Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Neste gang du skal på fjellet en mørk vinternatt så ta med en kikkert..... Lokaliser nordstjerna med det blotte øye også retter du kikkerten og kikker på den... Skal vedde på at du IKKE ser nordstjerna i kikkerten, fordi du nå ser lyset fra millioner flere stjerner som du IKKE ser med det blotte øyet... Trenger ikke å være rare kikkerten, en X50 holder i massevis...

 

Hender jeg tar på meg varmedress på vinteren og legger med ute i snøen på natta og kikker på stjernene når det er HELT mørkt rundt meg, uten lysforurensning... Det skuet får deg til å kjenne deg jævla liten og ubetydelig, for vi snakker hundrevis av millioner stjerner!!! Tanken på a en gud ville valgt seg ut et lite og ignorante ørkenflokk på denne lille planeten i dette enorme stjernelandskapet blir da helt absurd og latterlig.... Stormannsgalskap kaller jeg slike tanker...

 

Og her faller ogå "teorien" din om at sollyset blir mørkt over avstander, for jeg har faktisk sett sateliter som er mye lenger unna sola enn jeg er klart og tydelig når himmelen ikke er lysforurenset fra andre lyskilder.. Så du kommer kun med bullshit her... Jorden er selvsagt ikke flat, hvorfor i all verden skulle den være det og alle andre observerbare planeter være sfæriske? Blir for dumt max... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MaxRPM, du svarer ikke på spørsmålet mitt. Hvor mange grader forskjell vil solnedgangen der du er kontra her jeg er være, når vi er på hver vår side av ekvator? I dag? Kommer du til å dra frem kompasset ditt for å sjekke, eller skal du bare svare med mer svada og bortforklaringer?

 

Og vi tar utganspunktet i DIN modell, for å sjekke om den stemmer. Om sola er nå på ekvator så kommer jeg til p se nedgangen i nordvest, mens du ser den i sørvest. Hvis ikke er modellen din feil, og jorda er fremdeles en ball. Tar du utfordringen, eller er du feig?

Det er et godt argument om man tar flat jord kartet til å være helt korrekt og en sol uten dome. Det er vel mange observasjoner gjort iallfall nord for ekvator at solen står opp direkte øst ved jevndøgn. Så jeg har ikke helt grunnlag for å tro flat jord kartet. Det er laget mange kart opp igjennom tidene og de er jo så å si litt utstrekt lavstrekt og bredstrekt så de ikke ligner hverandre.
Men er det ikke snodig at ingen har klart å kartlegge verden i 2016 da? Det er jo ingen som stopper dere fra å kjøpe/leie et skip, seile på verdens hav og kartlegge verden slik den egentlig er. Og for de store landmassene kan man jo enten ta flylappen, eller finne en som har det, leie et småfly og starte i et hjørne.
Jeg mener å ha grunnlag for å tro at jorden kan være flat og stasjonær og jorden må se litt likt ut som den gjør på et vanlig kart og en globus.
Da utfordrer jeg deg til å finne en måte å tegne et kart av jorden på, hvor distanser, land- og havområder er korrekte, som også er en flat disk, som dere mener jorden er.

Så lenge jorden er flat bør det ikke være noe problem å gjenskape det på et flatt papir.

Mener du Google earth har rett størrelse på kontinentene da. Hva stoler du på? NASA's 1972 Apollo 17 bilde av jorden eller Google earth?

https://www.youtube.com/shared?ci=Tf7AHDdI2Kw

 

Og søk opp "earth picture clementine" Det skal visst være et ekte bilde av jorden

 

Gjør samme forsjøk som han gjorde i videoen med bildet og Google Earth, men husk å sette høyden i Google Earth til ca 45 000km, som er rundt høyden Apollo 17 hadde når bildet ble tatt. Da blir resultatet bedre.

 

Og angående kart, så er jo alle nødvendige hjelpemidler for å lage det fritt tilgjengelig. Og hvis jorden er så flat som et papir, så bør det jo ikke være noe problem å få tegnet et kart som både viser riktige størrelser og lengder, ja en tro kopi av jorda? Man burde jo ikke trenge å benytte ulike typer kartprojeksjon avhengig av hva kartet skal brukes til?

