Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Hvor ble det egentlig av forumbrukeren her inne som påstod at han kjente noen som "testet" ryzen ES, og at Ryzen overklokket veldig bra? :p Det var ikkje snakk om 4-4100mhz for å si det slik :p

 

Ikkje så rart at han ikkje har skrevet noe siden :wee:

Muhahaha... Det var snakk om det ja. Dette var også tidlig fase R7 Es Smart arse.

 

Men som alle, håpet også VI på bedre. Er du sååå lite tilfreds med tallknuseren din at du føler for å hevde deg mot meg?? Er du 12?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvor ble det egentlig av forumbrukeren her inne som påstod at han kjente noen som "testet" ryzen ES, og at Ryzen overklokket veldig bra? :p Det var ikkje snakk om 4-4100mhz for å si det slik :p

 

Ikkje så rart at han ikkje har skrevet noe siden :wee:

Muhahaha... Det var snakk om det ja. Dette var også tidlig fase R7 Es Smart arse.

 

Men som alle, håpet også VI på bedre. Er du sååå lite tilfreds med tallknuseren din at du føler for å hevde deg mot meg?? Er du 12?

 

 

Nei jeg er høyere enn 12

 

Virker heller som om din "bekjendt" driver med løgn, eller kanskje overdriver litt :p

 

 

 

En spennende lekasje!, snakket med en bekjendt som har testet tidlig Zen ES. Vil ikke si for mye grunnet konfidensialitet her. Men det jeg imidlertidig vil tillate å si er. Den klokker veldig bra uten varme eller ytelses problemer. Den er "quote" RASK! Og det gjevnt over i forskjellige arbeidslaster. Så gleden er å vente. Jeg stoler på kilden for å si det slik.  
Endret av Nizzen
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Da har jeg fått tak i Biostar Mini itx x370. den kommer i posten om en ukes tid:)

 

Den har tydeligvis litt dårlig bios, men det skal vel ikke stoppe meg.

 

spørsmålet er hva slags RAM man burde gå for?  Noen her som har en link til bra memory uten at jeg må lese 190 sider i tråden her? Da ville jeg vært meget takknemmelig.

Lenke til kommentar

Tja, er vel flere som har opplevd litt småproblemer etter den siste bios oppdateringen, jeg finner den i alle fall litt mer ustabil i forhold til Corsair sine minnebrikker ( Kjører 2x 8GB 3200 akkurat nå ) på dette hovedkortet ( http://www.asrock.com/MB/AMD/X370%20Killer%20SLIac/index.asp#Specification ) men ser ut som problemene ligner hverandre.

SSD'en er endelig oppe og går, så jeg regner med å få ferdigstilt dette systemet nå i helga, mangler faktisk å få på plass skjermkortet så får holde ut til nød med 980 kortet inntil videre.

Artig å se at noen cpu'er i det minste nesten ikke trenger økning i spenning før man kommer opp mot 3.8 Ghz men etter 3.8 til 3.9 skyter behovet for spenning opp i skyene.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor har den dårlig BIOS?

Folk på reddit har klagd på biosen ihvertfall. flere volt instillinger som virker rare.

 

Men løsningen for overklokking er tydeligvis å bruke wattman.

 

Kortet har 2x m.2 så det er jo i allefall spennende :)

 

https://graviton.no/produkt/el-sykkel/sykkler/biostar-x370gtn-x370-am4-mini-itx

M.2 nr 2 er bare pci-e 2.0, så den er lite spennende. Akkurat som på mitt Asrock x370 fatality gaming pro hk.

Lenke til kommentar

Sant det, måtte styre MYE for å få samme RAM-hastighet på siste bios som på den før. Kom noen nye "TRY IT" settings som ikke fungerte og det som tidligere var dønn stabilt (3200Mhz 16-18-18-36) ville ikke engang poste. Endte nå på 2933, ihvertfall foreløpig.

 

^ Edit: Hva som er spennende eller ikke er vel subjektivt... Eller? ^

Endret av iNorway
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen her som kjører høyere minnehastighet enn 3200mhz? Jeg kan ikkje kjøre "bclk" noe særlig over 100, fordi da klikker det. Er visst slik at m.2 + bclk overklokking ikkje er en god kombo med Ryzen. Dermed må jeg i påvente på høyere minnedevider kjøre 3200 cl 13-13-13-13-33 -1T. Ytelsen er rimelig bra sammen med 4100mhz på cpu. 

 

CL 12 klarer jeg ikkje, men vet om en som kjører Asrock med 4266mhz minnebrikker @ 3200 cl 12-12-12-12-32. Minnebrikkene koster like mye som cpuen :p

 

post-42975-0-77428300-1494182836_thumb.png

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Mmm, den siste biosen fungerer ikke optimalt på hastigheter over 29++ Mhz her i alle fall og med litt slappe timings.

