Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk starta opp mitt ryzen bygg i dag.

Asus crosshair VI hero 

Ryzen 1700

Corsair vengeance LPX 3200mhz 2x8gb

 

Fikk ikke kommet inni bios en gang fikk feilkode 55, (minne ikke installert)
Lasta ned ny bios 1107 og flasha via bios usben på baksiden, utrolig greit, hadde nok måttet kjøpt ny minne om ikke asus hadde denne funksjonen.

Alt går og jeg klarer å kjøre 3200mhz på dette minnet.

 

Da er det bare å overklokke cpu igjen  :dremel:

Endret av Sladd88
Lenke til kommentar

Ser 16-kjerne cpu til amd kjører på 3.6GHz på Turbo..det ser ut som det blir ganske så heftig? Spent på pris.. 

 

https://videocardz.com/newz/amd-engineering-samples-update

 

Kan være helt sinnsyk ytelse om man kan greie å kjøle disse riktig...

Skal det ikke snart komme en krymping også? Vet at Globalfoundries ønsker å komme ordentlig igang med 7nm i løpet av andre halvdel av 2018 men ryktene sier nå at det kan faktisk være at det kommer før, Samsung ser også ut til å kjøre på hardt : http://wccftech.com/samsung-10nm-7nm-investment/

 

Så godt mulig at vi kommer til å se 16 kjerners som faktisk ikke trekker alt for mye strøm og yter bra , men jeg er virkelig spent på når de første dukker opp.

Lenke til kommentar

Orker ikke se videoen da den dialekten der er helt grusom å høre på, men nei jeg synes ikke i5 7600k burde anbefales foran 1600x. Greit at man får 10-20% mer FPS i noen spill, men alt annet gjør R5 mye bedre. Faktisk ville jeg heller anbefalt R5 1600 da den er noen hundrelapper billigere OG du får med en helt ok kjøler på kjøpet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Orker ikke se videoen da den dialekten der er helt grusom å høre på, men nei jeg synes ikke i5 7600k burde anbefales foran 1600x. Greit at man får 10-20% mer FPS i noen spill, men alt annet gjør R5 mye bedre. Faktisk ville jeg heller anbefalt R5 1600 da den er noen hundrelapper billigere OG du får med en helt ok kjøler på kjøpet.

Om du i all hovedsak spiller er vell 7600K det beste valget mtp pris, til overklokking er den jo og bedre. Men til alt annet er 1600X bedre :)

 

Hadde jeg kjøpt meg ny pc i dag hadde jeg gått for en Vanilla 1600 og 2933-minne siden jeg kjører en del Multitasking med tung nedlastning, youtubestreaming, reason og spilling med tabbing inn og ut. Vil av prinsipp støtte AMD selv om det koster noen hundrelapper mer.

Lenke til kommentar

 

Orker ikke se videoen da den dialekten der er helt grusom å høre på,

 

Etter å ha sett Trainspotting ørtenhundreogførti ganger, så synes jeg den dialekten er helt grei jeg.  ;)

 

 

Videoene han lager er så bra at jeg fint ser forbi den dialekten. Har subbed på han siden begynnelsen, så etter å ha sett en del av videoene hans begynner jeg faktisk å like dialekten hans litt hehe..

 

"Allright guys, hows it goin'" :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du i all hovedsak spiller er vell 7600K det beste valget mtp pris

 

Videoen jeg linket til antyder at svaret ikke er opplagt. I nyere spill, hvor flere kjerner utnyttes bedre, er prosessorene jevne. Faktisk, i de 9 spillene som er testet utenom Timberland Raider, er 1600x foran ved "stock speed". Når overklokking tas med i beregningen vinner imidlertid Kaby lake med 8%.

 

Skal sies at slike tester påvirkes veldig av hvilke spill som er med.

 

Edit: Autocorrecten rettet til "Timberland". Synes det var såpass artig at jeg lar den stå.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjørt på 3850 ved 1.280V.ish såogsi fra release. Funker fortsatt fjellstabilt her!

 

Om det er folding Nacl, GPU over flere uker, eller kjøre servere og lese aftenposten. ^^

 

Det er utrolig bra volt faktisk, silicon lottery cpu du har ? :dremel:

Jeg prøvde å jobbe meg ned uten hell. Men samtidig orker jeg ikke å gå over 1.35vcore.

Så det virker som jeg kjører stabilt på 3.9ghz 1.35vcore og 3200mhz minne, kjører cpu test med ROG sin realbench uten problem nå.

Planen var å score 1700 i cinebench, scorer 1711 så i forhold til min gamle 8350 gode 1000 poeng over  :ninja:

Lenke til kommentar

Videoene han lager er så bra at jeg fint ser forbi den dialekten. Har subbed på han siden begynnelsen, så etter å ha sett en del av videoene hans begynner jeg faktisk å like dialekten hans litt hehe..

 

"Allright guys, hows it goin'" :D

1. Han er ekstremt glad i AMD

2. Han lager kun videoer, ikke artikler

3. En stor andel av innholdet hans kommer fra ryktespekulering.

4. Han blir sponset av en side som selger "grå" spillnøkler

5. Dialekten hans er irriterende å høre på

 

Hvorfor har han i det hele tatt 46000 abonnenter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...