Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

1 minute ago, Dr.Peedee said:

Han har større problemer med trackingen på Reverb G2 enn jeg har på min Reverb G1! Jaja. Man får bare velge hvem test man vil tro på- eller teste selv... håper Komplett får inn og sender snart :)

Han sa han var open for at det kunne være noe feil på hans headset.  Men så godt som alle reviews jeg har sett, sier det er dårlig trackingen, spesielt når man har henda ved livet eller over hode.

Ja blir spennende å se om komplett finner på noe tull eller ikke. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lent ganske heftig mot G2 siden August, men nå mot den siste tiden så begynner jeg å revurdere valget mitt. Tenker å ta i mot bestillingen, teste det, evt. returnere det om trackingen er boss. Jeg kommer fra Vive 1. gen og har tenkt at en Q2 vil være en ganske grei oppgradering det også, spesielt om det skulle komme en bedre HMD om 1-2 år (f.eks. Deco Gear), så er det kanskje like greit å gå for Q2? Jack of all trades, og er ikke så mye dårligere enn G2? Bedre tracking og trådløst..

Tillegg, dette knakk litt hype'n min. Har selvsagt en x570 (dette lar jo seg fikse asap forhåpentligvis): 

 

Lenke til kommentar
13 minutes ago, BioNor said:

Jeg avbestilte min G2 i natt og gikk heller for Quest2+link...

Fra hva jeg har lest så leverer Q2 mer enn godt nok i forhold til Elite: Dangereous og andre tilsvarende spill(har ikke hatt HMD siden CV1 så blir nok uansett en opptur:)), så  får jeg heller sjekke G3 når den kommer engang.

Hvis du skulle brukt det hovedsakelig til Elite Dangerous og sittende sim-spill ville jeg revurdert, eventuelt kjøpt inn Quest 1 óg G2 for å sammenlikne, og sende tilbake den du ikke ville ha. Alle som har hatt det mener det er det ultimate Sim-headsettet. Men det ser du selvsagt selv. Komforten vil også hjelpe om du skal spille lenger enn et par timer.

Ang. reviews og hands-on tester så velger jeg å vente med å vurdere eller revurdere kjøpet mitt, så bestemmer jeg selv om jeg beholder headsettet, om jeg skal investere i Index kontrollere, eller om jeg skal gå for noe annet.

Lenke til kommentar
Dicky2020 skrev (32 minutter siden):

Jeg har lent ganske heftig mot G2 siden August, men nå mot den siste tiden så begynner jeg å revurdere valget mitt. Tenker å ta i mot bestillingen, teste det, evt. returnere det om trackingen er boss. Jeg kommer fra Vive 1. gen og har tenkt at en Q2 vil være en ganske grei oppgradering det også, spesielt om det skulle komme en bedre HMD om 1-2 år (f.eks. Deco Gear), så er det kanskje like greit å gå for Q2? Jack of all trades, og er ikke så mye dårligere enn G2? Bedre tracking og trådløst..

Tillegg, dette knakk litt hype'n min. Har selvsagt en x570 (dette lar jo seg fikse asap forhåpentligvis): 

 

Ja dette treffer meg, så håper virkelig de finner en quick fix på dette. Ellers er de neste ukene ødelagt 😑

BioNor skrev (20 minutter siden):

Jeg avbestilte min G2 i natt og gikk heller for Quest2+link...

Fra hva jeg har lest så leverer Q2 mer enn godt nok i forhold til Elite: Dangereous og andre tilsvarende spill(har ikke hatt HMD siden CV1 så blir nok uansett en opptur:)), så  får jeg heller sjekke G3 når den kommer engang.

Forstår ikke helt.. alle sim spill + ED er jo akkurat der G2 kommer best ut. 

Skal du spille andre spill hvor du må sveive rundt med hendene er det jo der det kan oppstå problemer. 

Lenke til kommentar

Ja, er jo primært cockpit enviroments jeg stort sett spiller, men lefler jo også med en del andre VR spill, så vil jo gjerne ha muligheten til å spille HL Alyx med en tracking som fungerer:-) Lone Echo var jo fantastisk med CV1, så vil jo tro Q2 unasett er en kjempeopggradering i forhold til hva jeg er vant med!

