Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Dette med at dekningsproblemet forsvinner hvis man skifter til IP4 i APN-innstillinger virker til å virke litt 50/50. Fungerte ikke for meg. 

Ikke hos meg heller. Dvs. den stod allerede på ipv4 fordi jeg har Telia. Men det var interessant at noen har oppdaget at det er ved dårlig dekning den detter ut. Det må jeg legge merke til neste gang det skjer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker som om S7 har store utfordringer med overføring av data som lyd og bilde mellom enhetsminne og minnekort via mikroprosessoren. Tenker det kan ha noe med å kjøre med minnehåndteringen Marsmellow 6.01 også, hvor man normalt kan flytte apper, bilder, filmer og lydfiler fritt som man vil.

At Samsung med sitt touchwiz kanskje ikke helt har fått dette til er synd.

 

Selv det å koble telefonen til pc og ta ut bildene fra minnekortet er en utfordring, det gikk på 3.forsøk etter omstart av telefonen to ganger og deling av antall filer for overføring i to omganger, tilsammen 78 bilder.

 

Åpning og bruk av offline musikk fra minnekortet fra Spotify er en tålmodighetsprøve av de virkelig store, treghet og lagg hører ikke hjemme på en mobil i 2016 til en svimlende pris av drøye 8000 norske kroner.

Minnekortet er et SAmsung EVO+ 128gb  kort til drøye 650kr. 

Jeg har absolutt ingen problemer med mitt minnekort på 128 GB, som i sin tid ble kjøpt til S5-en. Men jeg bruker ikke Spotify. Jeg bruker det til bilder, hjemmelagde videoer og musikk. Har overført masse filer til og fra, og ingen problemer med å bytte sang. Eneste problemet er at Gear VR nekter å lese det, men det har nok med Oculus-programvaren å gjøre, en kjent bug.

Lenke til kommentar

 

 

Er ALT for dårlig av en mobil til den prisen å ha en så stor feil. Jeg må restarte mobilen minst engang om dagen

Helt enig.Fikk akkurat låne en helt ny utgave av S7 edgen. Akkurat samme problem på den. Helt super dekning over store deler av Bergen. Men når en har vært på et sted med elendig/null dekning, for så å forlate stedet, så begynte den helt nye jeg fikk låne å tulle seg med å miste dekning også.

Leiligheten min er et slikt sted. Med Nexus 4 måtte jeg legge telefonen i vinduskarmen for at den skulle ta imot signal, mens GS7 klarer seg greit, utenom på soverommet (og sikkert også badet). Så den har mistet signalet omtrent hver natt, uten at den noensinne har trengt restart. Ikke dermed sagt at du ikke opplever en bug, selvsagt, men den rammer ikke alle.

 

Fremdeles Talkmore og Telenor-nett.

Det er godt mulig. Men det er sikkert fordi din telefon er tilkoblet Wifi, hele tiden mens du er hjemme. Har sett at med engang jeg forlater jobben (Med elendig dekning), så får jeg full 4g (Og gjerne 4g+), helt til jeg kommer hjem og den kobler på Wifi'et. Da bare mister den dekningen (Noe jeg ikke merket før jeg skulle sende en melding, siden den da har Wifi signalet i hjørnet i stedet). Har testet dette hver dag nå siden Onsdag forrige uke (Hver dag jeg har vært på jobb og kommet hjem). Det virker som at 8 timer på et sted med helt ræva og variert dekning, for så å reise hjem til full dekning og Wifi gir den hikke.

Lenke til kommentar

 

Jeg går å vurderer å bytte ut min iphone 6s med en s7 edge. Savner en del funksjoner fra android som automatisk nummersøk når noen ringer. Det som holder meg igjen er at tidligere samsung telefoner jeg har sett har hatt ekstremt mye apper forhåndsinstallert og telefonen blir treg forholdsvis rask, hvordan er dette på på den nye? Jeg har lest samsung har blitt bedre på dette området.

