Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

 

 

#kastesteiniglasshus

Back on topic. Det sies at Vega skal være bedre optimalisert for Ryzen enn Intel. Noen som veit hva som ligger bak det, og hvordan dette er tilfelle? Har de en egen måte å snakke med hverandre i form av noen egne instrukser eller noe?

 

Hvor har du den infoen fra? Eneste leaks som er ute er vel noen få benchmarks som ingen får noe spesielt ut fra. Så det er nok bare ett bunnløst rykte. Og hvorfor skulle de gimpe Vega på en Intel-plattform?

Det gir jo ikke mening, det er som å klippe av seg ene foten og håpe at den andre vokser seg sterkere....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvor ble det egentlig av forumbrukeren her inne som påstod at han kjente noen som "testet" ryzen ES, og at Ryzen overklokket veldig bra? :p Det var ikkje snakk om 4-4100mhz for å si det slik :p

 

Ikkje så rart at han ikkje har skrevet noe siden  :wee:

Stakkars, får du for lite oppmerksomhet på forumet om dagene?? Patetisk oppførsel :rofl:

 

 

Riktig nok så er det heller motsatt, du som er sjalu at han får såpass med oppmerksomhet  :rofl:

 

Neida, men... det er noe med AMD fans, jeg vet ikke hvorfor ordet "Delusional" kommer inn hele tiden.  :hmm:

Bare se på Vega, bra eksempel og det er bare det siste.

 

Så er ikke sjokkert at folk kommenterer når det kommer til denne fan gjengen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Hvor ble det egentlig av forumbrukeren her inne som påstod at han kjente noen som "testet" ryzen ES, og at Ryzen overklokket veldig bra? :p Det var ikkje snakk om 4-4100mhz for å si det slik :p

 

Ikkje så rart at han ikkje har skrevet noe siden  :wee:

Stakkars, får du for lite oppmerksomhet på forumet om dagene?? Patetisk oppførsel :rofl:

 

 

Riktig nok så er det heller motsatt, du som er sjalu at han får såpass med oppmerksomhet  :rofl:

 

Neida, men... det er noe med AMD fans, jeg vet ikke hvorfor ordet "Delusional" kommer inn hele tiden.  :hmm:

Bare se på Vega, bra eksempel og det er bare det siste.

 

Så er ikke sjokkert at folk kommenterer når det kommer til denne fan gjengen.

 

 

Og der var vi langt ute av sporet igjen... Kan dere ikke bare holde dere til topic...

 

Om Amd holder det som er blitt lovet så er Vega arkitekturen sammen med kombinasjonen av hovedkort og Ryzen det som gjør at ting skal fungere "mer optimalt" , vi får se om det ligger noe i det i det hele tatt, men hvem vet, det kan i det minste bli spennende å se om de holder det som ble lovet tidligere i år : http://wccftech.com/watch-amds-vega-ryzen-capsaicin-cream-livestream/

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvor ble det egentlig av forumbrukeren her inne som påstod at han kjente noen som "testet" ryzen ES, og at Ryzen overklokket veldig bra? :p Det var ikkje snakk om 4-4100mhz for å si det slik :p

 

Ikkje så rart at han ikkje har skrevet noe siden :wee:

Stakkars, får du for lite oppmerksomhet på forumet om dagene?? Patetisk oppførsel :rofl:

Riktig nok så er det heller motsatt, du som er sjalu at han får såpass med oppmerksomhet :rofl:

 

Neida, men... det er noe med AMD fans, jeg vet ikke hvorfor ordet "Delusional" kommer inn hele tiden. :hmm:

Bare se på Vega, bra eksempel og det er bare det siste.

 

Så er ikke sjokkert at folk kommenterer når det kommer til denne fan gjengen.

Og der var vi langt ute av sporet igjen... Kan dere ikke bare holde dere til topic...