Får boot på 3200 men det er såpass dårlige timings at jeg heller kjører på 2933 , holder på å småteste akkurat nå og ting er stabilt, men ytelsen ser ut til å ha gått ned litt.

Med en minnebrikke gikk det litt bedre forresten, men ubrukelig for meg å boote med 8Gb.

 

Jobber med å lage et Image av Windows da denne pcen skal eksperimenteres mye med.

Lenke til kommentar

Klarer jeg å kjøre 3200mhz med 2x8gb corsair vengeance LPX black DDR4 ?

 

Hovedkort: ASUS crosshair VI hero x370

CPU : ryzen 1700

 

Noen som har erfaring? eller skal jeg gå for annet minne?

 

Greier såvidt å kjøre 3200 Mhz ved å slakke på timingsene på minnet ( Har LPX selv ) , dette på Asrock Killer hovedkort og Bios'en som ble sluppet nå nylig, men vanskelig for meg å si om du vil få til det samme på Crosshair VI , men akkurat nå ser det ut som det er langt mer stabilt på 2933 Mhz her i alle fall.

 

Har klokket litt ned igjen da jeg ikke er helt 100% fornøyd med minnehastighet, timings og cpu hastighet, men skal kjøre noen runder med prime og andre verktøy og sjekke hva jeg får ut av det.

Lenke til kommentar

 

Klarer jeg å kjøre 3200mhz med 2x8gb corsair vengeance LPX black DDR4 ?

 

Hovedkort: ASUS crosshair VI hero x370

CPU : ryzen 1700

 

Noen som har erfaring? eller skal jeg gå for annet minne?

 

Greier såvidt å kjøre 3200 Mhz ved å slakke på timingsene på minnet ( Har LPX selv ) , dette på Asrock Killer hovedkort og Bios'en som ble sluppet nå nylig, men vanskelig for meg å si om du vil få til det samme på Crosshair VI , men akkurat nå ser det ut som det er langt mer stabilt på 2933 Mhz her i alle fall.

 

Har klokket litt ned igjen da jeg ikke er helt 100% fornøyd med minnehastighet, timings og cpu hastighet, men skal kjøre noen runder med prime og andre verktøy og sjekke hva jeg får ut av det.

 

jeg har ikke kjøpt inn minne enda, skulle jeg heller gått for g.skill flare x 2x8gb 3200mhz cl14 ?

Det er noe dyrere brikker, men verdt det ?

Lenke til kommentar

Hvor ble det egentlig av forumbrukeren her inne som påstod at han kjente noen som "testet" ryzen ES, og at Ryzen overklokket veldig bra? :p Det var ikkje snakk om 4-4100mhz for å si det slik :p

 

Ikkje så rart at han ikkje har skrevet noe siden  :wee:

Stakkars, får du for lite oppmerksomhet på forumet om dagene?? Patetisk oppførsel :rofl:

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

Klarer jeg å kjøre 3200mhz med 2x8gb corsair vengeance LPX black DDR4 ?

 

Hovedkort: ASUS crosshair VI hero x370

CPU : ryzen 1700

 

Noen som har erfaring? eller skal jeg gå for annet minne?

 

Greier såvidt å kjøre 3200 Mhz ved å slakke på timingsene på minnet ( Har LPX selv ) , dette på Asrock Killer hovedkort og Bios'en som ble sluppet nå nylig, men vanskelig for meg å si om du vil få til det samme på Crosshair VI , men akkurat nå ser det ut som det er langt mer stabilt på 2933 Mhz her i alle fall.

 

Har klokket litt ned igjen da jeg ikke er helt 100% fornøyd med minnehastighet, timings og cpu hastighet, men skal kjøre noen runder med prime og andre verktøy og sjekke hva jeg får ut av det.

 

jeg har ikke kjøpt inn minne enda, skulle jeg heller gått for g.skill flare x 2x8gb 3200mhz cl14 ?

Det er noe dyrere brikker, men verdt det ?

 

 

Mitt tips : Sjekk forumet til Asus i forhold til minnet, det kan varierer fra hovedkort til hovedkort , på Asrock ser det ut som Corsair er et sikkert kjøp men noen brukere som har litt forskjellig erfaring her også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvor ble det egentlig av forumbrukeren her inne som påstod at han kjente noen som "testet" ryzen ES, og at Ryzen overklokket veldig bra? :p Det var ikkje snakk om 4-4100mhz for å si det slik :p

 

Ikkje så rart at han ikkje har skrevet noe siden  :wee:

Stakkars, får du for lite oppmerksomhet på forumet om dagene?? Patetisk oppførsel :rofl:

 

 

#kastesteiniglasshus

 

Back on topic. Det sies at Vega skal være bedre optimalisert for Ryzen enn Intel. Noen som veit hva som ligger bak det, og hvordan dette er tilfelle? Har de en egen måte å snakke med hverandre i form av noen egne instrukser eller noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...