 

Var vel etter å ha sett denne i natt at jeg ombestemte meg;

Når det er sagt, ingenting i veien for ikke å kjøpe begge etterhvert dersom trackingen kan løses ved hjelp av software/firmwareupdates:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, forstår ikke helt valget for å være ærlig. Quest 2  har ikke så mye å stille opp med mot G2 når det kommer til SIM og Cockpit-spill, det er jo stort sett alle reviewerene enige om. Er trackingen hvor mange begynner å klage, men der har vi mye forskjellig. De som lager reviews holder ofte på med store studioer med intense lyskilder, greenscreen osv. Jeg tror det blir en helt kurant tracking for oss vanlige forbrukere, mer eller mindre like god som Quest og RiftS.

Anbefaler igjen at du benytter deg av Komplett sin returpolicy og kjøper begge headsettene samtidig, så er du sikker på at du får det som funker best for deg.

(og nevner igjen lange sessions er mindre komfortable med Q2 kontra G2, så spiller du lange økter...... G2 is the way)

Edit: Er morsomt å se hvor lett folk rives med av hype og det motsatte 😛 

Endret av Alak87
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (1 time siden):

Han sa han var open for at det kunne være noe feil på hans headset.  Men så godt som alle reviews jeg har sett, sier det er dårlig trackingen, spesielt når man har henda ved livet eller over hode.

Ja blir spennende å se om komplett finner på noe tull eller ikke. 

Den greier nok ikke tracke så godt der kameraene ikke kan se, så . ja ja. Tror man må være realistisk i forhold til det. Min G1 har kun to kameraer som begge peker forover, så hvis jeg skal gjøre noe med hendene ned mot livet, så vipper jeg da hodet også litt nedover og ser for å ikke miste trackingen. Alternativt kan jeg titte rett fram eller litt oppover og legge ut en video om hvor dårlig trackingen er :)  Og vil man tulle det til mest mulig kan man gjøre omgivelsene totalt kontrasttløs, ved f.eks henge opp ensfargede duker overalt for å kunne filme seg selv og den dårlige trackingen, slik at kameraene i headsettet ikke har så mye å forholde seg til. 

Ja, jeg er nok kanskje litt skeptisk til en del av disse influenserne på youtube. Views, likes, comments styrer pengene og det de gjør. Og da er det best å lage kontroverser og også kanskje holde seg inne med visse produsenter. Men, klart HP kan ha dytta inn to ekstra tracking kameraer til (fire på nye G2 og kun to på min G1), jobbet hardt med å forbedre trackingen (som ble kritisert på G1) for så å lansere noe som er verre enn G1. Who knows?? 

Når det er sagt, min Quest 2 virker å tracke bedre enn min Reverb G1, og det har jo også inside out tracking. Så forskjeller er det nok, ja. Men igjen - spent på når jeg får min. På min G1 tar jeg hensyn til hva jeg vet den kan. Den liker kontrast, den liker ikke knallsterkt lys i bakgrunnen (f.eks solskinn rett gjennom et vindu), den liker ikke mørke. Og med de hensynene har det fungert. Regner med å måtte ta samme hensyn med G2 - og ikke prøve tracke i en annen retning enn der kameraene kan se :)

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Alak87 said:

Ok, forstår ikke helt valget for å være ærlig. Quest 2  har ikke så mye å stille opp med mot G2 når det kommer til SIM og Cockpit-spill, det er jo stort sett alle reviewerene enige om. Er trackingen hvor mange begynner å klage, men der har vi mye forskjellig. De som lager reviews holder ofte på med store studioer med intense lyskilder, greenscreen osv. Jeg tror det blir en helt kurant tracking for oss vanlige forbrukere, mer eller mindre like god som Quest og RiftS.

Anbefaler igjen at du benytter deg av Komplett sin returpolicy og kjøper begge headsettene samtidig, så er du sikker på at du får det som funker best for deg.

(og nevner igjen lange sessions er mindre komfortable med Q2 kontra G2, så spiller du lange økter...... G2 is the way)

Edit: Er morsomt å se hvor lett folk rives med av hype og det motsatte 😛 

Det jeg ikke skjønner er at alle disse review folka skal jo ha testa så godt som alle VR headsett som finnes inkludert tidligere WMR set,
Skulle tro de viste hvordan de skulle få de til å fungere optimalt. Likevel har nesten alle påpekt dårlig tracking, men ingen har nevnt om de har gjort noe med lysforholdene for å se om det hjelper.

