Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

 

 

Det er jo laget for nettopp for å vise en globe på et flatt papir.  Såkalt "Azimuthal equidistant projection".

For å få til det blir det forvrengt. Hver rute er egentlig like bred. På kartet er det jo tilogmed tegnet på en målestokk rundt.

Utklipp av målestokk:

attachicon.gifutklipp_1.jpg

 

Uenig?

 

 

Det er et komplisert spørsmål. Men det blir opp til den enkelte å vurdere hva som var det originale kartet, det aller første kartet. FN-kartet blir flittig brukt, og mange virker såre fornøyde med det.

 

Når det gjelder Talmudister, er det godt mulig at de er en moderne avdeling av fariseerne, Gamle Testamentet beskriver jo mange gjenstridige israelitter, israelske konger som valgte å sette opp støtter av hedenske avguder.

Skjønner ikke helt hvor deres sterke tro på egyptisk og tibetansk religion kommer inn her. De tror at de ultimate svarene på tilværelsen ligger i Egypt og Tibet. Mulig at det i sum kan kalles for babylonsk mystisisme. Mange israelitter bodde i flere hundre år i Babylon.

 

Allostasis' bemerkning om nyhetsspeilet minnet meg på den sida. For første gang på lenge åpnet jeg derfor nyhetsspeilet, og der er det en artikkel om en påstått whistleblower fra frimurerne. Han påstår å ha mye interessant informasjon, men snakker overlegent mest om Egypt, Tibet og aliens.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er et komplisert spørsmål. Men det blir opp til den enkelte å vurdere hva som var det originale kartet, det aller første kartet. FN-kartet blir flittig brukt, og mange virker såre fornøyde med det.

Nesten skremmende at dere ikke er enige i hvordan kartet er engang, det burde jo vært førsteprioritet, å lage ett ekte kart...
Lenke til kommentar

 

Nesten skremmende at dere ikke er enige i hvordan kartet er engang, det burde jo vært førsteprioritet, å lage ett ekte kart...

 

Det skremmer meg at du tror at sola er i bevegelse i verdensrommet, at jorda er i bevegelse rundt den igjen, og at den samme lille urskiva med stjerner likevel alltid finnes over jorda...

Lenke til kommentar

Jeg syns det virker mer arrogant enn noe annet å tro at jorda er sentrum i universet og at sola og de andre planetene kretser rundt oss. Jeg har ingen problem med å tro at solsystemet fungerer sånn som vi har lært.

 

Når det gjelder flat jord har andre påpekt det allerede - hva ville vært poenget med å iscenesette en gigantisk konspirasjon til en like gigantisk kostnad for å lure hele verdens befolkning til å tro at jorda er en kule, hvis den virkelig var flat? Hva ville vært vitsen?

 

Jeg fatter ikke at enkelte ikke har bedre ting å gjøre eller tro på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Nesten skremmende at dere ikke er enige i hvordan kartet er engang, det burde jo vært førsteprioritet, å lage ett ekte kart...

Det skremmer meg at du tror at sola er i bevegelse i verdensrommet, at jorda er i bevegelse rundt den igjen, og at den samme lille urskiva med stjerner likevel alltid finnes over jorda...

Det skremmer meg at du tror romfergen Colombia gikk i oppløsning over Texas etter å ha blitt dyttet fra et høyt fjell.

Sola månen og stjernene har vi i det minste vitenskaprlige forklaringer på og ikke bare at sola er en lampe, månen lyser av seg selv og jorda har en dom over seg som gud renser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Det skremmer meg" at MaxRPM og Porcius kan reprodusere og lage barn, som igjen dessverre må vokse opp i et hjem hvor foreldre lider av slike sinnslidelser. 

Det er stygt sagt av meg, men jeg står for dette. For dette ville vært barnemishandling, om dere skulle finne på å veive rundt med bibelen og påstå at jorda er flat og NASA og det hele  :hm:

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Antagelig like mye barnemishandling som å oppdra ungene til å tenke selv og lære dem hvordan de skulle tenke den gangen samfunnet var kristent... De ungen ville heller ikke ha passet inn i et ignorant og stupidisert kristent samfunn... Forhåpentligvis vil disse ungene i dag forstå hvor nedsnødde foreldrene er i møte med andre mennesker, som ikke er redde for å bruke kunnskap og viten og som ikke må la seg tvangs nedsnø fordi de har en stupid agenda bak stupiditeten de hevder er sann...

