Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Men du sjekket ikke solnedgangen i kveld, gjorde du vel? Fordi den var i samme retning som her sør for ekvator. Dette er KUN mulig om jorden er rund som en ball

Nei det var overskyet på den tiden og jeg jobber også skift og denne uken er det kveldsskift. Tviler ikke på at den gikk ned i vest. Men stemmer dette med den tiltede globen? La oss si globen ikke har tilt nordpolen er rett opp, vil det være samme, solen går opp rett øst og ned rett vest? La oss si tilten er doblet. Ikke 23,5 grader men 47 grader. Vil det ha noe å si om solen står opp rett øst og går ned rett vest nå ved jevndøgn? Hvorfor eller eventuelt hvorfor ikke? Alt etter svaret dere gir.

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, dette stemmer helt 100% nøyaktig med en globe-modell og bekrefter den bare yttligere.

 

De andre greine du sa;

Det må jeg neste regne på, men sånn kjapt så skulle ikke det utgjøre noen forskjell annet enn at datoene ville vært forskjellige, på et tidspunkt så må solen være på midten, i og med at banen rundt sola ikke er verken perfekt rund og har forskjellig akse, samt endring av hastigheten

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

 

Men du sjekket ikke solnedgangen i kveld, gjorde du vel? Fordi den var i samme retning som her sør for ekvator. Dette er KUN mulig om jorden er rund som en ball

Nei det var overskyet på den tiden og jeg jobber også skift og denne uken er det kveldsskift. Tviler ikke på at den gikk ned i vest. Men stemmer dette med den tiltede globen? La oss si globen ikke har tilt nordpolen er rett opp, vil det være samme, solen går opp rett øst og ned rett vest? La oss si tilten er doblet. Ikke 23,5 grader men 47 grader. Vil det ha noe å si om solen står opp rett øst og går ned rett vest nå ved jevndøgn? Hvorfor eller eventuelt hvorfor ikke? Alt etter svaret dere gir.

 

Hele poenget med høst/vår-gjevndøgn er at tilten verken er imot eller ifra sola på dette tidspunktet. Sola er nøyaktig på "siden av" jorda, om du vil kalle det det. Hvis nordpolen peker bort fra sola vil den se ut til å stå opp lengre sør. Om nordpolen peker mot sola vil den se ut til å stå opp lengre nord. Når nordpolen og sørpolen er akkurat like langt fra sola, da står sola opp rett til siden.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Men du sjekket ikke solnedgangen i kveld, gjorde du vel? Fordi den var i samme retning som her sør for ekvator. Dette er KUN mulig om jorden er rund som en ball

Nei det var overskyet på den tiden og jeg jobber også skift og denne uken er det kveldsskift. Tviler ikke på at den gikk ned i vest. Men stemmer dette med den tiltede globen? La oss si globen ikke har tilt nordpolen er rett opp, vil det være samme, solen går opp rett øst og ned rett vest? La oss si tilten er doblet. Ikke 23,5 grader men 47 grader. Vil det ha noe å si om solen står opp rett øst og går ned rett vest nå ved jevndøgn? Hvorfor eller eventuelt hvorfor ikke? Alt etter svaret dere gir.
Hele poenget med høst/vår-gjevndøgn er at tilten verken er imot eller ifra sola på dette tidspunktet. Sola er nøyaktig på "siden av" jorda, om du vil kalle det det. Hvis nordpolen peker bort fra sola vil den se ut til å stå opp lengre sør. Om nordpolen peker mot sola vil den se ut til å stå opp lengre nord. Når nordpolen og sørpolen er akkurat like langt fra sola, da står sola opp rett til siden.

La oss si tilten på jorda er 90 grader ved høstjevndøgn, ekvator er loddrett for å klarifisere hva jeg mener her. Har det noe å si?

Lenke til kommentar

 

 

 

Men du sjekket ikke solnedgangen i kveld, gjorde du vel? Fordi den var i samme retning som her sør for ekvator. Dette er KUN mulig om jorden er rund som en ball

Nei det var overskyet på den tiden og jeg jobber også skift og denne uken er det kveldsskift. Tviler ikke på at den gikk ned i vest. Men stemmer dette med den tiltede globen? La oss si globen ikke har tilt nordpolen er rett opp, vil det være samme, solen går opp rett øst og ned rett vest? La oss si tilten er doblet. Ikke 23,5 grader men 47 grader. Vil det ha noe å si om solen står opp rett øst og går ned rett vest nå ved jevndøgn? Hvorfor eller eventuelt hvorfor ikke? Alt etter svaret dere gir.

