Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres oppløftende ut dette ja :) Jeg har ikke slått fra meg tanken enda, har også ett par slike gjennomsiktige silikon deksel på vei fra ebay i tilfelle jeg skulle slå til på denne telefonen. Må være den av de peneste telefonene jeg har sett og holdt til dags dato dette, så vil nødig ødelegge ett så flott design med ett for dominerende deksel, ved ett evt. kjøp selvsagt  :wee:

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Hva synes du forresten om størrelsen? Ref Lifeform sitt spørsmål. Hvordan er den å bruke med en hånd? F.eks ta bilder? Det klarer jeg f.eks utmerket med min Galaxy S3 uten at det føles "skummelt" i forhold til at jeg skal miste telefonen. 

 

Jeg var ganske skeptisk til størrelsen, kom fra skjerm på 5,1". Men det går overraskende bra, ingen problemer, bare fordeler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er stort sett veldig fornøyd med S7 edge. Men en ting holder jeg på å klikker over. Jeg har den med på trening (landeveissykkel) og når jeg kommer hjem, så får jeg ikke åpna telefonen. På skjermen står det "prøv igjen om 10 minutter". Det eneste jeg får gjort er å ringe nødanrop. Har resatt alle innstillingene og telefonen, men ingen ting hjelper. Det som er rart er at dette er KUN etter at den har vært med på trening.

 

Noen som har erfart dette? evt tips

Det har hendt meg noen få ganger med mobilen i lomma. Jeg har fingeravtrykkslås, og dette skjer hvis jeg av en eller annen grunn prøver meg på å låse den opp, og så går det ikke på 3 forsøk eller noe sånt. Da må jeg vente en viss tid før jeg prøver igjen.

Lenke til kommentar

Jeg bruker finger-scanner for å åpne opp skjermlåsen på telefonen.

Men dersom man scanner en uregistrert finger får jeg følgende beskjed:

 

"Du har gjort forsøk på å låse opp enheten. Du 4 har forsøk igjen før enheten tilbakestilles til fabrikkinstillingene og alle data slettes inkludert filer og nedlastede apper"

 

Dette virker skummelt. Det skal tydeligvis veldig lite til før telefonen tilbakestilles til fabrikkinstillingene. Noen som vet om dette kan fjernes? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ett spørsmål: Når man dobbel-klikker på "hjem" knappen åpner kameraet. MEN når man trippelklikker hjemknappen, vil skjermen bli mindre slik at det blir lettere å styre mobilen med kun en hånd. Kan man justere den skjermen som kommer opp når man trippelklikker hjemknappen? Jeg syns den blir litt for liten. 

Ingen som vet?

Lenke til kommentar

Jeg bruker finger-scanner for å åpne opp skjermlåsen på telefonen.

Men dersom man scanner en uregistrert finger får jeg følgende beskjed:

 

"Du har gjort forsøk på å låse opp enheten. Du 4 har forsøk igjen før enheten tilbakestilles til fabrikkinstillingene og alle data slettes inkludert filer og nedlastede apper"

 

Dette virker skummelt. Det skal tydeligvis veldig lite til før telefonen tilbakestilles til fabrikkinstillingene. Noen som vet om dette kan fjernes?

Låseskjerm og sikkerhet- innstillinger for sikker lås- auto.fabrikktil.st.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg bruker finger-scanner for å åpne opp skjermlåsen på telefonen.

Men dersom man scanner en uregistrert finger får jeg følgende beskjed:

 

"Du har gjort forsøk på å låse opp enheten. Du 4 har forsøk igjen før enheten tilbakestilles til fabrikkinstillingene og alle data slettes inkludert filer og nedlastede apper"

 

Dette virker skummelt. Det skal tydeligvis veldig lite til før telefonen tilbakestilles til fabrikkinstillingene. Noen som vet om dette kan fjernes? 

Innstillinger > Låseskjerm og sikkerhet > Andre sikkerhetsinnstillinger > Enhetsadministratorer >

Har du noe annet enn Android Device Manager der? Hvis ja, så har du svaret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg bruker finger-scanner for å åpne opp skjermlåsen på telefonen.

