Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Hvor har du ikke levert telefonen tilbake siden du tydeligvis har hatt så mye kødd og fitteri med telefonen din? Jeg hadde klikket om jeg skulle hatt noe sånnt dritt mellom mine hender i hvertfall. 

Leverte mobilen tilbake til butikken, men da de klarte få liv i den igjen mente de at problemet var fikset. :wallbash:

 

Har nå hørt podcaster i nesten en time etter å ha gått tilbake til fabrikkinnstillinger, men den har enda ikke krasjet. Venter bare på at den skal krasje skikkelig igjen og vil da ikke gi meg så lett i butikken. Orker ikke installere og sette opp telefonen skikkelig igjen enda en gang før det, det er jo flere dagers jobb.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha gått tilbake til fabrikkinnstillingene er det flere programmer som jeg ikke hadde installert på telefonen som jeg ikke lengre finner. For eksempel var det installert et enkelt program for avspilling av musikkfiler, tror den kun het "Musikk". Noen forslag om hvor jeg kan finne dette?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror at det er hevet over enhver tvil på dette tidspunktet at robertaas med stor sannsynlighet har noen problematiske apper installert eller fått et mandagseksemplar. Korrupt minne / SDkort er også en mulighet.

Har prøvd 3 forskjellige apper for podcast og de hadde akkurat samme problem og utviklerne sa det var feil på ROM fra Samsung.

 

Har uansett bitt i det sure eplet og prøvd factory reset da det enda ikke har kommet noen oppdatering fra Samsung. Samsung Support sa dette ville være smertefritt om jeg brukte "Smart Switch" til å ta backup og restore av innhold og settinger. Programmet surret og gikk lenge og sa det var ferdig, men nå er alt av bilder og settinger tapt. :realmad:

 

Hvor har du ikke levert telefonen tilbake siden du tydeligvis har hatt så mye kødd og fitteri med telefonen din? Jeg hadde klikket om jeg skulle hatt noe sånnt dritt mellom mine hender i hvertfall.

Jeg hadde testet telefonen i bruk uten minnekort for å eliminere problematikken med dårlige minnekort. Det gjorde jeg og da virket den helt feilfritt. Se tilbake i noen av mine første innlegg i tråden hvor jeg solgte min første s7 edge pga dette. Kjøpte en ny s7 edge med er minnekort som fungerer og har aldri hatt problemer etter dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan noken anbefale ein robust case til meg, eg har ein allerede som daily driver, men vil ha ein til sommeren som tåler å ligge i ei lomme spiker, falle ned på gulvet i båten, være med å mekke bil osv. Har noken noke gode forslag? Helst så slim som mulig - men samtidig heildekkende. Har S7 flat. 

Lenke til kommentar

Kan noken anbefale ein robust case til meg, eg har ein allerede som daily driver, men vil ha ein til sommeren som tåler å ligge i ei lomme spiker, falle ned på gulvet i båten, være med å mekke bil osv. Har noken noke gode forslag? Helst så slim som mulig - men samtidig heildekkende. Har S7 flat. 

 

http://www.phonearena.com/news/10-tough-and-rugged-armor-cases-for-the-Samsung-Galaxy-S7_id79279

Lenke til kommentar

 

Kan noken anbefale ein robust case til meg, eg har ein allerede som daily driver, men vil ha ein til sommeren som tåler å ligge i ei lomme spiker, falle ned på gulvet i båten, være med å mekke bil osv. Har noken noke gode forslag? Helst så slim som mulig - men samtidig heildekkende. Har S7 flat. 

 

http://www.phonearena.com/news/10-tough-and-rugged-armor-cases-for-the-Samsung-Galaxy-S7_id79279

 

Vil gjerne ha konkrete anbefalinger og erfaringer ifra noken som har prøvd eit deksel og ikkje top 10 lister der dei fleste deksel ikkje er å få tak i Norge :) 

Lenke til kommentar

Jeg er strålende fornøyd med min S7 flat. Sammenlignet med forgjengeren S6 er den merkbart raskere og har bedre batteritid.

 

Skulle akkurat til å stille et spørsmål angående batteritiden på S6 vs S7 Flat. Jeg er veldig fornøyd med S6, men jeg merker at batteritiden er litt for dårlig for min del, i tillegg til at jeg ønsker en vanntett telefon. Og jeg er med det litt usikker på om jeg må opp på Edge for å få en merkbart bedre batteritid, eller om jeg vil oppleve en god forskjell bare med den flate. 