 

Hele poenget med høst/vår-gjevndøgn er at tilten verken er imot eller ifra sola på dette tidspunktet. Sola er nøyaktig på "siden av" jorda, om du vil kalle det det. Hvis nordpolen peker bort fra sola vil den se ut til å stå opp lengre sør. Om nordpolen peker mot sola vil den se ut til å stå opp lengre nord. Når nordpolen og sørpolen er akkurat like langt fra sola, da står sola opp rett til siden.

 

La oss si tilten på jorda er 90 grader ved høstgjevndøgn, ekvator er loddrett for å klarifisere hva jeg mener her. Har det noe å si?

 

For gjevndøgnet - ikke nevneverdig. Man kan pirke på at jorden vil bevege seg cirka èn grad i sin bane rundt solen, en retning som nå vil se ut som en annen retning, men forskjellen blir absolutt minimal gitt at alt annet er likt (som jordrotasjonen). Som sagt - gjevndøgnet er det punktet i banen rundt solen hvor jordens tilt ikke har noen betydning. Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar

 

 

Svar meg. Er det sant at NASA postet et bilde av Jupiter i 2012 fra Hubble teleskopet og i år postet de et bilde av Jupiter med Nordlys som så ut som kruseduller tegnet av en 2 åring, tatt med satellitten Juno(jewknow). Og skylaget på Jupiter var akkurat samme som bildet fra 2012 bare med nordlyskruseduller på toppen som gjor det annerledes?

Er det sant at det lyset partiet på planeten Pluto ligner på disneyhunden Pluto?

Hvis ja på begge. Vil dere fortsatt tro dem for alt annet?

Nesten så jeg ikke gidder å svare på noe så rart, men okay; hvis du tenker på bildet av auroraen som ble observert på Jupiters nordpol i sommer, ble dette tatt av Hubble-teleskopet og ikke sonden Juno. Auroraen er fanget opp med instrumenter som måler ultrafiolett stråling. UV er elektromagnetisk stråling som har kortere bølgelengde enn synlig lys, så det er helt naturlig hvis NASA har laget en kompositt av flere bilder for å vise hele planeten med auroraen på.

 

Den hvite flekken på Pluto du sikter til er ganske hjerteformet og er et område stort sett bestående av nitrogen-is.

 

Hvis du fornekter all denne vitenskapen mennesket har opparbeidet seg i tusenvis av år, så synes jeg du skal ta deg tid til å sette deg inn i den før du kaster deg på disse konspirasjonene. Det er faktisk ganske spennende, det også. Eventuelt kan du jo ønske deg et teleskop til jul og se på noen av våre nærmeste naboplaneter selv.

Og desse unnskyldninger svelger du rått? Jupiter kan man se hver dag i et teleskop. Hvorfor skal de begynne å mikse to år gamle bilder for. Beklager datofeilen.

https://www.youtube.com/shared?ci=no6NAt9fzmc

Det var 17.Mai 2014 og 30.juni 2016. To års forskjell.

Ja de sa det var et hjerte. Hadde de gitt ut bildene man nå ser av Pluto at det er konturene av hunden Pluto. Kan godt være Snoopy. Brukte selv å tegne Snoopy ved å tegne et hjerte. Men det ligner mye mer på Pluto. Bullshit fra ende til annen siden et amatørteleskop ikke kan se Pluto noe særlig. Samle dere og krev mer bevis for deres rom fiksjon. De tar tross alt mye penger. Stakkars amerikanere. Europeiske land må betale ESA.

Stakkars CGI folk som blir misbrukt til å tegne opp dataanimeringer av deres såkalte oppdagelser.

 

 

Okay. Hadde et lite sekund tro på at du faktisk genuint mener det du selv sier i denne tråden, men nå fikk jeg bekreftet at du bare kødder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

MaxRPM, du svarer ikke på spørsmålet mitt. Hvor mange grader forskjell vil solnedgangen der du er kontra her jeg er være, når vi er på hver vår side av ekvator? I dag? Kommer du til å dra frem kompasset ditt for å sjekke, eller skal du bare svare med mer svada og bortforklaringer?

