Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Eller hva med Threadripper 1950x 16core til 6000kr? For de som trenger mange kjerner, så er jo denne et kupp nå.

 

Kan vel kjøpes brukt for 4500kr tenker jeg.

3900X kommer sannsynligvis til å være like rask som 1950X om AMDs markedsføring stemmer, men da får man den ytelsen fra "bare" 12 kjerner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når er 7. juli. Søndag ja! Kun 4 dager igjen. Men ingen postutleveringer på søndager  :hmm:

Vet det har vært dekket før. Men faen for ei lang ventetid bare for litt mer pris-produktorientering som ligger foran oss  :wallbash:

Kan jo bli gal av slikt  :roll:

 

De kunne da latt oss bestille hovedkortet 2 uker før prosessor da, slik at man visste at man hadde alt man behøver. Hva er vitsen å holde kortene så tett til brystet om et jævlade AMD-produsert chipset. Skjønner ikke det jeg! Er jo nok av konkurrenter på hovedkort, så hvorfor ikke la morroa slippe løs?

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når er 7. juli. Søndag ja! Kun 4 dager igjen. Men ingen postutleveringer på søndager  :hmm:

Vet det har vært dekket før. Men faen for ei lang ventetid bare for litt mer pris-produktorientering som ligger foran oss  :wallbash:

Kan jo bli gal av slikt  :roll:

 

De kunne da latt oss bestille hovedkortet 2 uker før prosessor da, slik at man visste at man hadde alt man behøver. Hva er vitsen å holde kortene så tett til brystet om et jævlade AMD-produsert chipset. Skjønner ikke det jeg! Er jo nok av konkurrenter på hovedkort, så hvorfor ikke la morroa slippe løs?

 

Kan ikke du bare ta deg en pille så slipper vi andre å gå på clickbaiten din ? :p

 

Om en ukas tid blir det moro lell...

Endret av Jarmo
  • Liker 7
Lenke til kommentar

3900X 3dmark = 29777 Physics Score. 4.6Ghz. Høyere score enn 16-Kjerner TR.

 

https://www.3dmark.com/fs/19709028

Min gamle 1950x til sammenlikning @ 4ghz og 3600mhz minne:

http://www.3dmark.com/fs/13651259

 

Physics Score 30 845

 

Så får dere avgjøre om noe er imponerende eller ei :)

 

 

Å sammenlikne slik gir ofte liten mening, da denne testen er utrolig minnesensitivt. De 3 resultatene nå er postet med forskjellig minne og timings. Blir som å sammenlikne epler og bananer.

 

Hilsen en som har doktorgrad i 3dmark physics benchmarken ??

Endret av Nizzen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Min gamle 1950x til sammenlikning @ 4ghz og 3600mhz minne:

http://www.3dmark.com/fs/13651259

 

Physics Score 30 845

 

Så får dere avgjøre om noe er imponerende eller ei :)

 

 

Å sammenlikne slik gir ofte liten mening, da denne testen er utrolig minnesensitivt. De 3 resultatene nå er postet med forskjellig minne og timings. Blir som å sammenlikne epler og bananer.

 

Hilsen en som har doktorgrad i 3dmark physics benchmarken

 

Blir nok knust innen et par uker så..

Lenke til kommentar

Det er riktig det ja, men var bare som en sammenligning. Eg tok en fra top30 på 9980XE. Nå kommer AMD med forbruker cpuer som slår HEDT plattformene, så det er bra :) 3950X vil ligge på ca. 35000 da på Physics Score. Siden 3700X med 8-Kjerner ligger på 25-26000. Og 3900X med sine 12-Kjerner på 30000.

Endret av -=HellBound=-
  • Liker 2
Lenke til kommentar

AMD sitt jag etter flere og flere kjerner per CPU må jo flate ut etterhvert, iallefall for desktop markedet. Jeg tviler 128 kjerner vil være så nyttig for oss, eller 64 for den sakens skyld. Så IPC, frekvens og slikt kommer ikke til å forsvinne fra hverken AMD eller Intels fokus.

Lenke til kommentar

AMD sitt jag etter flere og flere kjerner per CPU må jo flate ut etterhvert, iallefall for desktop markedet. Jeg tviler 128 kjerner vil være så nyttig for oss, eller 64 for den sakens skyld. Så IPC, frekvens og slikt kommer ikke til å forsvinne fra hverken AMD eller Intels fokus.

 

Ørtenhundre cores er ikke løsning mer, hvor har vi "flaskehalsene" nå for tiden? ;) I tillegg er Moores lov snart  på grensa så..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...