Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Jo sant det. Men noen x570 baserte hovedkort kommer bundlet med ekstra ekspansjon for M.2.

Det er jo like rundt hjørnet at folk skal ha seg noe nytt, og SSD er jo noe folk garantert skaffer seg. Så er det så ille? Man har kanskje egen RAM-tråd også? Ser at mange terper på RAM i denne AMD-tråden.

 

Jeg synes en god mix i diskusjonen er greit. Men forstår at det ble mange innlegg om SSD her nå..

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, men valg av RAM har en del å gjøre med ytelsen til Ryzen, og derfor mer relevant i tråden. Men ser poenget ditt :)

 

Fikk nettopp hentemeldingen på RAM'en jeg behøver. Gikk for min minimumstankegang, i håp om å lande på DDR5 eller DDRn senere en gang. Min 32 Gig, maks 64 Gig var tankegangen min. Så gikk for grombrikkene men da på minimumstankegangen for å være framtidsrettet  :dribble:

 

G.Skill Trident Z DDR4 RGB 32GB 3200Mhz

2x16GB, PC25600/3200Mhz, 32GTZR, CL14, RGB LED

F4-3200C14D-32GTZR

 

https://www.gskill.com/en/product/f4-3200c14d-32gtzr

 

Blir mer og mer klar for dette nybygget  :wee:

 

Edit:

Herregud så tunge rambrikker. Har ikke åpnet pakken, så enten veier disse et tonn hver, eller så ligger det noe bundle inni?

 

Edit2:

Esken veier litt den også og plastikkbakken. Nå har jeg (wierdo)    :rofl: veid hver enkelt brikke til å være:

 

Den ene veier 66,32 gram

Den andre veier 66,35 gram

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Slik jeg leser dette så gjelder prismatch også når det eks. er en DNB priskampanje på alle varer. Eller tolker man det da feil?

 

Edit:

Jeg er et rotehue  :p

 

Tror du tolker det riktig.

 

Fordi det er Dnb som gir deg en goodwill der, og ikke Komplett. Komplett gir kanskje litt til Dnb for dette her for alt vi vet. Men ekstrarabatten får du hos Dnb. Derfor så kan vel ikke Komplett klage på det. Du betaler jo til og med full pris til Komplett, så går kickback i bakkanelene hvordan nå enn det ordnes opp.. Og du ser at du vil få penger tilbake på kredittkortet elns. vil jeg tro det funker. Har ikke brukt det selv enda.

Endret av G
Lenke til kommentar

Slik jeg leser dette så gjelder prismatch også når det eks. er en DNB priskampanje på alle varer. Eller tolker man det da feil?

 

 

Tror du tolker det riktig.

 

Fordi det er Dnb som gir deg en goodwill der, og ikke Komplett. Komplett gir kanskje litt til Dnb for dette her for alt vi vet. Men ekstrarabatten får du hos Dnb. Derfor så kan vel ikke Komplett klage på det. Du betaler jo til og med full pris til Komplett, så går kickback i bakkanelene hvordan nå enn det ordnes opp.. Og du ser at du vil få penger tilbake på kredittkortet elns. vil jeg tro det funker. Har ikke brukt det selv enda.

 

Her roter du fælt G. Uansett så matcher Komplett prisen til Power. Selger Power en vare for 1000 Kr under DnB MasterCard kampanjen, så selger Komplett den også for 1000 Kr i henhold til sin prisgaranti. Eller rettere sagt; Om de selger samme vare for 1200 Kr for eksempel, så får man et gavekort fra Komplett pålydende de 200 Kr dyrere de er enn Power.

 

Men handler man for 1000 Kr hos Power, så får man bare en regning fra DnB på 800 Kr. Og det matcher selvsagt ikke Komplett. De matcher salgsprisen på varen. Vel, "matcher"...

Endret av Gabri3L
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her roter du fælt G. Uansett så matcher Komplett prisen til Power. Selger Power en vare for 1000 Kr under DnB MasterCard kampanjen, så selger Komplett den også for 1000 Kr i henhold til sin prisgaranti. Eller rettere sagt; Om de selger samme vare for 1200 Kr for eksempel, så får man et gavekort fra Komplett pålydende de 200 Kr dyrere de er enn Power.

 

Men handler man for 1000 Kr hos Power, så får man bare en regning fra DnB på 800 Kr. Og det matcher selvsagt ikke Komplett. De matcher salgsprisen på varen. Vel, "matcher"...

 

Edit:

Jeg er et rotehue:

 

Du mistolker meg tør jeg påstå. Men det blir flisepikk.

 

Jeg tenkte på måten det ble framstillet på fordi prisen du betaler hos Komplett er den prisen som står i butikken, så ordner de seg i mellom hvem som tar belastningen på utgifter. Kanskje Komplett ender med brorparten, men sannsynligvis ikke absolutt alt dersom ikke mersalgsverdien av å få mange nye Mastercard-kunder da dekker noe av tapene ved å gi rabatt.

 

Komplett selger en vare til kr 1000. Det som var poenget mitt var at det er denne prisen som prismatches og ikke trukket i fra noen Dnb-rabatt. Fordi det er det Dnb som gir fra seg ved kickback. Synes det var et viktig poeng til han som stillet spørsmål jeg.

 

At Du da får kr 100 i kickback fra Dnb har jo ikke Komplett noe med, annet enn avtalen som de må gjøre opp business til business Dnb-Komplett.

 

Du ender opp med summen kredittkortet belastes med er kr 900. Så nå kan man gå til hvem som helst som selger samme vare for kr 700 og purre på Komplett om at du ønsker et gavekort på kr 300. Sånn tenker jeg meg at dette fungerer.

 

Så dersom du er våken og ikke for lat, så sparer du totalt kr 400 gitt at du behøver å kjøpe noe nytt i fra Komplett for kr 300 eller mer (kr 300 prisgaranti + kr 100 kickback) i eksempelet.

Endret av G
Lenke til kommentar

Stiller PBO på CPU vcore automatisk også da tro? 

vil nok oppføre seg som vanlig pbo men at du kan velge en "overclock" av selve boost frekvensen,så ja vil nok styre vcoren men at du kan legge til offset som på zen+.

 

En bios modder fant noen ekstra options i nye agesa i msi biosen som jeg tenker er relatert til videoen:

zg5wUg3.jpg

Endret av Rajak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...