Hva er greia med automatisk nummersøk? Hva er det egentlig?

Diverse apper som søker opp nummeret når noen ringer, veldig praktisk for min del da jeg ofte for 10-20 telefoner til dagen og vil vite hvem jeg prater med når jeg svarer

Lenke til kommentar

Ingen problemer med Spotify og SD-kort her. Sanger i "normal quality" blir lagra på SD-kort og ingen forsinkelse når jeg bytter sanger. Har Sandisk Extreme om det skulle ha noe å si.. 

http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Minnepenn/Minnekort/Micro-SD/SanDisk/SanDisk-MicroSDXC-Extreme-64GB-4K-UHS-I-U3-Up-To-60MB-s132496-p0000102230

 

Har heller ingen problemer med dekning som ramler ut, Telia i Oslo.. 

 

Bare for å ha noe motvekt oppi all elendigheta :) Fantastisk telefon! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er ALT for dårlig av en mobil til den prisen å ha en så stor feil. Jeg må restarte mobilen minst engang om dagen

 

Helt enig.Fikk akkurat låne en helt ny utgave av S7 edgen. Akkurat samme problem på den. Helt super dekning over store deler av Bergen. Men når en har vært på et sted med elendig/null dekning, for så å forlate stedet, så begynte den helt nye jeg fikk låne å tulle seg med å miste dekning også.[/

 

Merkernullproblem med dekning. Idag var jeg i en kjeller og mistet all dekning naturligvis, men den fant fort tilbake igjen når signalene var tilgjengelige igjen

Lenke til kommentar

 

Det virker som om S7 har store utfordringer med overføring av data som lyd og bilde mellom enhetsminne og minnekort via mikroprosessoren. Tenker det kan ha noe med å kjøre med minnehåndteringen Marsmellow 6.01 også, hvor man normalt kan flytte apper, bilder, filmer og lydfiler fritt som man vil.

At Samsung med sitt touchwiz kanskje ikke helt har fått dette til er synd.

 

Selv det å koble telefonen til pc og ta ut bildene fra minnekortet er en utfordring, det gikk på 3.forsøk etter omstart av telefonen to ganger og deling av antall filer for overføring i to omganger, tilsammen 78 bilder.

 

Åpning og bruk av offline musikk fra minnekortet fra Spotify er en tålmodighetsprøve av de virkelig store, treghet og lagg hører ikke hjemme på en mobil i 2016 til en svimlende pris av drøye 8000 norske kroner.

Minnekortet er et SAmsung EVO+ 128gb kort til drøye 650kr.

Jeg har absolutt ingen problemer med mitt minnekort på 128 GB, som i sin tid ble kjøpt til S5-en. Men jeg bruker ikke Spotify. Jeg bruker det til bilder, hjemmelagde videoer og musikk. Har overført masse filer til og fra, og ingen problemer med å bytte sang. Eneste problemet er at Gear VR nekter å lese det, men det har nok med Oculus-programvaren å gjøre, en kjent bug.

Har du holdt øye med størrelsen på internminnet når du lagrer sanger for offline? Det har i dag kommet en oppdatering med edge kantskjerm og det er mulig det lå noe mer i denne oppdateringen gen...prøver skifte av minnekort jeg.

Lenke til kommentar

Har du holdt øye med størrelsen på internminnet når du lagrer sanger for offline? Det har i dag kommet en oppdatering med edge kantskjerm og det er mulig det lå noe mer i denne oppdateringen gen...prøver skifte av minnekort jeg.

 

 

Jeg har holdt øye med internminne og alt blir lagra rett på minnekortet her, og det har det gjort siden jeg fikk telefonen for en drøy uke siden... Vet ikke om det har noe å si men har du formatert minnekortet etter du satte det i telefonen?

