Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+1523

Jeg må jo si at jeg synes det er rasende festlig at du i en tråd forsøker, med pseudo-/vitenskapelige argumenter som har med naturfag og fysikk å gjøre, å argumentere for at jorda er flat.

 

Og så legger du tråden i religionsforumet...? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

... Og gjennom dette har jeg nå kommet frem til at jorden er en flat sirkel med Antarktis som en grense for havet ...

Hva skjer og hvor havner du hvis du reiser til Antarktis og fortsetter videre "utover"?

Vet ikke, men de som vet holder det nok meget hemmelig...

Det er kun hemmeligholdt for deg og dine få meningsfeller. De som har lurt deg/dere vil ikke fortelle at jorda egentlig er rund.

 

Det kunne vært et kjempeflott prosjekt for deg og noen andre lettlurte å leie et fly med lang rekkevidde. Dere kunne reist rett sydover mot Antarktis fra syd-Afrika og sett hvor dere hadde havnet. Det kunne faktisk hende at dere hadde havnet i nærheten av New Zealand...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hva skjer og hvor havner du hvis du reiser til Antarktis og fortsetter videre "utover"?

 

Vet ikke, men de som vet holder det nok meget hemmelig. Søk opp "Antartic treaty room" på google. Og du vil få et bilde av deres møterom med en pyramide som mangeler toppen på, i midten av møterommet. Ganske likt pyramiden på en dollar seddelen.

 

 

Av alle spørsmål som dukka opp i tråden, so var dette det einaste du valde å svare på? Og svaret ditt er "veit ikkje"? 

 

 

Har du vært der? For å svare ditt inlegg tidligere, at for hvilken grunn lurer de oss og det der. Så er grunnen penger og makt, de ville ha Gud vekk, og tror de at de har makt nok, så tror de vel at de kan finne Gud og drepe Han, så de kan stjele all makt Gud innehar.

Kopernikus sa jorden er en globe som spinner rundt solen, Newton sa midt i jorkloda er det en gravitasjonskraft, som vi kan kalkulere med selv vi ikke kan bevise den i et labratorium. Einstein sa alt er relativt. Dermed kan det som virke som at sola og månen og stjernene sirkulerer over oss, forklares med at jorden spinner.

Men der er mange eksperiment som beviser at jorden ikke spinner, "Airy's failure, Michelson Morley experiment, Sagnac's experiment" er noen av de jeg har hørt. Kan legge ved en link om Airy's failure

 

Og sitere Red Hot Chili Pepper. 

-Space may be the final frontier, but it's made in a Hollywood basement.

Lenke til kommentar

 

 

Det har med synsrekkevidden.

 

... og vips har du meldt deg ut av enhver fornuftig diskusjon om de fleset evner...

 

Hvis du er så ignorant og kan så lite om verden så forstår jeg at du tror på dette... Trist for deg, for dette vet du tydeligvis ikke noe om...

 

 

Og er sørpolen hemmelig altså? Kjenner personlig tre stykker som har vært på sørpolen (to av dem har vært på nordpolen også..) og jeg har fælt liten tro på at de holder dette "hullet" du tror finnes der hemmelig... Som om firmaet jeg jobber for så noen grunn til å slenge penger ut av vinduet for å holde på hemmeligheter der nede liksom...

 

Hva er det de skal holde hemmelig forresten? At jorda er flat? Hvorfor det? Er dette noe med den kristne konspirasjonen om at noen har bestemt at folk ikke skal tro på gud eller noe slikt dette eller?

 

 

Dette du skriver i denne tråden er noe av det dummeste jeg har lest på en stund :)

 

Det er dette som gjør meg mest sikker, fordi det er dette beviset jeg kan ta og føle på, resten av bevisene går gjennom om Nasa og Eliten.

Der er youtube videoer av at man kan se skyer bak solen og månen. Hvordan forklares det? Vil du jeg skal linke dem?

Lenke til kommentar

Har du vært der? For å svare ditt inlegg tidligere, at for hvilken grunn lurer de oss og det der. Så er grunnen penger og makt, de ville ha Gud vekk, og tror de at de har makt nok, så tror de vel at de kan finne Gud og drepe Han, så de kan stjele all makt Gud innehar.

Kopernikus sa jorden er en globe som spinner rundt solen, Newton sa midt i jorkloda er det en gravitasjonskraft, som vi kan kalkulere med selv vi ikke kan bevise den i et labratorium. Einstein sa alt er relativt. Dermed kan det som virke som at sola og månen og stjernene sirkulerer over oss, forklares med at jorden spinner.

Men der er mange eksperiment som beviser at jorden ikke spinner, "Airy's failure, Michelson Morley experiment, Sagnac's experiment" er noen av de jeg har hørt. Kan legge ved en link om Airy's failure

-video-

 

Og sitere Red Hot Chili Pepper. 

-Space may be the final frontier, but it's made in a Hollywood basement.

 

 

Hehe bare rør. Jeg har sett at jorden er rund igjenneom sattelitt bilder og filmer både ifra romstasjoner og luftballonger. Aldri noen gang har jeg sett ett bilde eller film av en flat jord(klode?), kun håndtegninger ifra ignorante steinaldermennesker har illustrert det slik. Så er du en neandertaler eller liknende skal du selvfølgelig være unnskyldt ;)

 

Good fun dette :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Solen og månen er ikke langt unna, de er like store.