 

Har du noen ytterligere å si angående batteritiden? :)

Lenke til kommentar

Hva skal jeg si, den er betydelig bedre. Er faktisk tilbake på S6 nå en liten periode fordi jeg mistet S7 i bakken så skjermen knuste, og jeg merker stor forskjell. Det er også mange andre småting i tillegg til hastighet og batteri som gjør at S7 oppleves bedre. Ingen revolusjon, men en tydelig evolusjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg holder på å sette opp en helt ny S7 Edge for en kollega og han har et 200 GB Sandisk-kort. I Google Play Music velger jeg "Ekstern" under Lagringsplassering og nedlastning av en spilliste med ca 800 sanger offline. Da sier mobilen at det ikke er mulig å laste ned fordi det er fullt på minnekortet selv om lagringsoversikten til mobilen og Play Music selv sier det er 160 GB ledig. Er det noen her som har erfaring med denne problemstillingen? Det fungerer fint å laste ned om man velger lagring Internt.

 

Edit: Fikk det til å virke, måtte bare fjerne og legge til at Play Music fikk bruke Lagring under apptillatelser og da laster den ned til minnekortet som den skal.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Usj, etter reset av telefonen er det stadig småproblemer med mye forskjellig. Apper som spiller av lyd slås ikke lengre av når andre apper som bruker lyd eller video starter slik at det blir skikkelig kakafoni. Apper vises som installert om jeg søker, men finnes ikke i noen menyer slik at jeg kan starte dem. Apper og menyer låser seg eller virker ikke. Volumet skrus tilfeldig opp og ned av seg selv. Problemet er at det ikke er konsistent eller vedvarende. Venter bare på en skikkelig krasj igjen slik at jeg kan levere tilbake dritt-telefonen. :realmad:

 

Etter å ha virket tidligere idag påstår Spotify nå at jeg ikke har aksess til Internett, men andre apper virker fortsatt greit på nettet.

Lenke til kommentar

Usj, etter reset av telefonen er det stadig småproblemer med mye forskjellig. Apper som spiller av lyd slås ikke lengre av når andre apper som bruker lyd eller video starter slik at det blir skikkelig kakafoni. Apper vises som installert om jeg søker, men finnes ikke i noen menyer slik at jeg kan starte dem. Apper og menyer låser seg eller virker ikke. Volumet skrus tilfeldig opp og ned av seg selv. Problemet er at det ikke er konsistent eller vedvarende. Venter bare på en skikkelig krasj igjen slik at jeg kan levere tilbake dritt-telefonen. :realmad:

 

Etter å ha virket tidligere idag påstår Spotify nå at jeg ikke har aksess til Internett, men andre apper virker fortsatt greit på nettet.

Den høres langt fra frisk ut den telefonen din! Hvis du har minnekort i denne telefonen, så ville jeg fjernet dette sånn i tilfelle det er noe med dette som krøller det til for deg. Hvis ikke hadde jeg returnert den for lenge siden.

 

Jeg har hatt S7 Edge fra lansering og har ikke hatt noen som helst problemer av slik art du er beskriver. Det var kun noe dekningsproblemer som ble ordnet ved første oppdatering. Ellers fungerer telefonen aldeles strålende, og den er mye i bruk.

Lenke til kommentar

Har noen problemer med å ta ut simkortet? Jeg hadde min telefon inne på rep og når jeg fikk den så fikk jeg ikke åpen simkort trayet med pinna + at telefonen overoppheter noe sinnsykt med de samme appene jeg kjørte før rep. Klarer nesten ikke å holde telefonen når jeg kjører simple apper. Og 100% batteri blir slukt på mindre enn en dag med normal bruk (ingen spilling )

Lenke til kommentar

Har noen her med S7 Edge lagt inn nyere versjon av firmware enn siste for Nordic NEE/Telenor TEN og samtidig beholdt VOLTE med Telenor? Jeg ser man kan flashe ny versjon via Odin og så bruke Nordic/Telenor CSC men vet ikke om det vil føre til at VOLTE slutter å fungere.

 

Har lest en del på XDA Developers-forumet uten å bli helt klok på om det vil fungere eller ei, så hadde håpet kanskje noen her på forumet har erfaring med dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...