 

Og vi tar utganspunktet i DIN modell, for å sjekke om den stemmer. Om sola er nå på ekvator så kommer jeg til p se nedgangen i nordvest, mens du ser den i sørvest. Hvis ikke er modellen din feil, og jorda er fremdeles en ball. Tar du utfordringen, eller er du feig?

Det er et godt argument om man tar flat jord kartet til å være helt korrekt og en sol uten dome. Det er vel mange observasjoner gjort iallfall nord for ekvator at solen står opp direkte øst ved jevndøgn. Så jeg har ikke helt grunnlag for å tro flat jord kartet. Det er laget mange kart opp igjennom tidene og de er jo så å si litt utstrekt lavstrekt og bredstrekt så de ikke ligner hverandre.
Men er det ikke snodig at ingen har klart å kartlegge verden i 2016 da? Det er jo ingen som stopper dere fra å kjøpe/leie et skip, seile på verdens hav og kartlegge verden slik den egentlig er. Og for de store landmassene kan man jo enten ta flylappen, eller finne en som har det, leie et småfly og starte i et hjørne.
Jeg mener å ha grunnlag for å tro at jorden kan være flat og stasjonær og jorden må se litt likt ut som den gjør på et vanlig kart og en globus.

Da utfordrer jeg deg til å finne en måte å tegne et kart av jorden på, hvor distanser, land- og havområder er korrekte, som også er en flat disk, som dere mener jorden er.

Så lenge jorden er flat bør det ikke være noe problem å gjenskape det på et flatt papir.

Endret av Håvard
Lenke til kommentar

 

 

 

 

MaxRPM, du svarer ikke på spørsmålet mitt. Hvor mange grader forskjell vil solnedgangen der du er kontra her jeg er være, når vi er på hver vår side av ekvator? I dag? Kommer du til å dra frem kompasset ditt for å sjekke, eller skal du bare svare med mer svada og bortforklaringer?

 

Og vi tar utganspunktet i DIN modell, for å sjekke om den stemmer. Om sola er nå på ekvator så kommer jeg til p se nedgangen i nordvest, mens du ser den i sørvest. Hvis ikke er modellen din feil, og jorda er fremdeles en ball. Tar du utfordringen, eller er du feig?

Det er et godt argument om man tar flat jord kartet til å være helt korrekt og en sol uten dome. Det er vel mange observasjoner gjort iallfall nord for ekvator at solen står opp direkte øst ved jevndøgn. Så jeg har ikke helt grunnlag for å tro flat jord kartet. Det er laget mange kart opp igjennom tidene og de er jo så å si litt utstrekt lavstrekt og bredstrekt så de ikke ligner hverandre.
Men er det ikke snodig at ingen har klart å kartlegge verden i 2016 da? Det er jo ingen som stopper dere fra å kjøpe/leie et skip, seile på verdens hav og kartlegge verden slik den egentlig er. Og for de store landmassene kan man jo enten ta flylappen, eller finne en som har det, leie et småfly og starte i et hjørne.
Jeg mener å ha grunnlag for å tro at jorden kan være flat og stasjonær og jorden må se litt likt ut som den gjør på et vanlig kart og en globus.
Da utfordrer jeg deg til å finne en måte å tegne et kart av jorden på, hvor distanser, land- og havområder er korrekte, som også er en flat disk, som dere mener jorden er.

Så lenge jorden er flat bør det ikke være noe problem å gjenskape det på et flatt papir.

Mener du Google earth har rett størrelse på kontinentene da. Hva stoler du på? NASA's 1972 Apollo 17 bilde av jorden eller Google earth?

https://www.youtube.com/shared?ci=Tf7AHDdI2Kw

 

Og søk opp "earth picture clementine" Det skal visst være et ekte bilde av jorden?

Lenke til kommentar

 

 

 

Svar meg. Er det sant at NASA postet et bilde av Jupiter i 2012 fra Hubble teleskopet og i år postet de et bilde av Jupiter med Nordlys som så ut som kruseduller tegnet av en 2 åring, tatt med satellitten Juno(jewknow). Og skylaget på Jupiter var akkurat samme som bildet fra 2012 bare med nordlyskruseduller på toppen som gjor det annerledes?

Er det sant at det lyset partiet på planeten Pluto ligner på disneyhunden Pluto?