Lenke til kommentar
BioNor skrev (50 minutter siden):

Jeg avbestilte min G2 i natt og gikk heller for Quest2+link...

Fra hva jeg har lest så leverer Q2 mer enn godt nok i forhold til Elite: Dangereous og andre tilsvarende spill(har ikke hatt HMD siden CV1 så blir nok uansett en opptur:)), så  får jeg heller sjekke G3 når den kommer engang.

Hvis du skal spille simulatorer generelt så har du gjort en tabbe, med mindre du kommer billigere ut med Quest 2 og det er grunnen. Har Reverb G1 (med samme oppløsning, men ellers dårligere panel og dårligere linser enn G2) og det er milevis bedre enn min Quest 2 :)

Skal du hoppe rundt og spille alle mulig sporte, trimme-hyper-aktive spill, så go for it! Da er det lettere med en Quest 2 :) Men ikke når du sette deg ned rolig, spille sim/racing, og vil lese av display, ha bra sortnivå, kontrast, og ikke minst ha et klart bilde der du ser ting også lengre unna med detaljer. Og ikke grøt. 

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Ser på review til Thrillseeker nå f.eks. Han klager også litt på trackingen, men spiller direkte mot et stort studiolys, og har åpent vindu med sol i bakgrunnen. Tror dette er gjenganger til mange reviewers. Eric for President derimot, han har noe som er langt verre enn hva jeg har sett noe annet sted. Det MÅ være et headsett med feil. Han har til og med testet på forskjellige PC'er og i fire forskjellige rom, så her er det noe annet enn dårlige kontrollere. Han hadde maks uflaks med både elendig mikrofon, en ikke-fungerende høyrekontroll, óg et headsett som (etter forholdene) ikke klarte tracking. 

Endret av Alak87
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Dr.Peedee said:

Den greier nok ikke tracke så godt der kameraene ikke kan se, så . ja ja. Tror man må være realistisk i forhold til det. Min G1 har kun to kameraer som begge peker forover, så hvis jeg skal gjøre noe med hendene ned mot livet, så vipper jeg da hodet også litt nedover og ser for å ikke miste trackingen. Alternativt kan jeg titte rett fram eller litt oppover og legge ut en video om hvor dårlig trackingen er :)  Og vil man tulle det til mest mulig kan man gjøre omgivelsene totalt kontrasttløs, ved f.eks henge opp ensfargede duker overalt for å kunne filme seg selv og den dårlige trackingen, slik at kameraene i headsettet ikke har så mye å forholde seg til. 

Ja, jeg er nok kanskje litt skeptisk til en del av disse influenserne på youtube. Views, likes, comments styrer pengene og det de gjør. Og da er det best å lage kontroverser og også kanskje holde seg inne med visse produsenter. Men, klart HP kan ha dytta inn to ekstra tracking kameraer til (fire på nye G2 og kun to på min G1), jobbet hardt med å forbedre trackingen (som ble kritisert på G1) for så å lansere noe som er verre enn G1. Who knows?? 

Når det er sagt, min Quest 2 virker å tracke bedre enn min Reverb G1, og det har jo også inside out tracking. Så forskjeller er det nok, ja. Men igjen - spent på når jeg får min. På min G1 tar jeg hensyn til hva jeg vet den kan. Den liker kontrast, den liker ikke knallsterkt lys i bakgrunnen (f.eks solskinn rett gjennom et vindu), den liker ikke mørke. Og med de hensynene har det fungert. Regner med å måtte ta samme hensyn med G2 - og ikke prøve tracke i en annen retning enn der kameraene kan se :)

At den har dårligere tracking er en  ting, at den "krever" mer arbeid er en annen og syns personlig det er unødvendig. Men at et headsett i 3. eller 3.5 generasjon ikke greier å tracke hendene dine når de er ved hofta syns jeg er veldig snodig. Det burde liksom være standard på dette tidspunket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må nevne at jeg ikke skjønner hva Komplett driver med ang. lanseringsdato for Reverb G2. Selv om de mottar headsettet i dag vil de ikke sende de ut før den 19./20. ettersom de har "lanseringsdato" den 20 november. Men HP sier selv at de ikke opererer med noen lanseringsdato, og at forhandlere skal sende ut med en gang de får headsettet levert. 