Synes det er synd at spørsmålet mitt bare blir hoppet over..
Skulle til å poste deg bare med å skrive Håvard. Her en en video av noen som kanskje gjorde en bedre jobb med å overlegge Google earth bildet med NASA bildet. Han viser også en firkant rundt jorden fra månen bildet. Og også et anna Apollo bilde som viser at bildet er fikset med.

https://www.youtube.com/shared?ci=xC8baXAduZU

 

Og googler du "clementine earth photo" så viser det det mest falske "ekte" bilde av jorden jeg har sett.

Dette blir jo også riv ruskende galt. Han tar et 2D-bilde, og strekker det rundt en 3D-"ball". For å få det mest mulig korrekt, sett høyden i Google Earth til ca 45 000km, ta et skjermbilde, og legg det over bildet fra Nasa. Skjermbildet vil få samme egenskapene som et 2D-fotografi. Da blir faktisk resultatet meget likt.

Uten navn-2.jpg

Faktisk meget lett å teste selv. Her ser du at jeg har bommet bittelitt på posisjonen av "kameraet" i Google Earth, men det er ikke med mye. Prøv selv.

Også står jo kart-spørsmålet fortsatt ganske åpent.

 

EDIT:

Grunnen til at jeg nevner kamerahøyden, er nettopp at den endrer perspektivet. Se her. Her har jeg gjort to forsjøk i Google Earth. Samme punkt i senter, men har flyttet øyehøyden. Tok utgangspunkt i 14 000km, også flyttet jeg det opp til 30 000km. La bildene over hverandre. Da ser du hvor mye perspektivet endrer seg.

14000-30000.jpg

 

Så flyttet jeg øyehøyden enda høyere - til 45 000km, og prøvde igjen.

14000-45000.jpg

 

Så lenge de i videoene dine bruker øyehøyder annerledes enn hva kameraet bildet ble tatt hadde, beviser det jo bare at perspektivet blir forandret med høyden, noe som ikke burde skje i så stor grad ved en flat jord?

Håvard. Jeg hviler min sak her. Du ser selv du får dem ikke til å stemme helt. Stemmer det et sted så stemmer det ikke et annet sted. Uansett hvor langt ifra man ser et maleri. I forhold til hverandre inni maleriet blir det samme. Funder også over hvorfor det er lysere i kantene av jorden på dette apollo bildet og ingen hot spot av solen.

 

Det ENESTE det viser er jo, som jeg videre forklarte i posten min, er jo at man må ha kameraet på den samme plassen, og i den samme høyden. Dette kan jo selv prøves ut med en ball og et kamera hjemme. Ta fler bilder av ballen, flytt kameraet rundt en cm eller to for hver gang. Da får du eksakt samme resultat. Er ballen flat? 

 

Og igjen unnlater du å svare på hvorfor vi/dere ikke klarer å kartlegge verden uten å bruke en form for kartprojeksjon. En flatt jord gjør det så ufattelig enkelt å tegne et kart i forhold, da det faktisk blir en tro kopi av verden. Hvorfor har det ikke blitt gjort?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Lysforurensing er no tull. Jeg sitter inni den belyste stuen min og ser ut på stjerner. Det kan du selv gjøre. Med mindre jeg ser direkte ut på et gatelys så ser jeg stjerner overalt. Om jeg ser på et gatelys. Så er det bare stjernene rundt den som er skjult. Ja jeg vet om lysforurensing i byer og sånt. Men i et fly med minimal belysning inni kabinen når folk skal sove så nei. Lysforurensing finnes ikke. Og at øynene trenger å tilpasses mørke for å se stjerner, nei. Jeg ser allerede stjerner tidlig på kvelden når himmelen fortsatt er blå og stua er fullt belyst.

Jaha, lysforurensning er noe tull og det finnes ikke... hvis du sier så, da må det jo være sant. Har du en youtubefilm som "beviser" din påstand kanskje?

 

Du ser de kraftigste stjernene fra stua ja, har du sett en smekkfull stjernehimmel før? Det er et par stjerner mer der ute enn de du ser fra huset ditt, bare så du vet det.

 

La oss ta utgangspunkt i en aften med en stjerneklar himmel.

- Hvorfor ser du flere stjerner når du befinner deg langt utenfor en by (les: langt til skogs eller på høyfjellet)?

- Hvorfor ser du færre stjerner når du står midt inne i en by (feks Carl Johans gate i Oslo)?

