Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Abigor:

På samme måte som du kan bevise Big Bang ved å linke til en tale av Stephen Hawking?

Hawking og Dawkins... Dawkins-Hawking? Merkelig.

 

Det er rett observert at jeg ikke var opptatt av flat jord tidligere. Har bare avvist spørsmålet som irrelevant tidligere, inntil for noen uker siden. Kanskje kunne jeg søkt etter et bilde av Hebrew cosmology mye tidligere, da internett var nytt. Men jeg kom nå ikke på det, da.. :hrm:

Nei, på samme måte som jeg kan linke til vitenskapelige bevis og eksperimenter.

 

Hva skjedde for noen uker siden som gjorde at du engasjerte deg så veldig for flat jord?

Lenke til kommentar

 

Abigor:

På samme måte som du kan bevise Big Bang ved å linke til en tale av Stephen Hawking?

Hawking og Dawkins... Dawkins-Hawking? Merkelig.

 

Det er rett observert at jeg ikke var opptatt av flat jord tidligere. Har bare avvist spørsmålet som irrelevant tidligere, inntil for noen uker siden. Kanskje kunne jeg søkt etter et bilde av Hebrew cosmology mye tidligere, da internett var nytt. Men jeg kom nå ikke på det, da.. :hrm:

Nei, på samme måte som jeg kan linke til vitenskapelige bevis og eksperimenter.

 

Hva skjedde for noen uker siden som gjorde at du engasjerte deg så veldig for flat jord?

 

 

Kom over en konspirasjonstråd her på forumet og var med det solgt.... Skakke alltid så mye mer til her :)

Lenke til kommentar

Hva skjedde for noen uker siden som gjorde at du engasjerte deg så veldig for flat jord?

 

Skrev det for noen uker siden også, for sikkert 30 debatt-sider siden.... Men du så det åpenbart ikke. 

Det viser seg at jeg må bli lurt til å se på et tema som jeg i utgangspunktet nekter å se på.

 

Hørte på et vitnesbyrd av ei dame som fortalte at det var visse youtube-kanaler som hadde vært en ny begynnelse for henne. Og sjekket deretter ut en av disse kanalene. Der var det en video om NASA, og jeg skjønte ikke at videoen var en flat jord-video før litt etterpå. Det var et sjokk. Det var en kristen som alltid hadde visst med seg selv at jorda var flat. Og dette gjorde inntrykk på meg.

 

Tenker i ettertid at jeg nærmest ble "lurt" til å se på en flat jord-video. Men med det beste resultat, selvsagt :wee:

 

Det finnes nok ingen bilder av jordas pillarer.

Hvis det er en Gud som overvåker vår lille snow globe, skulle da en skitten dome være det minste problemet.

En akvarieeier kan skifte vann i sitt akvarium, og da kan Gud skifte ut luft og annet i sitt "akvarium".

 

Kom faktisk over en tilfeldig kommentator på youtube, som påstod at båten hans hadde kollidert med domen. Dette behøver jo ikke være sant, men det mest overbevisende var at fyren aldri hadde trodd på flat jord før hendelsen. Men han hadde sett med egne øyne at jordas enorme pillarer var utenfor domen, og han var nå nødt til å prise Gud som Skaper.

 

Han må ha hatt flaks på flere måter, ved å komme igjennom den antarktiske issirkelen, og det uten å bli oppdaget av noen av landene i "Antarctic Treaty".

Lenke til kommentar

 

 

 

Jepp jeg har ved flere anledninger fløyet 11000 meter over havet ved nattestid og prøvde å sett ut om stjernehimmelen var klarere. Linken jeg postet viste at utifra en "vitenskapelig" artikkel at grunnen man ikke kan se stjerner er lyset ifra kabinen i flyet.

 

Stemmer det ja, du kanke ha lys i kabinen når du skal se, da øyne dine ikke greier å se så svakt lys. De slår av lyset når folk skal sove, så kikker du ut av vinduet når du er tilvendt mørket, du må gjerne også sitte i vinduet og stirre litt, sånn at du ikke blir blendet av videoskjermer osv. Vips, masse stjerner, sett maaaange ganger

 

Så hva er det jeg har sett da? Betviler du at jeg har sett stjerner når jeg er ute å flyr? Og hvis ikke, betyr det at det er stjerner jeg ser? 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Syns også disse folka (Max or Porcius) overvurderer de amerikanske myndigheter sine evner til å holde noe skjult. FFS, Hillary Clinton greide ikke engang å skjule sine personlige e-poster engang!