 

Men la oss være bedre enn de religiøse som brukte tvang og vold og tankekontroll til å spre ideologien sin. De kommer faktisk ikke langt med disse stupide påstandene om elite, at NASA er en juge klubb og at verden er styrt av store aliens og øgler, de tar intellektuelt selvmord ved å fremme dette da alle som møter dem vil la tulling alarmen gå så fort de flagger denne galskapen. Så fortsett med å spre skikkelig viten og kunnskap så vil disse religiøst styrte mørkemennene bli borte en dag...

 

Det pontus og rpmmax ikke forstår er at de skremmer folk faanivold med dette tankegodset, så la dem bare holde på :) Bra måte å bli kvitt religion på og ingenting er vel bedre enn at de selv setter en stopper for galskapen, ikke sant? :)

 

Blir som jeg ofte tenker når jeg er på sosiale medier, for man trenger ikke løgn eller bedrag eller å dra ting ut av kontekst for å kritisere religion, man kan enkelt forholde seg til hva som faktisk står skrevet i galmanns verkene de religiøse tror er sanne, det er nesten latterlig enkelt...  :) Det som er enda mer latterlig er at de aller fleste kristne IKKE har lest boka de løper rundt og tror er sann... Og enda mer både latterlig og merkverdig er det at til MER du følger "kjærlighetens evangelium" til mindre kjærlig blir du... Helt utrolig at de ikke ser dette selv, men de innbiller seg at til mer intolerant og hatefull mørkemann du er til bedre kristen/muslim er du... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

+1! Enormt innlegg, RWS :)

Og det er helt riktig. Det er mange kristne som blir til ateister bare ved å faktisk lese bibelen. Den boka har en helt utrolig "WTF-faktor" som man ikke opplever av å høre prekenen til presten på søndag, som egentlig bare plukker ut et par vers her og der

 

Som bok i seg selv, så er den i tillegg helt ræva også, sånn litteraturirsk, historiene henger jo ikke på greip og det er så mange selvmotsigelser at man blir helt paff. Jeg gav opp i alle fall, det var som å lese en bok av en som lider av demens. "Skapelsen" *bla bla bla* "Jo, også var det skapelsen igjen ja, men hvordan var det den gikk igjen? Jaja, vi bare skriver noe greier, de kommer jo aldri til å finne ut av det". Resultatene sier seg selv: 

bible-interactively-visualized_521f824dc

EDIT:
(... og ikke for å snakke om hvilken jævel den guden deres her. Huttetu)

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange skremte folk her ja. La meg få skremme dere litt til. Vil håpe dere kommer til tro på kjærlighetens evangelium Jesus. Så dere står litt sterkere i den mørke makten i verden. Frimureri og hva annet Eliten har disket opp er ikke til å kødde med. Kjenner dere noen frimurere. Kanskje dere bør be dem melde seg ut før det er for sent. Porcius, jeg tror denne vil interessere deg. En film fra 1943 om frimureri og hvordan de må sverge ved døden for å bli medlem. Den er helt rå.

https://www.youtube.com/shared?ci=bVNc6r6tL-w

 

Når det er sagt. Det er mange innenfor viktige stillinger som er frimurere eller har foreldre som er frimurere. Om foreldrene eller slektninger er frimurere kan de brukes som trussel for at løgnen deres skal bryte gjennom. Neil Armstrong var ikke frimurer. Men faren hans var det. Månen er 237 000 miles cirka ifra jorden. Det er en film som heter Room 237 som har med månelandingen og Stanley Kubrick å gjøre som etterlater seg spor i sine filmer for seeren å oppdage. Room 237 finnes i filmen hans "The Shining"

Vel, når døde Neil Armstrong? 25. August 2012

Det er den 237. dagen i et skuddår som 2012 var.

Og samme dagen vart Lance Armstrong strippet for sine medaljer.

Dette lukter det i lang vei frimureri, talmudist og kabbalistisk av.

Det er mye tallsymboler i bibelen. Men jeg tror ikke det kan være jukset med. Jesus på gresk er 888 og hele den greia som jeg viser til i en annen tråd her på forumet. Det gir meg et inntrykk av Guds makt.

Og måten jeg ser tallene i frimureri opplegget er å etterligne denne makten.

Deres 33 grader. Joan Rivers som er født i 1933 dør 81 år gammel på dagen til Beyonces 33 års dag som er født i 1981. Før hun døde kalte hun kona til Obama for en transvetitt.