 

Hva er det som gjør at du ikke ser like mange stjerner midt inne i byen som du ser ute i skogen? Er det noe annet enn lyset rundt deg som gjør at du ser færre stjerner?

 

Hvorfor slo man av lyset i Reykjavik for å kunne se nordlyset bedre for noen dager siden? http://www.tv2.no/a/8627274/

Var det

A) For å kunne se nordlyset bedre

B) for å spare strøm

C) så eliten kunne snike seg ut av byen etter å ha slått på nordlysbryteren

 

Leser du selv hva du skriver?

Måtte du skrive så mye for at jeg mener lysforurensing ikke finnes i et fly på natten når lysene i kabinen er minimale?

Lenke til kommentar

Neste gang du skal på fjellet en mørk vinternatt så ta med en kikkert..... Lokaliser nordstjerna med det blotte øye også retter du kikkerten og kikker på den... Skal vedde på at du IKKE ser nordstjerna i kikkerten, fordi du nå ser lyset fra millioner flere stjerner som du IKKE ser med det blotte øyet... Trenger ikke å være rare kikkerten, en X50 holder i massevis...

 

Hender jeg tar på meg varmedress på vinteren og legger med ute i snøen på natta og kikker på stjernene når det er HELT mørkt rundt meg, uten lysforurensning... Det skuet får deg til å kjenne deg jævla liten og ubetydelig, for vi snakker hundrevis av millioner stjerner!!! Tanken på a en gud ville valgt seg ut et lite og ignorante ørkenflokk på denne lille planeten i dette enorme stjernelandskapet blir da helt absurd og latterlig.... Stormannsgalskap kaller jeg slike tanker...

 

Og her faller ogå "teorien" din om at sollyset blir mørkt over avstander, for jeg har faktisk sett sateliter som er mye lenger unna sola enn jeg er klart og tydelig når himmelen ikke er lysforurenset fra andre lyskilder.. Så du kommer kun med bullshit her... Jorden er selvsagt ikke flat, hvorfor i all verden skulle den være det og alle andre observerbare planeter være sfæriske? Blir for dumt max...

Det er dette jeg tror mennesker har falt for. At de er ubetydelige i den store sammenheng. Slik er det lettere for Eliten å kontrollere dere. Skape kaos som de kan lage lover for en falsk fred.

Gud er ekte fred. En Gud en sannhet. Jesus kom for at du skal tro budskapet. Himmelen er nær. Det er ikke kjedelig lovprisning som du tror. Er det et sted totalt utelukket av kjærlighet som Gud sier Han er. Så vil ikke jeg havne der. Du som ikke tror dette hater andre som tror dette. Slik virker djevelen også på Eliten. Bare i større grad. Så de vil gjøre alle ugudelige fordi de selv er ugudelige. Og de gjør hva de kan i sin makt. Og makten deres er stor når de stort sett eier hele verden.

 

Kan du se desse "satelittene"midt på mørkeste natten, ja da kan jo du lure på hva som lyser dem opp når de bare er 400 kilometer over oss. Da er de ikke solen som kan lyse dem opp. Og når de ikke er større enn et kjøleskap. Da kan du også lure på hvordan du kan se et kjøleskap 400 kilometer unna.

Lenke til kommentar

Hender jeg tar på meg varmedress på vinteren og legger med ute i snøen på natta og kikker på stjernene når det er HELT mørkt rundt meg, uten lysforurensning... Det skuet får deg til å kjenne deg jævla liten og ubetydelig, for vi snakker hundrevis av millioner stjerner!!! Tanken på a en gud ville valgt seg ut et lite og ignorante ørkenflokk på denne lille planeten i dette enorme stjernelandskapet blir da helt absurd og latterlig.... Stormannsgalskap kaller jeg slike tanker...

Og der er nettopp problemet. Følelsen av ubetydelighet. Man har behov for å være viktig, så Gud elsker meg. Man har behov for å være viktig, så man er senter av universet. Man har behov for å være viktig, derfor forstår man bedre enn noen annen at eliten lurer alle.

Et av de store problemene til kreasjonister er: "Ikke F at jeg er etterkommer av noen ape!"

Man har behov for å være viktig, og konstruerer en verden der det er tilfellet.

Derfor vil logikk og fakta aldri ha noen virkning, for det rører ikke ved den egentlige kjernen av hva som foregår. Man er redd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Gud er ekte fred. 