Men dersom man scanner en uregistrert finger får jeg følgende beskjed:

 

"Du har gjort forsøk på å låse opp enheten. Du 4 har forsøk igjen før enheten tilbakestilles til fabrikkinstillingene og alle data slettes inkludert filer og nedlastede apper"

 

Dette virker skummelt. Det skal tydeligvis veldig lite til før telefonen tilbakestilles til fabrikkinstillingene. Noen som vet om dette kan fjernes?

Låseskjerm og sikkerhet- innstillinger for sikker lås- auto.fabrikktil.st.

Den innstillinga kan jeg ikke trykke på

Lenke til kommentar

 

Jeg bruker finger-scanner for å åpne opp skjermlåsen på telefonen.

Men dersom man scanner en uregistrert finger får jeg følgende beskjed:

 

"Du har gjort forsøk på å låse opp enheten. Du 4 har forsøk igjen før enheten tilbakestilles til fabrikkinstillingene og alle data slettes inkludert filer og nedlastede apper"

 

Dette virker skummelt. Det skal tydeligvis veldig lite til før telefonen tilbakestilles til fabrikkinstillingene. Noen som vet om dette kan fjernes?

Innstillinger > Låseskjerm og sikkerhet > Andre sikkerhetsinnstillinger > Enhetsadministratorer >

Har du noe annet enn Android Device Manager der? Hvis ja, så har du svaret.

Har MailWise (epost) og Nova Launcher der. Hva gjør jeg?

 

 

Edit: Fikk fikset. Var MailWise som var synderen

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Jeg bruker finger-scanner for å åpne opp skjermlåsen på telefonen.

Men dersom man scanner en uregistrert finger får jeg følgende beskjed:

 

"Du har gjort forsøk på å låse opp enheten. Du 4 har forsøk igjen før enheten tilbakestilles til fabrikkinstillingene og alle data slettes inkludert filer og nedlastede apper"

 

Aldri skjedd at jeg bruker feil finger for å prøve å låse opp....ikke skjedd på denne tlf eller på min 1,5 år gamle iPad 

Endret av Spill&Dill
Lenke til kommentar

Til dere som sliter med "kun nødanrop":

Installer appen "fix3g4gconnection" fra Google play. Når nettet forsvinner, start appen, mer, "view fixed dialing numbers".

Da blir telefondelen startet på nytt og man slipper å omstarte hele telefonen (tips hentet fra et tysk forum).

 

Grei løsning inntil det kommer fiks fra Samsung.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har et lite spørsmål om smileys på S7 Edge.

 

For å kjapt forklare så kommer jeg fra Sony leiren.

Har hatt Sony siden den første Xperia Z telefonen.

 

Og jeg syntes Sony har mye bedre smileys. De er mer nøytrale og lettere å bruke på feks Facebook Messenger og i SMS-er.

Nå med S7 Edge er det et mareritt å bruke smileys når jeg chatter på Messenger.

 

Det er også så mange forskjellige variasjoner av veldig lik type smiley, så det er umulig å vite hvilken smiley jeg skal bruke for at den skal komme opp på Messenger som den helt vanlige :) (altså kolon+parentes).

 

:) ;)  :D:p er de jeg bruker mest og som ofte blir seende helt annerledes ut på Messenger eller andre telefoner på SMS enn det jeg ønsker de skal være.

 

Hjerte er så vanskelig å finne at jeg ikke har brukt det til nå. (Ikke at jeg sender mye hjerter altså, men bare som et eksempel).

 

Noen som vet hvordan jeg kan få vanlige og tydelige smileys?

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Designet av emoticons varierer vel mellom alle merker og plattformer. Messenger, iPhone, Samsung, Sony, HTC, LG, etc. har vel alle ulike "smileys". Såvidt jeg vet så finnes det ikke en standard for utseende av emojiene, så det du kaller "vanlig" er ikke nødvendigvis vanlig for meg eller noen andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...