 

Om Amd holder det som er blitt lovet så er Vega arkitekturen sammen med kombinasjonen av hovedkort og Ryzen det som gjør at ting skal fungere "mer optimalt" , vi får se om det ligger noe i det i det hele tatt, men hvem vet, det kan i det minste bli spennende å se om de holder det som ble lovet tidligere i år : http://wccftech.com/watch-amds-vega-ryzen-capsaicin-cream-livestream/

Hvis du sikter til meg nå?, så vil jeg få anledning til å å si såpass, jeg er IKKE sjalu på noen. ?

 

Når den tidlige ES modellen på 2,8GHz klokket til nøyaktig 4105MHz så lovet det godt. Dessverre holdt det ikke i lengden og det måtte vi akseptere.

 

Jeg for min del prater lite litt fordi jeg personlig syns det kan være direkte heksejakt her inne og man føler seg lite velkommen. Så når Nizzefar "hetser" forsøker å henge meg ut på forumet som en drittunge. Så leder det meg til å tro at det er snakk om en fjortis med litt for mye fritid.

 

Jeg kommer tilbake med mer informasjon etterhvert som R+MODELLEN nermer seg.

Da vil også alle sammarbeidspartnere ha mer erfaring med Ryzen.

 

No hard feelings men, kutt ut den barnslige oppførselen på forumet.

Endret av WhaWuaWua
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Hvor ble det egentlig av forumbrukeren her inne som påstod at han kjente noen som "testet" ryzen ES, og at Ryzen overklokket veldig bra? :p Det var ikkje snakk om 4-4100mhz for å si det slik :p

 

Ikkje så rart at han ikkje har skrevet noe siden  :wee:

Stakkars, får du for lite oppmerksomhet på forumet om dagene?? Patetisk oppførsel :rofl:

 

 

Riktig nok så er det heller motsatt, du som er sjalu at han får såpass med oppmerksomhet  :rofl:

 

Neida, men... det er noe med AMD fans, jeg vet ikke hvorfor ordet "Delusional" kommer inn hele tiden.  :hmm:

Bare se på Vega, bra eksempel og det er bare det siste.

 

Så er ikke sjokkert at folk kommenterer når det kommer til denne fan gjengen.

 

Vil ikke ha hans mindreverdighetskomplekser, så du bommer på hele målet der. 

 

Har ingenting med fanbase å gjøre, men hvordan enkelte brukere tror kan sitte på sin høye hest og rakke ned på andre og deres utstyr\meninger\prioriteringer.

Lenke til kommentar

Kan ikke rusher eller skrive litt om

Ryzen 1700 på stock-kjølar

Asus Prime B350-Plus?

 

had skjedd lite etter:

PRIME B350-PLUS BIOS 0609
Improve memory stability

  Filstørrelse 5.84 MBytes

 

Har kun så vidt testet den, med samsung 951 OEM og klonkudert den gir litt treg ytelse 2100 MB\S og funger dårlig med sataportene på siden samtidig. Godt mulig du har samme problem?

 

For det må vel gå ann å bruke tiden sin på noe annet en å komme med kommentarer.

Funger dårlig med raskere en 2400 mhz minne.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvor ble det egentlig av forumbrukeren her inne som påstod at han kjente noen som "testet" ryzen ES, og at Ryzen overklokket veldig bra? :p Det var ikkje snakk om 4-4100mhz for å si det slik :p

 

Ikkje så rart at han ikkje har skrevet noe siden  :wee:

Stakkars, får du for lite oppmerksomhet på forumet om dagene?? Patetisk oppførsel :rofl:

 

 

Riktig nok så er det heller motsatt, du som er sjalu at han får såpass med oppmerksomhet  :rofl:

 

Neida, men... det er noe med AMD fans, jeg vet ikke hvorfor ordet "Delusional" kommer inn hele tiden.  :hmm:

Bare se på Vega, bra eksempel og det er bare det siste.

 

Så er ikke sjokkert at folk kommenterer når det kommer til denne fan gjengen.

 

Vil ikke ha hans mindreverdighetskomplekser, så du bommer på hele målet der. 

