjoner).

 

Det får holde.

 

Edit: Jeg satt og kikket på Flightradar24 for en stund siden, og fikk øye på en A380 fra Emiratene. Den hadde akkurat krysset svenskegrensa, og så ut til å ville fly like nord for Trondheim. Jeg ventet noen minutter og tittet ut vinduet, og kunne tydelig se et enomt fly langt der oppe. Det kom vel fra Dubai og skulle til et sted i Nord-Amerika, jeg husker ikke helt. Muligens Houston. På en flat jord er det overhodet ingen grunn til å ta den enorme omveien om lille Norge. Men det er ingenting. Ser du på ruten fra Dubai til f.eks. San Fransisco (eller et annet sted på USAs vestkyst), så flyr de helt opp til nordpolen og ned igjen. Jeg regner med de får godt betalt av den amerikanske regjeringen for å ta en slik omvei, når de kunne flydd direkte. Som kjent er den korteste avstanden mellom to punkter en rett linje (på en flat jord).

Endret av Imsvale
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Noe sier meg at det ikke nødvendigvis er temaet flat/rundt jord, falske månelandinger eller om Bush stod bak 9/11 eller ikke som er det viktigste her. Det handler vel mer om fennesbetegnelsen for alle disse tingene, altså konspirasjonsteoriene i seg selv som folk finner fascinerende og spennende. At man med å kjøpe disse kommer opp på ett høyere bevissthetsnivå og dermed hever seg over sånne som meg, den jevne sauen i flokken som tar til seg de oppkonstruerte løgnene Illuminati disker sammen og som jeg dermed blir servert til oss av main stream media... Om så sannheten media og andre serverer oss virker plausibel og langt mer rasjonell og realistisk enn disse ubekreftede teorier, betyr som vi ser ingen ting for konspiratøren.

Ja det er mange konspirasjonsteoretikere som ikke tror på Jesus, og de vil jeg mene og tro at de vil vise dere at de har kommet til et høyere bevissthetsnivå ved å innse løgner som er presentert. Men vi som tror på Jesus vet at man ike kommer noen vei med stolthet. Men vi tror på at sannheten setter oss fri. Og jeg vet det er noe med Jesus som gjør synderen som vil fortsette i sin synd fly forbannet, men for den som vil omvende seg, er det redningen. Derfor tror jeg Jesus er veien å gå for menneskeheten å ikke råtne i sin økende ondskap av synd som blir presentert i massemedia. Jeg har vært kristen i 13 år nå, og det har vært en del gransking om det jeg tror er rett. Jeg tror Gud er rettferdig med å la alle som tror på Jesus virkelig i hjertet som Gud vil granske, vil komme til Gud med en gang, det baserer seg ikke på hvor godt eller ondt du har gjort, for med denne bedømmelsen kommer stolthet inn, og det vil bli en rot til synd. Jeg ser ikke på det å brenne i helvete for evig og alltid med en rettferdig Gud. Evig er ikke alltid evig i bibelen, tror det var en gresk filosof som mente at evig ikke er evig, om det ikke gjaldt Gud, bare Gud er evig i den forstand vi tolker evig.

Jona som ble slukt av en hval nevnte i kapittel 2 i Jonas bok at han var i evig mørke inntil han ble spyttet ut av hvalen.

Jesus benevner Helvet som Gehenna, et sted de ofret barn, hvilket kan bety at det onde du gjør med ditt øye, rens det i ilden så du ikke bruker hele ditt legeme til at barn på denne jord vil arve den synd du sprer. Og det står noe om at ved et menneske ble alle syndere med døden til følge, og ved et menneske (Jesus) skal Gud ta alle til seg. Husker ikke verset. Men tolker bibelen sånn Gud er rettferdig og Gud er kjærlighet. Gjennom Jesus vil du finne det. Bibelen er troverdig og det har tatt meg noen år å finne ut.

 

Men nå sporet jeg helt av her. Har to videoer som er de beste mener jeg til å forklare Flat earth konspirasjonen som i mine øyne meget mulig er sann, og en Elite har holdt oss for narr. For de har en annen gud, penger og makt. Det vil sikkert som Jesus sier være lettere for en kamel å krype gjennom et nåløye enn for enn rik å finne Gud.

Her er videoene

 

https://www.youtube.com/watch?v=lchtwf5Fvhc

 

https://www.youtube.com/watch?v=TdoGTeM0koQ

Går visst ikke an å redigere fra mobil. 13 år som kristen. Ble kristen 20 åring. Men de 13 årene har vært gradvis rettelse av livet mitt. Så de fleste jeg kjenner vil vel ikke si de 13 årene har jeg oppført meg som Jesus har ville forandret meg til. Går ikke så mye i pinsemenigheten lenger heller siden jeg tar en del avstand for troen deres. Tungetale for eksempel da jeg tror det var et virkelig språk folk kunne forstå om de var fra det landet på apostlenes tid inntil en tid da disiplene heller lærte seg språket i det landet de kom til. Den overnaturlige tungetale var en boost for spredning av evangeliet. Jeg liker uttrykket en venn av meg gav meg. At jeg er en YouTube kristen?