Hvis ja på begge. Vil dere fortsatt tro dem for alt annet?

Nesten så jeg ikke gidder å svare på noe så rart, men okay; hvis du tenker på bildet av auroraen som ble observert på Jupiters nordpol i sommer, ble dette tatt av Hubble-teleskopet og ikke sonden Juno. Auroraen er fanget opp med instrumenter som måler ultrafiolett stråling. UV er elektromagnetisk stråling som har kortere bølgelengde enn synlig lys, så det er helt naturlig hvis NASA har laget en kompositt av flere bilder for å vise hele planeten med auroraen på.

 

Den hvite flekken på Pluto du sikter til er ganske hjerteformet og er et område stort sett bestående av nitrogen-is.

 

Hvis du fornekter all denne vitenskapen mennesket har opparbeidet seg i tusenvis av år, så synes jeg du skal ta deg tid til å sette deg inn i den før du kaster deg på disse konspirasjonene. Det er faktisk ganske spennende, det også. Eventuelt kan du jo ønske deg et teleskop til jul og se på noen av våre nærmeste naboplaneter selv.

Og desse unnskyldninger svelger du rått? Jupiter kan man se hver dag i et teleskop. Hvorfor skal de begynne å mikse to år gamle bilder for. Beklager datofeilen.

https://www.youtube.com/shared?ci=no6NAt9fzmc

Det var 17.Mai 2014 og 30.juni 2016. To års forskjell.

Ja de sa det var et hjerte. Hadde de gitt ut bildene man nå ser av Pluto at det er konturene av hunden Pluto. Kan godt være Snoopy. Brukte selv å tegne Snoopy ved å tegne et hjerte. Men det ligner mye mer på Pluto. Bullshit fra ende til annen siden et amatørteleskop ikke kan se Pluto noe særlig. Samle dere og krev mer bevis for deres rom fiksjon. De tar tross alt mye penger. Stakkars amerikanere. Europeiske land må betale ESA.

Stakkars CGI folk som blir misbrukt til å tegne opp dataanimeringer av deres såkalte oppdagelser.

Okay. Hadde et lite sekund tro på at du faktisk genuint mener det du selv sier i denne tråden, men nå fikk jeg bekreftet at du bare kødder.

Ja det er sikker de som jobber i avdelinger som ikke er hemmelige som bare får ordre om å animere to svarte hull fordi det er en annen BSavdeling som sier de har funnet et som går rundt et annet svart hull

Lenke til kommentar

Mener du Google earth har rett størrelse på kontinentene da. Hva stoler du på? NASA's 1972 Apollo 17 bilde av jorden eller Google earth?

https://www.youtube.com/shared?ci=Tf7AHDdI2Kw

Og søk opp "earth picture clementine" Det skal visst være et ekte bilde av jorden

Atter en video full av spekulasjoner, fusk og fanteri.

En av feilene begått her er sammenligningen fra Apollo 17 bildet og google earth.

For at dette skal bli rett må høyde over havet være likt ellers vil ikke kontinentene legge seg på linjene han har tegnet opp.

Det som avslører det hele er at på Nasas bilde ser du mye mere av sydpolen en du gjør på google earth bildet hans.

Zoom lengere ut og mere av sydpolen kommer til syne og skulle jeg ha giddet å utføre samme eksperimentet men med samme høyde over havet som bildet er tatt fra og blåst jorda opp til samme størrelse som blue marble bildet så ville nok kontinentene linet seg helt riktig igjen.

Dette er åpenbart at hensikten med videoen er å lyve for seerne.

Resten er rene spekulasjoner fra filmmakerens side.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

MaxRPM, du svarer ikke på spørsmålet mitt. Hvor mange grader forskjell vil solnedgangen der du er kontra her jeg er være, når vi er på hver vår side av ekvator? I dag? Kommer du til å dra frem kompasset ditt for å sjekke, eller skal du bare svare med mer svada og bortforklaringer?

 

Og vi tar utganspunktet i DIN modell, for å sjekke om den stemmer. Om sola er nå på ekvator så kommer jeg til p se nedgangen i nordvest, mens du ser den i sørvest. Hvis ikke er modellen din feil, og jorda er fremdeles en ball. Tar du utfordringen, eller er du feig?