Nei. Det er kun ekte splittelse, ekte intoleranse og ekte hat av å tro på en sånn primitiv og dum fantasi gud

 

 

 

En Gud en sannhet.

Heller ikke sant. At du TROR detet sludderet er sant gjør det ikke mer sant... 

 

 

 

 Jesus kom for at du skal tro budskapet. Himmelen er nær. Det er ikke kjedelig lovprisning som du tror. 

Dette var alt du fikk ut av innlegget mitt? 

 

Dette og at eliten (som jeg aldri har snakket med) innbiller meg, mens jeg ligger alene i snøen på hytta, at man føler seg liten og ubetydelig i møte med det enorme antallet stjerner man ser en klar vinternatt på toppen av et fjell? Så meg, har du tatt for mye jesus piller?  Jeg innbiller meg ikke at en dum, primitiv og brutal ørken gud bryr seg med alt jeg gjør, som at jeg rører tissen min fra tid til annen, og at han leker tankepoliti og bryr seg spesielt om meg, en bitteliten ubetydelig karbon basert livsform på en liten og ubetydelig planet (i det store bildet er jorden totalt ubetydelig, Det er kun slike som deg, mennesker med mega store stormansgalskap komplekser, som tror den er midtpunktet i universet...) DEtte er ikke annet enn nettopp stormanns galskap max... Du tror du er så betydelig og viktig at jorden slutter å rotere den dagen du dør... Slik er det selvsagt ikke. Ikke får du evig liv heller, hvorfor skulle du det, du er kun en liten ubetydelig livsform og kun en i en kjede av utviklingen til en art... 

 

Men det sier meg at du aldri har ligget slik og kikket en vinternatt uten lys forurensning... For hvis du har det og fremdeles syntes du er så viktig har du et ego på størrelse med emipire state building.. eller mount everest

 

Det er kun stjernene vi ser på nattehimmelen en sånn natt, stjerner som emiterer lys, planetene ser vi ikke... Trenger ingen elite for å føle deg liten da... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hender jeg tar på meg varmedress på vinteren og legger med ute i snøen på natta og kikker på stjernene når det er HELT mørkt rundt meg, uten lysforurensning... Det skuet får deg til å kjenne deg jævla liten og ubetydelig, for vi snakker hundrevis av millioner stjerner!!! Tanken på a en gud ville valgt seg ut et lite og ignorante ørkenflokk på denne lille planeten i dette enorme stjernelandskapet blir da helt absurd og latterlig.... Stormannsgalskap kaller jeg slike tanker...

Og der er nettopp problemet. Følelsen av ubetydelighet. Man har behov for å være viktig, så Gud elsker meg. Man har behov for å være viktig, så man er senter av universet. Man har behov for å være viktig, derfor forstår man bedre enn noen annen at eliten lurer alle.

Et av de store problemene til kreasjonister er: "Ikke F at jeg er etterkommer av noen ape!"

Man har behov for å være viktig, og konstruerer en verden der det er tilfellet.

Derfor vil logikk og fakta aldri ha noen virkning, for det rører ikke ved den egentlige kjernen av hva som foregår. Man er redd.

 

Det har du nok dessverre helt rett i... Stormanns galskapen og egoet til religiøse er styrt av følelser, for dem selv for det meste, og ikke av fakta og kunnskap... Derfor er det helt umulig å bruke fakta og kunnskap til å få dem ut derfra også.... Det er lov å prøve da, men når man lider av stormanns galskap på toppen av at egoet deres er enormt SAMT at frykten alle religiøse har (de benekter at det er frykt som holder dem i troen, de selv tror det er kjærlighet, men hvis du spør en tidligere religiøs, meg selv inkludert, vil du ALLTID få til svar at det var frykten som var vanskeligst å bli kvitt etter å ha forlatt tankefengslet i slike sinnsvake gude ideologier... Noe som tilsier at frykten er langt LANGT større enn den innbilte kjærligheten de tror de føler til dette monsteret... Det er tvungen kjærlighet i frykt i så fall... Ekte kjærlighet er ingen religion tilhenger av, kun innskrenkede og snever kjærlighet samt denne frykt baserte kjærligheten de har til monsteret de tror på....