 

Ta av dere tinnfolie-hatten a?

Jepp. Det er en lidelse vi snakker om her. Har fulgt med endel på konspirasjonsteorier gjennom årene presentert av ulike folk og man ser ett mønster i mentaliteten på de fleste. Det er psykoser de lider av. Se på nyhetsspeilet.no, på artiklene og folk som kommenterer der. De er så virkelighetsfjerne det går an å bli. Ren og skjær ønsketenkning er hva de lider av. Spekulasjon er helt greit, men du kommer ingen vei uten harde bevis. Å tro på noe uten harde bevis er en irrasjonell lidelse mange religiøse har.

Endret av Allostasis
Lenke til kommentar

Hørte på et vitnesbyrd av ei dame som fortalte at det var visse youtube-kanaler som hadde vært en ny begynnelse for henne.

Det er vanskelig å vite hva man skal si til slikt...

 

Og sjekket deretter ut en av disse kanalene. Der var det en video om NASA, og jeg skjønte ikke at videoen var en flat jord-video før litt etterpå. Det var et sjokk. Det var en kristen som alltid hadde visst med seg selv at jorda var flat. Og dette gjorde inntrykk på meg.

Hvorfor gjorde det inntrykk på deg at en person har bestemt seg for svaret uten utredning? På meg har slikt gjerne motsatt effekt.

 

Tenker i ettertid at jeg nærmest ble "lurt" til å se på en flat jord-video. Men med det beste resultat, selvsagt :wee:

Hvilket resultat var det?

 

Kom faktisk over en tilfeldig kommentator på youtube, (...)

Nøyaktig her kjente jeg en rent fysisk følelse av å ha mistet troen på menneskeheten.

 

som påstod at båten hans hadde kollidert med domen. Dette behøver jo ikke være sant,

Nei, det behøver virkelig ikke det...

 

men det mest overbevisende var at fyren aldri hadde trodd på flat jord før hendelsen.

Her er problemet med hva du sier: Ens tro på noe styrer ikke virkeligheten. Uansett hva man tror så er virkeligheten hva den er.

Ergo hans tro, eller mangel av tro, på flat jord bestemmer ingenting om jorden er flat eller ikke.

Like mye som hans tro på at han så pillarene styrer om han faktisk så dem eller ei.

Det jeg lurer på er hvor mye han hadde drukket før denne åpenbarelsen.

 

Men han hadde sett med egne øyne at jordas enorme pillarer var utenfor domen, og han var nå nødt til å prise Gud som Skaper.

Hvorfor det? Var de signert "Gud var her"?

 

Han må ha hatt flaks på flere måter, ved å komme igjennom den antarktiske issirkelen, og det uten å bli oppdaget av noen av landene i "Antarctic Treaty".

Flaks ikke minst ved å ha seilt båten opp en loddrett isvegg. Endret av fokkeslasken
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Syns også disse folka (Max or Porcius) overvurderer de amerikanske myndigheter sine evner til å holde noe skjult. FFS, Hillary Clinton greide ikke engang å skjule sine personlige e-poster engang!

 

Ta av dere tinnfolie-hatten a?

Ikke sant? Av alt det man har funnet i wikileaks og fra Snowden så har flat jord vært helt og komplett absolutt fraværende.

Men det er vel bare nok et ledd i konspirasjonen, er det ikke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Amerikanerne er jo kjente for å IKKE greie å holde på hemmeligheter, det er jo merkelig at ingenting av dette har kommet ut. Og ikke bare av de, men samtlige av verdens land og myndigheter holder jo kjeft om dette. Men hvem veit sannheten? Noen eks-narkomane hippier i sørstatene i USA. Go figure  :nei: 

Fordi Max og Porcius, dere er vel klar over hva slags folk dere hører på? Det er ikke akkurat de som oppfant kruttet. Han ene jeg var på Youtube hangout med her for et par uker siden (James Paul) hevder at han er The Punisher. Ja akkurat - figuren fra Marvel universet. Bare at han er ekte da vel og merke. Dette er de folkene som blir tiltrukket av FE. Sorry og måtte si det, men all verdens penger og midler til FE-prosjektet hadde blitt brukt opp på pot, meth og bensin. Og dette er de dere kaller for "vitenskapsmenn" :p