 

Kollidere de og glir igjennom hverandre når det er solformørkelse? 

 

swap_eclipse_20141023.png

 

Hvordan passer det inn i hypotesen din at Venus noen ganger kommer mellom jorden og solen så vi ser planeten som en liten flekk på solen? Er Venus bare en bitte liten asteroide som er like nære som sola og månen?

 

1024px-SDO%27s_Ultra-high_Definition_Vie

 

 

Solen og månen og stjernene er plassert i et firmament mennesker ikke kan trenge gjennom, Men ikke nødvendigvis millioner av kilometer unna. Og det kan forklare hvorfor mennesker som bor langt nok sør, ikke kan se polarstjernen, og vice versa. Det har med synsrekkevidden. De faste stjernene kan være plassert i en høyde som ikke påvirkes av solen, men de vandrende stjernene "planetene" er påvirket av solen fordi de er nærmere solen. Slik har Gud laget solen månen og stjernene til tegn for høytider, dager og år. Og navigering.

Så venus passerer nok sola, men man kan minske diameteren på sola de sier er 150 millioner kilometer og venus som er 12000 kilometer i diameter. Kan trekke fra noen nuller og kilometer der.

 

Hvordan kan du bruke begreper som sør og nord dersom du mener jorden er flat???

 

Haha. Vi forstår du er et nettroll, men det er morsomt å spille med.

 

Se videoene jeg linket til i først inlegg så forstår du bedre. 

Lenke til kommentar

 

Har du vært der? For å svare ditt inlegg tidligere, at for hvilken grunn lurer de oss og det der. Så er grunnen penger og makt, de ville ha Gud vekk, og tror de at de har makt nok, så tror de vel at de kan finne Gud og drepe Han, så de kan stjele all makt Gud innehar.

Kopernikus sa jorden er en globe som spinner rundt solen, Newton sa midt i jorkloda er det en gravitasjonskraft, som vi kan kalkulere med selv vi ikke kan bevise den i et labratorium. Einstein sa alt er relativt. Dermed kan det som virke som at sola og månen og stjernene sirkulerer over oss, forklares med at jorden spinner.

Men der er mange eksperiment som beviser at jorden ikke spinner, "Airy's failure, Michelson Morley experiment, Sagnac's experiment" er noen av de jeg har hørt. Kan legge ved en link om Airy's failure

-video-

 

Og sitere Red Hot Chili Pepper. 

-Space may be the final frontier, but it's made in a Hollywood basement.

 

 

Hehe bare rør. Jeg har sett at jorden er rund igjenneom sattelitt bilder og filmer både ifra romstasjoner og luftballonger. Aldri noen gang har jeg sett ett bilde eller film av en flat jord(klode?), kun håndtegninger ifra ignorante steinaldermennesker har illustrert det slik. Så er du en neandertaler eller liknende skal du selvfølgelig være unnskyldt ;)

 

Good fun dette :)

 

Da har du nok blitt lurt av komputergenererte bilder. Se videoene først, så skal jeg kommentere mer. 

Lenke til kommentar

 

Da vil jeg gjerne høre trådstarter forklare hvorfor en såkalt "great circle track" er den korteste veien i navigasjon på båter og i fly.

Dette kan vel ikke være tilfelle om jorden er flat?

 

Har ikke gått så mye inn på dette, men man kan se merkelige flyruter i den sørlige halvkule som passer bedre med en flat jordsirkel, enn en jordglobe. Og Antarktis er cirka 3 ganger større omkrets på en flat jord enn globen sin. Kan være derfor å seile eller fly sør for den sørlige polarsirkel krever så enormt med papirarbeid at de fleste gir opp. Bare spør Jarle Andhøy
Har du i det hele tatt tenkt på at disse områdene er det veldig få innbyggere. 80 % av verdensbefolkingen bor på den nordlige "delen" av verden.
Lenke til kommentar

Finnes det bare ei sol, og er det den som gir oss dagslys? Hvorfor er det natt i Thailand, og dag i USA på samme tid? Hvis jeg er i Thailand og ringer en kompis som bor i USA midt på natta, så er det tilfeldigvis midt på dagen der, og han er på jobb??

 

Er også litt nysgjerrig på hvilken sekt du tilhøre. Hadde samme diskusjon for ca 20 år siden med en luring som jeg leeenge oppfattet som en stor skøyer, men etter lange og heftige diskusjoner fant jeg at han faktisk trodde på dette tøvet. Har glemt av hvilken sekt det var han og hans familie tilhørte, men antar det er den samme. Har ofte tenkt på hva han måtte tenke om skolen og all den "vranglæren" som ble tredd nedover hodet hans...

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Da vil jeg gjerne høre trådstarter forklare hvorfor en såkalt "great circle track" er den korteste veien i navigasjon på båter og i fly.

Dette kan vel ikke være tilfelle om jorden er flat?

 Og Antarktis er cirka 3 ganger større omkrets på en flat jord enn globen sin. Kan være derfor å seile eller fly sør for den sørlige polarsirkel krever så enormt med papirarbeid at de fleste gir opp. Bare spør Jarle Andhøy

 

 

Det er fordi man kan ikke få en flat projeksjon av en sfærisk klode, dermed bruker de denne teknikken for å omgjøre til flatt kart. Det fører til at alt nord og sør for ekvator er ute av proposjoner.

 

Antarktis (og ikke minst grønland) er i riktig skala på en globus men enorm på et mercator kart.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...