 

På toppen av at frykt er det man sliter mest med å bli kvitt (jeg trodde faktisk lenge etter at jeg ikke trodde på løgnene om jesus og slenget hans at gud ville slå meg dø, jeg regnet faktisk med det, det satt igjen kjempelenge! ) når man forlater tankefengslet er også følelsen av frihet TOTALT overveldende på den "andre" siden av muren til dette tankefengslet. Dette er også noe enhver tidligere religiøs kan fortelle deg, at man for første gang faktisk følte seg som et fritt og ekte menneske. Man kunne elske, føle ekte glede og være et ekte menneske fordi man var fri til å gjøre det, fordi man ØNSKET å gjøre det og den følelsen er herlig og noe ingen religiøs kan føle, fordi de sitter i tankefengselet med det grusomme tankepolitiet i hodet hele tiden, et politi som styrer dem med frykt og gru og som de må gjøre sitt beste for å "elske"... . De innbiller seg at de er frie, men den ekte frihets følelsen har de ingen som helt peiling på, for den kan ikke oppleves i et sånt tankefengsel... 

 

Jeg er et godt menneske fordi det gjør meg godt å gjøre andre godt og fordi det gjør meg godt å være ærlig. Jeg er kommet så langt i livet at jeg har fysisk vondt i maven i timesvis om jeg har gjort noe galt, ja så mye som feilparkert! For JEG vet hva jeg er, JEG vet hva jeg har gjort og JEG vet at den som kikker tilbake på meg i speilet IKKE er ærlig om jeg ikke har vært ærlig og det betyr mer for meg, det valget, enn noen innbilte gud ville klart (når man ser hva som lusker rundt i menigheter og frelses armeer kan en jo saktens lure på hvor dypt den frykten for den guden de tror på og som de påstår er en nødvendighet for god moral stikker... Pedofili vet jeg er utbredt i mange menigheter, også i frelsesarmeen, problemet der er at disse nedsnødde menneskene setter skylden for slikt på satan og kontakter ikke de rette myndighetene, og misbruket bare fortsetter... med ledere som vet å utnytte gudsfrykten til unge kvinner og menn slik at de selv kan forlyste seg på dem... Dette kommer av den grunn heller aldri ut i offentligheten (frelsesarmeen ville gått til grunne på dagen om de enorme overgrepene som har foregått og foregår der kom ut i offentligheten, alle dekker alle og alle gjør overgripere en kjempe tjeneste, og det vet de, og fortsetter overgrepene...) Så har du en datter eller sønn gjør du LURT i å nekte dem deltagelse der... Med mindre du også klarer å unnskylde overgrep med satan da og sette skylden for overgrepene på dattera di... noe som også dessverre er veldig vanlig i disse miljøene.. 

 

Veldig mange av disse "flokkene" er nettopp det, brekende sauer som hverken vil eller kan tenke selv og de lar seg derfor villig styre av sin misforståtte guds frykt... Jeg brukte å gi en slant til frelsesarmeen før, men etter at jeg så hvordan det faktisk står til på innsiden der, der det meste av pengene går til offiserene som skal bo i store og flotte hus (som en kompensasjon for at de kun kan bli på et sted i ti år...) og det enorme antallet overgrep gjort der så har de ikke fått en krone av meg. En jeg kjenner var der, i frelsesarmeen, til han var nitten, da hoppet han av hele jesus greia nettopp på grunn av den enorme flokk mentaliteten og manglende evne til å tenke selv, overgrep i stor stil (i åresvis...) og han forhørte seg med politiet for å få stoppet dette, men de er maktesløse om ingen stiger frem... Og ingen av disse nekene tørr å sette seg opp mot det de tror er gud i frykt for straffen, så overgrepene fortsetter... 

 

Hele denne organisasjonen gjør meg kvalm! Nettopp fordi at de er så enorme hyklere, løgnere og dårlige mennesker som elsker å sette opp en skinnhellig ytre men er kullsorte inni. Personlig ville jeg ALDRI ha klart å leve slik, nettopp fordi ærlighet betyr så mye for meg... Og selvsagt at andre mennesker har det godt rundt meg og det har du ikke om du hele tiden må stå til tjeneste for en pedofil leder og dem er det faktisk flust av i religiøse sammenhenger...  Er ikke for ingenting at prester er det yrket med flest pedofile, for de VET at de kan meske seg så og si fritt med lammene i flokken uten at de brekende sauene vil tørre å sette seg opp mot gud (gjennom dem..) I sannhet en kvalm samling med hyklere som jeg ikke kan annet enn å syntes fryktelig synd på... Ikke nok at du blir frarøvet din frihet i slike tankefengsler, men du frarøves din verdighet som menneske også.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Måtte du skrive så mye for at jeg mener lysforurensing ikke finnes i et fly på natten når lysene i kabinen er minimale?

