Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om dette stemmer  https://www.reddit.com/r/Amd/comments/5wg1a4/leaked_ryzen_benchmarks_1700x_vs_6800k_newholy/

Så bruker AMD sin 8/16 kjerner vs 6/12 mindre strøm. Det er jo helt utrolig om de har fått til det også. 
 

1700X / 6800K Platform Power Draw (CPU Full Load) The lower the better. 123w / 126.87w
Platform Power Draw (System Standby) The lower the better. 62.77w / 98.74w
Platform Power Draw (Gaming) The lower the better. 154.66w / 194.2w
Platform Power Draw (Office Work) The lower the better. 81.55w / 113.5w

Endret av -=HellBound=-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nu kan AMD bare selge søppel ATI ut igjen, Apple kjøper nok dem.

 

Søppel?

Uten ATI hadde ikke AMD kunnet solgt til både Xbox One ( MS ) og Sony PS4 i bøtter og span og med tanke på den konktrakten de har med begge to vil trolig fremtidlige versjoner av spillkonsolene gi inntekter til AMD.

Så har man den kommende generasjonen med APU'er som Raven Ridge som vil gi like bra grafikk som PS4 / Xbox ( http://wccftech.com/amd-raven-ridge-apu-vega-zen-hbm-2017/ ) , om noe tror jeg faktisk at det er først nå om alt klaffer at vi vil se potensielt svært mange gode produkter som kan fenge forbrukerne...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Alle cores på 4,1GHz så krasjer den :hm:  Redd for at dette tyder på at Ryzen ikke overklokker veldig bra. Hørte noen rykter for kanskje 1 mnd siden (eller litt mer) om at AMD har initiert prat med Samsung for å levere chips i stedet da GlobalFoundries ikke overclocker noe særlig. Har forsøkt å finne frem til kilde uten at jeg fant det dessverre. 

Lenke til kommentar

Så ikke ut som at 1800X krasjet for min del. Det er ikke sånn det ser ut når en CPU krasjer pga overclock. Ikke min erfaring, i hvertfall.

For meg så det ut som at de faktisk mistet feeden, siden han som tilsynelatende satt ved PCen og snakket, fortsatte å snakke etter at linken ble brutt.

Endret av RRhoads
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle cores på 4,1GHz så krasjer den :hm:  Redd for at dette tyder på at Ryzen ikke overklokker veldig bra. 

 

Hvis du tenker på den overklokkingen de gjorde i den videoen, så brukte de Ryzen Master programmet. Så ikke ut som de tweaket volt så veldig mye heller. Derfor kan vi ikke anta at det er alt den klarer. De ryktene jeg har hørt er at for svak VRM på hovedkorta er det som stopper her, men tiden får vise om det stemmer. Om så kommer det sikkert flere hovedkort etterhvert.

Lenke til kommentar

 

Alle cores på 4,1GHz så krasjer den :hm:  Redd for at dette tyder på at Ryzen ikke overklokker veldig bra. 

 

Hvis du tenker på den overklokkingen de gjorde i den videoen, så brukte de Ryzen Master programmet. Så ikke ut som de tweaket volt så veldig mye heller. Derfor kan vi ikke anta at det er alt den klarer. De ryktene jeg har hørt er at for svak VRM på hovedkorta er det som stopper her, men tiden får vise om det stemmer. Om så kommer det sikkert flere hovedkort etterhvert.

 

 

lov å håpe, men her tror jeg faktisk AMD klokker dårligere enn folk kommer til å forvente.... :(

 

ytelsen på 4.2-4.3Ghz blir bra, men litt nedtur med 200Mhz overklokk hvis det er realiteten.

 

ang hovedkort så kommer ASRock X370 Prof Gaming og X370 Killer SLI først på lager hos oss. (6.mars ca)

Lenke til kommentar

AMD-Ryzen-7-R7-1700X-vs-Intel-i7-6800K-2

 

Selv kunne jeg ønske ny cpu fra det jeg har fra før av, men ut fra tallene her, virker ut på sommeren med 25\30 grader romtempratur vil ryzen toppmodeller blir like varmt ca som det jeg har nå.

Med mindre man skal videoredigere hva er poenget? Godt mulig FX 8350 trekker 160 watt og i7 2600k trekker det samme hvis man har overklokket til 3.8 Ghz.

Med mindre standby bli samme som gaming i mitt oppsett.

 

Forløpig er det AMD Ryzen 7 1800 Pro som antakelig blir 65 watt med noe dårligere ytelse.

 

Bringing this to a close we have to remark on one of Ryzen’s surprising strong suits and that’s its efficiency. Despite having double the cores, threads and cache of the 7700K it somehow manages to only dissipate 95 watts of power. Granted the 7700K is clocked significantly higher but all of AMD’s 8 core Ryzen chips that we’ve seen to date manage to come in at 45 watts and even up to 75 watts below their most directly comparable Intel counterpart, the 140W eight core i7-6900K. It will be very interesting to see if Ryzen chips will live up to their impressive TDP ratings in real-world independent testing.

Slik jeg forstår det kommer 45 watt (8 kjerne?). Kanskje klokket til 2 Ghz. Men tror den blir for svak for gaming.

Med mindre DX 12 alikevell få spill som tar glede av mange svake kjerner.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...