Logger meg ut av mobil nå da jeg er på jobb. Og er noe jeg ikke kommer til å gjøre videre. Kommenter så mye dere kan om videoene så skal jeg prøve å besvare om jeg har tid etter jobb

Lenke til kommentar

Går visst ikke an å redigere fra mobil. 13 år som kristen. Ble kristen 20 åring. Men de 13 årene har vært gradvis rettelse av livet mitt. Så de fleste jeg kjenner vil vel ikke si de 13 årene har jeg oppført meg som Jesus har ville forandret meg til. Går ikke så mye i pinsemenigheten lenger heller siden jeg tar en del avstand for troen deres. Tungetale for eksempel da jeg tror det var et virkelig språk folk kunne forstå om de var fra det landet på apostlenes tid inntil en tid da disiplene heller lærte seg språket i det landet de kom til. Den overnaturlige tungetale var en boost for spredning av evangeliet. Jeg liker uttrykket en venn av meg gav meg. At jeg er en YouTube kristen

Logger meg ut av mobil nå da jeg er på jobb. Og er noe jeg ikke kommer til å gjøre videre. Kommenter så mye dere kan om videoene så skal jeg prøve å besvare om jeg har tid etter jobb

 

 

Siden du har klart å avsløre pinsemenigheter og andre tungetalere for det dem er, så burde det da være en smal sak å avsløre konspirasjonene om at jorda er flat. Just one small step further ;)

Endret av Thoto79
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du tror tungetale er/var ett ekte språk, med ord, setningsoppbygging osv?

Det står tydelig i bibelen at folket gjenkjente deres eget språk. Og tunger blir alltid forbundet med nasjoner. I Joh.Åp står det flere ganger "fra alle tunger og nasjoner.

Jeg tror at de som babler i tunger bare er forvirret fra andre troende i tidligere generasjoner. Men det betyr ikke at de ikke ærlig tror på Jesus. 

Lenke til kommentar

Se fra 22 minutt og utover

 

Arven fra Samuel Rowbotham lever i beste velgående. Se selv fra ca. 18:15. Fyren i videoen sier at ved 11 miles skulle alt lavere enn ca. 80 fot ligge bak horisonten. Akkurat som Rowbotham glemmer han å justere for øyehøyden. Prøv selv med denne kalkulatoren.

 

Øyehøyde lik 0 gir 80 fot ved 11 miles. (Stemmer hvis han ligger helt nedi vannflata og filmer. Gjør han det? Nei.)

Setter vi øyehøyden til 2 meter, er det plutselig bare ~40 fot.

 

Han foreslår at skipet er 60-70 fot, så vi skal fortsatt kunne se ca. 20-30 fot av toppen. Nå er det fryktelig vanskelig å se uansett pga. uklarheten ved horisonten, så dette forsøket er ganske ubrukelig.

 

Bildet vist tidligere i tråden har en mye klarere horisont, men vi vet ikke hvilken høyde bildet er tatt fra, så det er ikke så mye vi kan gjøre (edit: bildet er herfra og øyehøyden er gitt ca. 20 fot = 6,1 m). Derimot er det tydelig nok at det bakerste skipet ligger mye lavere. Men la meg prøve likevel:

1 nm = 1,852 km

Hvor mye av skipet vil teoretisk sett være under horisonten?
                                               edit!
Avstand \ Øyehøyde  0m    1m     2m     5m     6,1m     10m     
=============================================================
6,5 nm = 12,0 km   11m   5,6m   3,8m   1,3m    0,8m    4cm(!)  
7,7 nm = 14,3 km   16m   9,0m   6,7m   3,1m    2,4m    0,7m
9,9 nm = 18,3 km   26m    17m    13m   8,4m    7,1m    3,9m

Så ser du om ikke annet at øyehøyden gjør en enorm forskjell. Men av videoene ser vi at det ofte er fryktelig vanskelig å avgjøre eksakt hvor horisonten er, når avstanden blir stor nok til at skipet synlig kunne begynne å forsvinne.

 

Mye bedre og mer presist er likevel korreksjonen av Rowbothams originale eksperiment, så slipper man å krangle med bølger, atmosfæren, uklarheter og luftspeilinger:

 

The Bedford Level Experiment is a series of observations carried out along a six-mile (9.7 km) length of the Old Bedford River on the Bedford Level, Norfolk, England, UK, during the nineteenth and early twentieth centuries. It was an attempt to determine the shape of the Earth. Early results seemed to prove the Earth to be flat, but most later attempts to reproduce the observations firmly support that the Earth is a sphere.

 

 

 

The most famous of the observations, and the one that was taught in schools until photographs of the Earth from space became available,%5B2%5D%5B3%5D involved a set of three poles fixed at equal height above water level along this length. As the surface of the water was assumed to be level, the discovery that the middle pole, when viewed carefully through a theodolite, was almost three feet (0.91 m) higher than the poles at each end was finally accepted as a new proof that the surface of the earth was indeed curved.

[...]

The diagram on the right (lagt inn under) shows the rhetorical use he often made of these numbers to demonstrate in this case that Great Orme Head would be 872' below the horizon as seen from the Isle of Man. Note that the sloping lines are drawn from sea level not from the hills or the observer.[6]

Rowbotham_Earth_not_a_globe_1867_fig_4.j

 

Stor regnefeil gir grobunn for konspirasjoner.

Endret av Imsvale
  • Liker 3
Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på. Hvorfor tar man ikke en båt så langt sør man kommer, merker der man begynner, og så kjører man båten til høyre eller venstre helt til man når samme merket. På både rund og flat jord skal dette være mulig. Forskjellen er hvor langt man må reise for å komme tilbake til start. Er det like langt som rundt nordpolen er jorden rund. Er det mange mange ganger lengre er jorden flat. Happy hunting!

Men det blir vel for enkelt for dere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...