Er ikke mange dager å vente nå (så lenge Komplett får leveransen de skal ha), så er ikke noe krise, men er litt irriterende kjenner jeg

Lenke til kommentar
Just now, Alak87 said:

Må nevne at jeg ikke skjønner hva Komplett driver med ang. lanseringsdato for Reverb G2. Selv om de mottar headsettet i dag vil de ikke sende de ut før den 19./20. ettersom de har "lanseringsdato" den 20 november. Men HP sier selv at de ikke opererer med noen lanseringsdato, og at forhandlere skal sende ut med en gang de får headsettet levert. 

Er ikke mange dager å vente nå (så lenge Komplett får leveransen de skal ha), så er ikke noe krise, men er litt irriterende kjenner jeg

Ja det er skikkelig first world problem irritasjon, selv har jeg egentlig lite tro på at de får inn i dag, Komplett er noen jævler på dette med å forskyve leveranser. Jeg ga opp å bestille HOTAS fra de da de bare dytte leveranse dato lengre og lengre vekk.

Lenke til kommentar
Alak87 skrev (2 minutter siden):

Må nevne at jeg ikke skjønner hva Komplett driver med ang. lanseringsdato for Reverb G2. Selv om de mottar headsettet i dag vil de ikke sende de ut før den 19./20. ettersom de har "lanseringsdato" den 20 november. Men HP sier selv at de ikke opererer med noen lanseringsdato, og at forhandlere skal sende ut med en gang de får headsettet levert. 

Er ikke mange dager å vente nå (så lenge Komplett får leveransen de skal ha), så er ikke noe krise, men er litt irriterende kjenner jeg

Ja, sant. Men men... det har vært noen utsettelser på dette headsettet nå. Og bra er det. En av de første (den første?) utsettelsene kom da de ville ha enda bedre optikk inn i de :).  Jeg holder ikke pusten denne uka her, for å si det sånn. Har jeg den før jul, så får jeg være glad - med tanke på alt annet som har skjedd med nVidiagrafikk kort, Xbox og Playstation leveranser osv..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Alak87 skrev (6 minutter siden):

Må nevne at jeg ikke skjønner hva Komplett driver med ang. lanseringsdato for Reverb G2. Selv om de mottar headsettet i dag vil de ikke sende de ut før den 19./20. ettersom de har "lanseringsdato" den 20 november. Men HP sier selv at de ikke opererer med noen lanseringsdato, og at forhandlere skal sende ut med en gang de får headsettet levert. 

Er ikke mange dager å vente nå (så lenge Komplett får leveransen de skal ha), så er ikke noe krise, men er litt irriterende kjenner jeg

Han jeg snakket med i går sa også den 19 men samtidig sa han også at de ikke har fått informasjon fra HP . Kanskje noen bør samle litt informasjon og sende det på chat så vi får headsettene litt  tidligere :D

Lenke til kommentar
bilde.png.899602b4b5eabe4e9c36bbfa43464c33.png
 
Jeg var sent ute med min G2 bestilling, så hadde nok uansett ikke fått ved første batch. Ser jeg har fått mye motstand for mitt valg, så tar det til meg og kommer nok til å gå for begge etterhvert tenker jeg. Q2 er allerede på vei, så får jeg døyvet de verste VR abstinensene om ikke annet. G2 er uansett et stykke unna, så 3500 for Q2 er verdt det, om enn bare for 3 måneder:-)
Lenke til kommentar
1 minute ago, BioNor said:
bilde.png.899602b4b5eabe4e9c36bbfa43464c33.png
 
Jeg var sent ute med min G2 bestilling, så hadde nok uansett ikke fått ved første batch. Ser jeg har fått mye motstand for mitt valg, så tar det til meg og kommer nok til å gå for begge etterhvert tenker jeg. Q2 er allerede på vei, så får jeg døyvet de verste VR abstinensene om ikke annet. G2 er uansett et stykke unna, så 3500 for Q2 er verdt det, om enn bare for 3 måneder:-)

fy f.. jeg ble bumpet til 18 Januar 2021...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...