Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Gunfreak skrev (På 11.11.2020 den 19.34):

Kort oppsummert, beste bilde og lyd du kan få, bra komfort, men ikke imponerende tracking på kontrollene, og kontrollene generelt ikke imponerende.

 

Sett litt mere på den videoen, og tracking.  Ingen tvil om Lighthouse tracking er det beste. Men, når jeg ser hvordan han holder rifla i Onward så.. ser jo ut som han holder forskjeftet nesten under haka - hvilket ikke er å anbefale i virkeligheten, og heller ikke med inside out tracking i VR, ikke så rart at han kan slite litt :D 

Men igjen, jeg gleder meg til å teste selv når jeg får G2 i nær framtid. Min HP Reverb G1 var ikke så imponerende da jeg fikk den først, men kom noe oppdateringer og nå er den helt grei. Og så lenge jeg holder våpnene slik jeg skal, så funker det. Men, lysnivået i rommet må også være rett. Det er en faktor så absolutt. Men hvordan han greide å tulle det til i Half Life Alyx til og med var jo.. ja ja. Der funker det bare på G1.

 Men igjen, Light house tracking vil jo være bedre, men da må man leve med Index med screen door effekt, mer uklart bilde, dårligere farger og sortnivå og glare. Pluss styret med å ha light house opp etter veggene/på stativ osv... Og mye høyere pris - hvis man i hele tatt får tak i Index i Norge da. 
 

Synes også denne siste nå av MRTV belyser det fra en litt annen side:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dro frem pimax 5k+  for å teste og se om opplevelsen fortsatt er like dårlig.

Jepp!

Min IPD er 60 så har satt den til det og det er som å være inni en fiskebolle når jeg flytter rundt på hodet og øynene ser i kryss, ikke behagelig! Dette blir jeg dårlig av!

I innstillingene har de fjernet den høyeste field of view innstillingen, det er sikkert like greit da det tidligere var noe flimring i kantene. Men FOV oppleves ikke noe særlig bedre enn hva jeg har på Index, faktisk virker det som om Index har mer vertikal FOV.

Testet med flere typer masker da jeg har flere typer i ulike tykkelser og det er omtrent ingen ingen forskjell. Var noen på reddit som hevdet at det skulle fikse problemene, nope.

For noe møkk. Helt klart det dårligste headsetet jeg har eid.

Endret av Enceladus
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Unknightly er jo basically Thief i VR!

https://store.steampowered.com/app/726250/Unknightly/

Definitivt et spill å holde øye med.

Og ja Talos Principle anbefales i VR. Har rundet både den og utvidelsen Road To Gehenna. Virkelig gode minner fra de spillene og noen av de ukonvensjonelle måtene jeg løste noen puzzles på :p

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
10 hours ago, Gunfreak said:

Hva går endelig arena mode ut på?

  • Arena: In Arena mode, you’re presented with a spacious section of the city’s rooftops. You have complete freedom of movement within this complex high-rise “arena” but you’ll be challenged with a variety of tasks. Examples include finding and collecting all the items, completing a specified route within the time limit, finding an item without getting noticed by the snipers, or – simply – killing all the enemies! Arena mode feels even more like a real city, so enjoy the views… but try not to die.
  • Time Run: Compete for the top spot on the leaderboard, finding the most effective path. Vault off a ledge, fly across a gap, compress into a roll under a barrier, then look up as you sprint across the next roof. Spot that hook dangling from the overhead walkway bridging the gap to the next building. Leap for it, grab, swing, release, then glide into a forward landing roll as you line up your next move. It’s all about speed and flow.
  • Endless: Infinite level generation provides unlimited challenging terrain. You’ll have to keep moving forward though, because the “red line of death” never stops closing in behind you. Oh, and did we mention the rooftops are crawling with snipers? Pull out your 9mm mid-air and pick them off as you glide across the gap between buildings.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
41 minutes ago, Theo343 said:

Nærmer seg raskt til G2 levering nå 😮 Har reinstallert PC med 3080 til Win10 20H2 for å være klar.

Nice! Gleder meg jeg også, vær også obs på steamVR-bug i den siste Nvidia-driveren. Var noe med at man opplever lag spike hver 7-10 sekunder, mulig de har fikset det nå altså! Viss ikke bare bruk en litt eldre driver.

Noen som vet status på DLSS i VR? Sist så forstod jeg det slik at utviklerne måtte gå gjennom flere tungvinte steg før de kunne programmere inn funksjonen for spillet sitt..

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (4 timer siden):

Nærmer seg raskt til G2 levering nå 😮 Har reinstallert PC med 3080 til Win10 20H2 for å være klar.

Siste er dessverre at headsettet virker å være utsatt i Europa igjen.  Til desember. Så en youtube video i morges der det også var en link til mer om dette. Vet ikke om det galdt hele Europa.  

Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (8 timer siden):

Siste er dessverre at headsettet virker å være utsatt i Europa igjen.  Til desember. Så en youtube video i morges der det også var en link til mer om dette. Vet ikke om det galdt hele Europa.  

"We expect to deliver pre-orders throughout the months of November and December."

Ikke noe konkret om Europa der da. Blir spennende å se når det dukker opp. 

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

 Igjen dukker dette med dårlig tracking up, noe blir vel forbedret med software updates, men er skeptisk, da jeg bare har erfaring med Oculus saker fra før av som har bra tracking... 

Det ser ut som alle penga har gått til å lage en veldig klar og flott skjerm.

Virker også som at er man vandt til Index blir dette på mange måter en downgrade. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...