 

Har ingenting med fanbase å gjøre, men hvordan enkelte brukere tror kan sitte på sin høye hest og rakke ned på andre og deres utstyr\meninger\prioriteringer.

 

 

Seriøst, kan du ikke finne på noe annet a? Det er så kjipt å åpne denne tråden på en dårlig internett-linje (satellitt-linje fra sjøen midt i Atlanteren i Afrika) for å så endelig få åpent siden - og så er det det røret her  :hrm:

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Taichi og fatailty gaming pro er ca samme kortet, bare at fatality har enda mere features.

 

Begge overklokker meget bra. Over 100mhz bclk føkker til m.2 ssd. Ingen grunn for å stille på det med mindre man vil kjøre over 3200mhz. Det klarer begge hovedkorta.

 

Sjekk videoen som er postet tideligere. " Ryzen mythbusters"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Sjekk videoen som er postet tideligere. " Ryzen mythbusters"

Den gir ikke informasjon for overklokkere eller hvilken hovedkort man bør ikke bør kjøpe.

Er rambrikkene over de eneste som er Ryzen sertifisert?

 

Så hvis man skal overklokke å gjøre minst mulig er G.Skill Flare X series F4-3200C14D-16GFX

De rambrikkene som vil fungere best ut av boksen?

De andre brikkene må man bruke lang tid på feilsøke for å få maskinen stabil?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Flott at Jarmo slo en strek over tullballet voksne/uvoksne driver med, 

og en flott nyhet angående Ryzen og minne ja. Siste bios-updaten fra MSI var bare tull som gjorde mine overclocks mer ustabile av uante grunner, så håper dette fikser alle RAM-issues.

Ønsketenkning, I know, men er lov å håpe :w00t:

Lenke til kommentar

Flott at Jarmo slo en strek over tullballet voksne/uvoksne driver med, 

og en flott nyhet angående Ryzen og minne ja. Siste bios-updaten fra MSI var bare tull som gjorde mine overclocks mer ustabile av uante grunner, så håper dette fikser alle RAM-issues.

Ønsketenkning, I know, men er lov å håpe :w00t:

 Ryzen 2 setter sitt spor her^^

Lenke til kommentar

Noen her som kjører høyere minnehastighet enn 3200mhz? Jeg kan ikkje kjøre "bclk" noe særlig over 100, fordi da klikker det. Er visst slik at m.2 + bclk overklokking ikkje er en god kombo med Ryzen. Dermed må jeg i påvente på høyere minnedevider kjøre 3200 cl 13-13-13-13-33 -1T. Ytelsen er rimelig bra sammen med 4100mhz på cpu. 

 

CL 12 klarer jeg ikkje, men vet om en som kjører Asrock med 4266mhz minnebrikker @ 3200 cl 12-12-12-12-32. Minnebrikkene koster like mye som cpuen :p

 

attachicon.gifSpeed of product.png

Har du gaming stabilitet med cas 13? Volt?

Lenke til kommentar

 

Noen her som kjører høyere minnehastighet enn 3200mhz? Jeg kan ikkje kjøre "bclk" noe særlig over 100, fordi da klikker det. Er visst slik at m.2 + bclk overklokking ikkje er en god kombo med Ryzen. Dermed må jeg i påvente på høyere minnedevider kjøre 3200 cl 13-13-13-13-33 -1T. Ytelsen er rimelig bra sammen med 4100mhz på cpu.

 

CL 12 klarer jeg ikkje, men vet om en som kjører Asrock med 4266mhz minnebrikker @ 3200 cl 12-12-12-12-32. Minnebrikkene koster like mye som cpuen :p

 

attachicon.gifSpeed of product.png

Har du gaming stabilitet med cas 13? Volt?

4 timer med Bf1 uten problem. 3dmark cputest og folding på cpu. Virker stabil nok for meg.

1.37v på minnet. Bruker 3600cl15 g.skill. cas er ikkje noe problem med corsair 2x8 4000mhz brikkene heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...