Det er et godt argument om man tar flat jord kartet til å være helt korrekt og en sol uten dome. Det er vel mange observasjoner gjort iallfall nord for ekvator at solen står opp direkte øst ved jevndøgn. Så jeg har ikke helt grunnlag for å tro flat jord kartet. Det er laget mange kart opp igjennom tidene og de er jo så å si litt utstrekt lavstrekt og bredstrekt så de ikke ligner hverandre.
Men er det ikke snodig at ingen har klart å kartlegge verden i 2016 da? Det er jo ingen som stopper dere fra å kjøpe/leie et skip, seile på verdens hav og kartlegge verden slik den egentlig er. Og for de store landmassene kan man jo enten ta flylappen, eller finne en som har det, leie et småfly og starte i et hjørne.
Jeg mener å ha grunnlag for å tro at jorden kan være flat og stasjonær og jorden må se litt likt ut som den gjør på et vanlig kart og en globus.
Da utfordrer jeg deg til å finne en måte å tegne et kart av jorden på, hvor distanser, land- og havområder er korrekte, som også er en flat disk, som dere mener jorden er.

Så lenge jorden er flat bør det ikke være noe problem å gjenskape det på et flatt papir.

Mener du Google earth har rett størrelse på kontinentene da. Hva stoler du på? NASA's 1972 Apollo 17 bilde av jorden eller Google earth?

https://www.youtube.com/shared?ci=Tf7AHDdI2Kw

 

Og søk opp "earth picture clementine" Det skal visst være et ekte bilde av jorden

 

Størrelsene på kontinentene man ser på Google Earth kan kontrollsjekkes ved å måle de fysisk. Det er ingen som stopper noen fra å gjøre det.

Endret av Håvard
Lenke til kommentar

Når det kommer til at mange flat jord-folk synes å være jødehatere, er jo det litt tvilsomt.

Men det er jøder som har bodd i Jerusalem helt siden 20-tallet og kanskje før det også, som levde i fred med muslimene. De liker ikke at den zionistiske hæren ankom og skapte krig og mishandling i området. Alle de stakkars originale innbyggerne i Jerusalem blir visst stadig mishandlet av den israelske hæren, både de originale jødene og muslimene. Og begge gruppene fortjener således en unnskyldning. Og selvsagt en stopp av mishandlingen.

 

London-Gaza-rally-July-25-2014.jpg

Lenke til kommentar

Igjen så driver Porcius og Max med avledninger. De får et argument, så bare hoppe de over til noe annet. Jeg kommer ikke til å ha hår i enden av denne debatten


MAXRPM?! HAR DU FÅTT MED DEG HVORDAN JORDA GÅR RUNDT SOLA NÅ? FÅR DU DETTE TIL Å STEMME MED EN JORD SOM ER FLAT? 


Høstjevndøgn:
Den videoen som Hotel Papa postet var filmet i USA, så nord for ekvator. 
Her er flere resultater ifra Høstjevndøgn

Australia:



USA:


UK:


USA igjen:



Denne nøtta MÅ dere knekke, inntil da så kan dere ikke trekke konklusjonen om at jorda er flat Endret av bshagen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Igjen så driver Porcius og Max med avledninger. De får et argument, så bare hoppe de over til noe annet. Jeg kommer ikke til å ha hår i enden av denne debatten

 

 

MAXRPM?! HAR DU FÅTT MED DEG HVORDAN JORDA GÅR RUNDT SOLA NÅ? FÅR DU DETTE TIL Å STEMME MED EN JORD SOM ER FLAT?

 

 

Høstjevndøgn:

Den videoen som Hotel Papa postet var filmet i USA, så nord for ekvator.

Her er flere resultater ifra Høstjevndøgn

 

Australia:

http://youtu.be/490PvpHVM6E

 

USA:

https://youtu.be/h1m4OlK1pKk

 

UK:

http://youtu.be/i_Ug4qFuBmA

 

USA igjen:

http://youtu.be/uAO1zyUEbkA

 

 

Denne nøtta MÅ dere knekke, inntil da så kan dere ikke trekke konklusjonen om at jorda er flat

Med det faktum at solen står opp rett øst så ved ekvator så rett 90 grader over hodet så rett vest. Så bør dette gjelde for hele kloden også at solen er rett 90 grader over hodet midt dag over hele kloden på jevndøgn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...