Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Oppdateringen var helt nødvendig. Bor på bygda der 4G er litt variabelt, og det kan se ut som at telefonen ikke har vært i stand til å hente seg inn igjen om den er inne i et område med dårlig dekning. Spesielt da jeg var på hytta var dette et mareritt. Var egentlig bare å skru av telefonen og glemme den, for den oppførte seg uansett 100% upålitelig. Egentlig helt krise for en så dyr telefon, men om de har klart å fikse det allerede - så er jeg fornøyd. Stressmoment deluxe å hele tiden måtte sjekke om telefonen står i "Kun nødanrop"-modus.

 

Over til noe helt annet.

Finnes det noe software som gjør at jeg kan bruke PC som "sentralbord" for telefonen. Vil gjerne kunne pare S7 med PC og ringe derfra, svare på SMS, osv. Gjerne redigere kontaktliste også, for den har gått fullstendig av hengslene etter et par litt uforsiktige synkroniseringer tidligere. Flere tusen oppslag der nå, og det hadde vært fint om det fantes software på PC som kunne gitt meg en ryddig oversikt og enkel tilgang til å endre slik jeg selv ønsker.

 

Edit: Bruker altså headset som er paret både med telefon og PC, og spiller stort sett musikk som demper seg når jeg mottar anrop, men må da fram med mobilen for å ta den - og samme når jeg skal ringe ut. Vil kunne gjøre dette fra PC, slik jeg kunne da jeg hadde Jabra-headset. Bruker nå Plantronics Voyager Focus UCBT B825-M.

Endret av Myxo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Over til noe helt annet.

Finnes det noe software som gjør at jeg kan bruke PC som "sentralbord" for telefonen. Vil gjerne kunne pare S7 med PC og ringe derfra, svare på SMS, osv. Gjerne redigere kontaktliste også, for den har gått fullstendig av hengslene etter et par litt uforsiktige synkroniseringer tidligere. Flere tusen oppslag der nå, og det hadde vært fint om det fantes software på PC som kunne gitt meg en ryddig oversikt og enkel tilgang til å endre slik jeg selv ønsker.

 

 

Du kommer til å like Samsung SideSync

Lenke til kommentar

Oppdateringen var helt nødvendig. Bor på bygda der 4G er litt variabelt, og det kan se ut som at telefonen ikke har vært i stand til å hente seg inn igjen om den er inne i et område med dårlig dekning. Spesielt da jeg var på hytta var dette et mareritt. Var egentlig bare å skru av telefonen og glemme den, for den oppførte seg uansett 100% upålitelig. Egentlig helt krise for en så dyr telefon, men om de har klart å fikse det allerede - så er jeg fornøyd. Stressmoment deluxe å hele tiden måtte sjekke om telefonen står i "Kun nødanrop"-modus.

 

Over til noe helt annet.

Finnes det noe software som gjør at jeg kan bruke PC som "sentralbord" for telefonen. Vil gjerne kunne pare S7 med PC og ringe derfra, svare på SMS, osv. Gjerne redigere kontaktliste også, for den har gått fullstendig av hengslene etter et par litt uforsiktige synkroniseringer tidligere. Flere tusen oppslag der nå, og det hadde vært fint om det fantes software på PC som kunne gitt meg en ryddig oversikt og enkel tilgang til å endre slik jeg selv ønsker.

 

Edit: Bruker altså headset som er paret både med telefon og PC, og spiller stort sett musikk som demper seg når jeg mottar anrop, men må da fram med mobilen for å ta den - og samme når jeg skal ringe ut. Vil kunne gjøre dette fra PC, slik jeg kunne da jeg hadde Jabra-headset. Bruker nå Plantronics Voyager Focus UCBT B825-M.

 

Sjekk ut AirDroid, kanskje det kan være noe for deg?

 

https://www.airdroid.com/

 

 

Lenke til kommentar

Testet SideSync, men denne lar meg ikke koble PC og mobil sammen så lenge vi ikke er på "samme router", som det står. Dette er på jobb der PC er tilkoblet kablet nett, mens mobil bruker et trådløst nett. Skulle gjerne ha hatt noe som fungerte like sømløst og strøkent som Pushbullet.

 

Tester AirDroid! :)

Lenke til kommentar

Testet SideSync, men denne lar meg ikke koble PC og mobil sammen så lenge vi ikke er på "samme router", som det står. Dette er på jobb der PC er tilkoblet kablet nett, mens mobil bruker et trådløst nett. Skulle gjerne ha hatt noe som fungerte like sømløst og strøkent som Pushbullet.

 

Tester AirDroid! :)

Jeg bruker Yappy etter at Pushbullet ble grådige, det fungerer bra til SMS

Lenke til kommentar

Har min andre Samsung S7 edge nå i håp om at oppdatering retter mange problemer. Jeg sliter med at telefonen må restartes relativt ofte med minnekort i. Uten minnekort ser det ut til at mange problemer er borte. Har noen erfaringer med minnekort som er gode og dårlige for S7? Har et SanDisk 64gb som har fungert uten problemer i en S5 i nesten 3 år. Dette har jeg formatert i s7 og da hatt mye tull med snapchat og spotify når jeg har flyttet de til minnekortet.

Lenke til kommentar

Jeg bruker et Samsung Pro Class 10 - 64GB som jeg tidligere brukte i både S3 og S5. Har aldri formatert det (bortsett fra når jeg kjøpte det) siden jeg ville beholde alle spillelistene jeg hadde lastet ned fra Spotify, samt alle andre filer jeg hadde lagret. Jeg har aldri opplevd problemer med dette kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...