Du kommer med en påstand som ikke har rot i virkeligheten.. Hva gjør du når noen av oss poster et bilde som viser stjernene fra et flyvindu da? Antar at du mener de man finner på google er fake..

Lenke til kommentar

 

Måtte du skrive så mye for at jeg mener lysforurensing ikke finnes i et fly på natten når lysene i kabinen er minimale?

Du kommer med en påstand som ikke har rot i virkeligheten.. Hva gjør du når noen av oss poster et bilde som viser stjernene fra et flyvindu da? Antar at du mener de man finner på google er fake..

Flyvinduet er lavtflyvende. Mine personlige erfaringer var på et langdistanse fly som er 11000 meter over bakken. Jeg tenker midt på natten at Åja. Stjernene må være mer tydeligere her oppe over skyene. Men nei. Nada, ingenting. Tenkte ikke mye på det den gang om hvorfor. Var den ikke så nyskjerrig som jeg er nå. Nå har jeg funnet spørsmålet på nett. Og svaret er det minste lys i kabinen vil slette ut lyset fra stjerner ute. Hvorfor finnes dette svaret på nett? Er det fordi det er et vesentlig tema av de som har sett ut flyvindu på natten og ikke sett noe?

Og er vi på en stor ball som alle skal ha det til. Vil ikke horisonten gå under ditt øyenivå dess høyere opp du er så vil det være tydeligere. Midtpunktet på Mjøsa er 158meter høyere enn sin lengste ende på begge sider. Er ikke dette merkbart?

Må ikke flyvinduet til pilotene heller være under nesen på flyvinduet så de kan se horisonten som er under øyenivå?

Lenke til kommentar

Tanken på a en gud ville valgt seg ut et lite og ignorante ørkenflokk på denne lille planeten i dette enorme stjernelandskapet blir da helt absurd og latterlig.... Stormannsgalskap kaller jeg slike tanker.

 

Det som er helt absurd og latterlig er det utsagnet. Blir som å si at det er absurd at noen velger appelsin istedenfor et eple.

 

Kristne snakker om skapelsen, det var ikke et valg mellom mange i et ferdig univers. Guden skapte universet og oss. Ikke det at skapelsen nødvendigvis gir mening.

 

Edit; Utsagnet forutsetter også at det finnes andre planeter med liv og uansett hvor sannsynlig det er at det finnes liv andre steder så vet vi fortsatt ikke. Det er ikke umulig at en brøkdel av en prosent er det riktige.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

MaxRPM! Vi kan se stjerner om natta når vi flyr! At du ikke ser det er fordi du ikke VIL se det. Om jeg får det til med min iPhone så skal jeg ta bilder for deg, og om jeg poster de her om en uke, så burde revurdere om du burde komme med slike utsagn - for det du driver med nå er blank løgn!

 

Om en uke flyr jeg Luanda-London. Vi snakkes ;)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Flyvinduet er lavtflyvende. Mine personlige erfaringer var på et langdistanse fly som er 11000 meter over bakken. Jeg tenker midt på natten at Åja. Stjernene må være mer tydeligere her oppe over skyene. Men nei. Nada, ingenting. Tenkte ikke mye på det den gang om hvorfor. Var den ikke så nyskjerrig som jeg er nå. Nå har jeg funnet spørsmålet på nett. Og svaret er det minste lys i kabinen vil slette ut lyset fra stjerner ute. Hvorfor finnes dette svaret på nett? Er det fordi det er et vesentlig tema av de som har sett ut flyvindu på natten og ikke sett noe?

Og er vi på en stor ball som alle skal ha det til. Vil ikke horisonten gå under ditt øyenivå dess høyere opp du er så vil det være tydeligere. Midtpunktet på Mjøsa er 158meter høyere enn sin lengste ende på begge sider. Er ikke dette merkbart?

Må ikke flyvinduet til pilotene heller være under nesen på flyvinduet så de kan se horisonten som er under øyenivå?