Paul Walker som dør i en rød Porsche. Dør på samme måte som i hans første film som heter Skulls og omhandler "secret society" der han får en rød Porsche i gave fra dem.

Flat jord er da kanskje fullt mulig å skjule med den makten de har.

Men de har da vitterlig for flat jordere avslørt seg i mang en videoer. Luftbobler i deres turer utenfor romstasjonen. For ikke å snakke om håret til kvinnene i romstasjonen. Blir helt forstyrret av permanenten deres. Hvor lett det er å se at de er festet med vaiere. CGI på sitt nest beste. Hollywood gjør det bedre. Bare se filmen Gravity.

Lenke til kommentar

Frimurere er kristne..

Sikkert ikke "ekte" kristne vettu....  ;) Hørt den før kanskje?

 

Tror man faktisk må besverge seg til den kristne tro om man skal bli frimurer... og på det grunnlaget anser jeg hele frimurer organisasjonen som en latterlig affære egentlig, når de ikke klarer å lage ordentlige inngangs kriterier... 

Lenke til kommentar

Kjenner flere frimurere og di er greie di.

Frimurerne er en kristen organisasjon med bakrunnsfilosofi at jo høyere man stiger i gradene jo mere informasjon om trosretningen får man, og det er her alt hemmelighetskremeriet og ritualene kommer inn.

Litt merkelig at ikke dem tror jorda er flat med bakgrun av at de bruker bibelen i sin lære.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er jo laget for nettopp for å vise en globe på et flatt papir.  Såkalt "Azimuthal equidistant projection".

For å få til det blir det forvrengt. Hver rute er egentlig like bred. På kartet er det jo tilogmed tegnet på en målestokk rundt.

Utklipp av målestokk:

attachicon.gifutklipp_1.jpg

 

Uenig?

 

 

Det er et komplisert spørsmål. Men det blir opp til den enkelte å vurdere hva som var det originale kartet, det aller første kartet. FN-kartet blir flittig brukt, og mange virker såre fornøyde med det.

 

Slike kart gir jo kun mening når jorden er rund...

Se på disse kartene. Blir jo helt like, men har satt forskjellige steder på jorden i senter.

De har den funksjonen at de viser korrekt retning og distanse til alle punkter på jorden senter av kartet. Det et slikt kart IKKE viser, er korrekt distanse/retning fra noe annet sted.

 

Det kan vi jo teste. Hvis vi tar utgangspunktet i at det er 1700 kilometer i luftlinje fra Lindesnes til Nordkapp. Et fakta som kan etterprøves.

post-42788-0-33763500-1474452184_thumb.jpg

 

Og ser på andre deler av verden.. Den sørlige øyen til New Zealand er ca 840km lang. Også et fakta som kan etterprøves...

post-42788-0-23380300-1474452159_thumb.jpg

 

Dette kan dere prøve selv også. Passer jo ikke inn i det hele tatt. Norge og New Zealands sørlige øy er i følge kartet deres like langt... Eller?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Håvard, dette har du helt rett i. Fint eksempel, skulle gjerne sett de svare på denne :)

MaxRPM. Imorgen er det den 22. Kommer du til å sjekke soloppgangens himmelretning, slik vi snakket om, eller prøvde jeg forgjeves? Eller kan du sjekke, Porcius? Jeg er sør for ekvator, omtrent rett sør for Norge - så burde jo være store forskjeller på en flat jord - ikke sant?

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

 

bible-interactively-visualized_521f824dc

 

Her ser jeg en flat jord med en dom over, beklager...

 

Interessant at frimurerne bruker symbolet heksagram på mange av sine skjemaer, det er det samme symbolet som er på Israels flagg. Det samme symbolet skal ha blitt brukt av druidene i England når de ønsket å kaste en dødelig forbannelse over et hus.

Jeg mener nå at bevisene peker i retning av at de to kunstig opprettede nasjonene Vatikanet og Israel, er nasjonene til djevelskap og til Illuminati.

Det vil jo være forskjell fra frimurer til frimurer hvor kristne de er, men flere som har gått igjennom innvielsesritualet sier at de kommer i kontakt med åndsmakter. Noe som jeg vil påstå er onde åndsmakter. I et intervju som var linket til hos nyhetsspeilet med denne whistlebloweren som skal ha flyktet til Latin-Amerika, sier endog intervjueren at han gikk gjennom et innvielsesrituale hos frimurerne og at det dukket opp åndsmakter som forsøkte å korrumpere ham og prøve hva han var i stand til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...