 

Kjøpte først samme minnekort som du har (128 EVO+) men bytta det igjen uprøvd etter å ha lest på XDA om folk som hadde problemer med at telefonen ble treg. Var teorier både med 128GB-kort og kort fra Samsung, men igjen andre som ikke hadde problemer så vanskelig å si sikkert. Har ihvertfall ingen problemer med mitt nye fra Sandisk på 64GB.

Lenke til kommentar

Skuffet over at jeg ikke kan velge egen SMS varslings lyd....i lista er det mange å velge i men de er korte (1-2 sek) og kjedelige.

Hadde håpet på å kunne feks velge en mp3 på mobilen som man kan med ringe tonen :(

Du kan bruke feks zedge for å laste ned hundrevis av ringelyder og sms lyder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skuffet over at jeg ikke kan velge egen SMS varslings lyd....i lista er det mange å velge i men de er korte  (1-2 sek) og kjedelige.

Hadde håpet på å kunne feks velge en mp3 på mobilen som man kan med ringe tonen :(

Prøv å flytte ønsket lyd til katalogen \media\audio\notifications. Jeg har i alle fall fått egen SMS-lyd! En som bråker litt mer enn de andre. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Skuffet over at jeg ikke kan velge egen SMS varslings lyd....i lista er det mange å velge i men de er korte  (1-2 sek) og kjedelige.

Hadde håpet på å kunne feks velge en mp3 på mobilen som man kan med ringe tonen :(

Prøv å flytte ønsket lyd til katalogen \media\audio\notifications. Jeg har i alle fall fått egen SMS-lyd! En som bråker litt mer enn de andre. :)

 

kuult :)

Det må jeg teste....samme med zedge :)

Takker.

Lenke til kommentar

Kanskje litt off-topic, men er det noen som vet hvordan jeg kan synce kameraalbumet med en backup på nett, for eksempel Google photos? Da tenker jeg ikke på kun backup, men slik at dersom jeg sletter eller redigerer et bilde i kameraalbumet så skjer de samme endringene med backup'n på nett. For de som har brukt iPhone og Mac tidligere så er dette sikkert kjent :)

Lenke til kommentar

 

Har du holdt øye med størrelsen på internminnet når du lagrer sanger for offline? Det har i dag kommet en oppdatering med edge kantskjerm og det er mulig det lå noe mer i denne oppdateringen gen...prøver skifte av minnekort jeg.

 

Jeg har holdt øye med internminne og alt blir lagra rett på minnekortet her, og det har det gjort siden jeg fikk telefonen for en drøy uke siden... Vet ikke om det har noe å si men har du formatert minnekortet etter du satte det i telefonen?

 

Kjøpte først samme minnekort som du har (128 EVO+) men bytta det igjen uprøvd etter å ha lest på XDA om folk som hadde problemer med at telefonen ble treg. Var teorier både med 128GB-kort og kort fra Samsung, men igjen andre som ikke hadde problemer så vanskelig å si sikkert. Har ihvertfall ingen problemer med mitt nye fra Sandisk på 64GB.

 

Okej,jada,har formatert og nullstilt telefonen. jeg bytta til et billig kort på 256gb fra ebay og det fungerer faktisk også bedre enn samsung sitt eget såkalte proff kort. Tror jammen jeg skal forsøke et mindre kort som deg. Takk for erfaringsdeling☺

Endret av geirandreo
Lenke til kommentar

Noen som vet når denne berømte oppdateringen til Samsung kommer? Altså den som skal fikse dekningsproblemene.

Som andre her, har jeg ingen dekning etter å ha vært i et område med dårlig dekning. Irriterende å må restarte mobilen hele tida... :)

Lenke til kommentar

Kanskje ikke så relatert til s7, men er det noen som vet hvordan man lagrer (og redigerer) kontakter på Google?

 

Når jeg åpner Kontakter-appen på min s7 edge, ser jeg at noen kontakter er tilkoblet via Google...

Endret av CLB22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...