Lenke til kommentar

Jadda  :rofl: 
Det verste er at de fleste av de andre jeg har hatt æren av å ha en slik debatt med er nesten like skrudde. Det er liksom ikke måte på hva mange av disse greier å si. Et annet godt eksempl er jo Lord Steven Christ (youtube fyr det også, som hevdet at han faktisk er Jesus) som kastet en "Curse" på meg fordi han likte ikke at jeg argumenterte i mot ham foran hans egne følgere (han greide ikke å motargumentere nemlig)

Det er litt av en gjeng dere har søkt medlemskap hos Porc og Max, la det være sagt. Eksklusiv klubb - det skal dere ha :p

Lenke til kommentar

 

Dere vet at jeg ikke kan bevise noe om sola og månen. Hvordan i all verden skulle jeg kunne bevise noe om sola og månen over en flat verden? Bare sannsynliggjøre... og kanskje så et lite frø i noens underbevissthet.

 

"et representativt kart for den flate jorden?"

 

Ja, det var nettopp det... De fleste Flat Earthere liker det kartet, men det er ikke noen 100% sikkerhet. Det er også en mulighet for at jorda er litt hevet i midten, omtrent som i en linse, der noen faktisk mener at hele systemet ser ut som et øye.

South Dakota-kart:

 

Det er jo laget for nettopp for å vise en globe på et flatt papir.  Såkalt "Azimuthal equidistant projection".

For å få til det blir det forvrengt. Hver rute er egentlig like bred. På kartet er det jo tilogmed tegnet på en målestokk rundt.

Utklipp av målestokk:

attachicon.gifutklipp_1.jpg

 

Uenig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et annet godt eksempl er jo Lord Steven Christ (youtube fyr det også, som hevdet at han faktisk er Jesus) som kastet en "Curse" på meg fordi han likte ikke at jeg argumenterte i mot ham foran hans egne følgere (han greide ikke å motargumentere nemlig)

Med det sagt må Black Adder siteres igjen:

(Black Adder leser fra et papir) "Dear Enemy: I curse you, and hope that something slightly unpleasant happens to you, like an onion falling on your head."

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er svært underlig, for har i lang tid følt meg hjemme i kristne kretser pyntet med israelske flagg... Men det siste døgnet har jeg begynt så smått å tenke at israelske Mossad står bak all terror i verden.

Hva er det som foregår?

Må jo holde det som en liten mulighet at jeg kun har akseptert et nytt bedrag, og at det danner seg diverse nye tankebygninger... :hmm:

Lenke til kommentar

Det er svært underlig, for har i lang tid følt meg hjemme i kristne kretser pyntet med israelske flagg... Men det siste døgnet har jeg begynt så smått å tenke at israelske Mossad står bak all terror i verden.

Hva er det som foregår?

Må jo holde det som en liten mulighet at jeg kun har akseptert et nytt bedrag, og at det danner seg diverse nye tankebygninger... :hmm:

Puslebitene faller mer på plass. De er seierherrene som har skrevet historien.

Det som er merkelig med desse talmudistene som jeg nå kaller dem, er så redde for at folk skal bli antisemmitiske når deres Talmud sier at de kan gjøre hva de vil med en Goy. De følger en bok som er mer rasistisk enn noe annet. De praktiserer kabbalah og mystisisme. Og gir Eliten den makt de trenger for å gi dem selv verdensherredømme som Talmud sier skal være oppfyllelsen. De kaller seg jøder men er det ikke. De har gått langt vekk fra GT som egentlig peker på Jesus som fullendelsen, og lagt til nye lover som er av djevelen. De sitter i Satans synagoge og får ordrer fra djevelen selv på en eller annen måte. De har solgt sin sjel og djevelen har gitt den makt. Djevelen prøvde å gjøre dette med Jesus også da Han ble fristet i ørkenen. De har løgnen til Far og slik vil de bli verdensherrer under en løgnaktig verden de har skapt seg som alle tror på men som ikke er virkelig. En illusjon fordi himmelen og jorden hører Gud til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...