What??

 

Mjøsa er 117km lang. Eller 117000m. Hvor merkbart tror du 158m er over en distanse på 11700m? Igjen, forholdstall. Jorden er så ufattelig stor at selv det å fly i 10km høyde blir lite når man ser det i sammenheng med de andre størrelsene vi har med å gjøre... 

 

Diameter: Over 12.000km! 

Omkrets: Over 40.000km! 

Lenke til kommentar

 

Tanken på a en gud ville valgt seg ut et lite og ignorante ørkenflokk på denne lille planeten i dette enorme stjernelandskapet blir da helt absurd og latterlig.... Stormannsgalskap kaller jeg slike tanker.

 

Det som er helt absurd og latterlig er det utsagnet. Blir som å si at det er absurd at noen velger appelsin istedenfor et eple.

 

Kristne snakker om skapelsen, det var ikke et valg mellom mange i et ferdig univers. Guden skapte universet og oss. Ikke det at skapelsen nødvendigvis gir mening.

 

Edit; Utsagnet forutsetter også at det finnes andre planeter med liv og uansett hvor sannsynlig det er at det finnes liv andre steder så vet vi fortsatt ikke. Det er ikke umulig at en brøkdel av en prosent er det riktige.

 

Nei, utsagnet forutsetter at jorden og HELE universet er laget spesielt  for oss og til oss... Å tro det ER pr definisjon stormannsgalskap. Det er også stormannsgalskap å tro at man er så viktig og uunnværlig at man på grunn av tro på latterlige påstander tror man får evig liv..

 

Jeg vet hva kristne snakker om når de sier skapelse, jeg vet også at den historien er løgn..

 

 

 

Satt og hørte på the atheist experience (podkast) der en kreajonist tulling ringte inn og påsto at månen lyser av seg selv, altså at det IKKE er sollys som reflekteres fra månens overflate som vi ser som måne"lys"..   Han besvarte faktisk sin egen tullete greie med å si at månen lyser BEST når den er full.... Idioten skjønte ikke engang at det MANGLENDE lyset når det IKKE er fullmåne drepte den påstandene i det samme øyeblikk som den ble ytret... Hvor dum går det an å bli liksom? Spør en kreasjonist er mitt svar... 

 

Så kan en jo spørre seg hvorfor de aller fleste konspirasjons "teoretikere" er kristne... 

Lenke til kommentar

Ikke bare det Lakus, bølgene er dessuten blå, og vet du hva annet som er blått? Horisonten.

Gud kamuflerer med andre ord muligheten til å oppdage en flat jord. Hvorfor ønsker Gud at vi skal tro at jorden er rund? Jo, fordi det skaper en enormt utbredt tvil, og tvilen blir rettet mot vitenskapen, vet du hvem som står bak vitenskapen? Jo, det er Luci, og hva er forskjellen mellom Lucifers "runde jord" og Guds flate jord?

Jeg vet det er mindbuggeling, men dette er fakta - tenk deg en badeball uten luft og en med luft. Yep, den ene er flat mens den andre rund. Høres det kjent ut?

Men hvordan kommer luften ut av jorden tenker du kanskje nå? Har du tenkt på hva vulkaner er? Det er jordens ventiler når planeten skifter fra rund til flat fasong, da spyr den ut innmaten sin, det er ganske så logisk, men hva med når den skal fylle seg opp igjen? Noen gang sett en malstrøm? You got it dude! Da suger den inn vann og fisk for å bli rund igjen. Og sånn går vi sykluser frem og tilbake, frem... og.. tilbake... du føler deg søvnig. Hvorfor er du søvnig? Det er også en del av flat jord, alt er som en pendel på en akse der jorden er pendelen og aksen fantasien vår. Uten aksen som styrer pendelen eller om det er pendelen som styrer aksen så vil verden stoppe opp, hva skal vi gjøre om ikke solen står opp og kommer susende forbi pendelen i morgen klokka 7? Da blir det kaldt og hele verden vil bli utenfor jordens ende som en verden med kun Antarktis og helt uten overflyvninger :( 

 

Informasjonsutvekslingen er forresten et ganske så langt ord, greit å huske på til neste runde med scrabble.

 

:omg:

 

Stay nonscientific people, that's when everything, even the impossible becomes possible  ;)

*lyden av munn-slura blekner*

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...