Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

Nå er det vel flere her inne som har hatt telefonen en god stund, og hvordan synes dere batteritiden er på telefonen? Ser at spesielt Edge har fått veldig god score hos GSMarena's batterylife test. Hvor lang skjermtid har dere f.eks?

 

Er usikker på om jeg skal gå for Edge eller flat versjon, så er interessert i hva dere synes om begge :)

 

http://www.gsmarena.com/battery-test.php3

 

Angående gsmarena, så har de testet to versjoner av Edge, en som kun heter S7 Edge og en som heter S7 Edge (CDMA). Noen som vet forskjellen? Regner med at det har noe med prosessoren å gjøre(?).

Har S7 Flat og etter 24 timer har jeg fortsatt igjen 30+% strøm, da har jeg brukt 1-2 timer podkast/spotify og skjermen har vært på nesten 4 timer (hovedsaklig surfing). Meget godt fornøyd med batteriet på denne telefonen faktisk, milevis bedre enn S5 som jeg gikk fra.

 

 

Det var absolutt godkjent batteritid! Jeg klarte å presse min S6 opp i nesten 4timer skjermtid en gang, men da var den nede i typ 2-3% på batteriet.

 

Hovedsaklig batteritid og vanntetthet jeg går for når jeg skal oppgrader min S6.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt Sony Xperia-telefoner de siste årene fordi Sony lager de eneste toppmodellene som er vanntette.

Andre merker lager små, dårlig spesifiserte modeller som er vanntette. Sony laget vanntette toppmodeller.

Det er godt å se at andre merker også lager vanntette toppmodeller nå.

Mer å velge i når Sony-telefonen min blir ødelagt.

 

Men hvordan er batteritiden sammenliknet med min nåværende Xperia Z3?

Jeg vil ikke gå tilbake på batteritid.

Xperia Z3 var visst det beste på markedet da den var ny.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg har brukt Sony Xperia-telefoner de siste årene fordi Sony lager de eneste toppmodellene som er vanntette.

Andre merker lager små, dårlig spesifiserte modeller som er vanntette. Sony laget vanntette toppmodeller.

Det er godt å se at andre merker også lager vanntette toppmodeller nå.

Mer å velge i når Sony-telefonen min blir ødelagt.

 

Men hvordan er batteritiden sammenliknet med min nåværende Xperia Z3?

Jeg vil ikke gå tilbake på batteritid.

Xperia Z3 var visst det beste på markedet da den var ny.

Vanskelig å si. Når Z3'n din var ny var den nok litt om ikke endel bedre enn S7'n. Z3'n har større batteri med lavere oppløsning mot S7. Men nå er din mobil gammel så jeg kan tenkte meg at batteriet er litt svekket. Så kanskje de stiller likt nå. Min gamle Z3 compact hadde bedre batteri, men S7'n holder så absolutt mål. I tillegg lader den noe så jævli raskt. Jeg har hurtiglader på jobb og hjemme så har aldri egentlig tenkt noe på batteri

Endret av Demonickon
Lenke til kommentar

Er storfornøyd med telefonen og jeg synes skjermen er helt fantastisk. En ting jeg derimot merker med f.eks. snapchat hvis man skal ta opp en video er repsonsen tregere på S7 før den begynner å filme, hva kan dette skyldes av?

 

En annen ting jeg lurer på er hvordan kan en telefon være vanntett med alle åpne innganger? Kanskje teit spørsmål, men jeg tør ikke å ha den under vann, hehe

 

i tillegg ønsker jeg flag emojis er dette noe jeg kan få tak i som jeg kan bruke på Twitter osv?
i så fall hvilken app?

Endret av madman88
Lenke til kommentar

"Lavere oppløsning"? Snakker du om skjermoppløsning?

Den er god nok for min del.

Høyere oppløsning=dårligere batterilevetid. Vil heller at de satser på batteri.

Ja. Z3 har 1920x1080 og S7 har 2560*1440. Det vil dra mer strøm

 

Det er negativt, for min skjerm er påslått lenge av gangen i forbindelse med kartnavigasjon.

 

Jeg satser på at Z3 vil leve lenge. Mulig jeg kjøper den samme en gang til om den går i stykker.

Den bør koste vesentlig mindre nå enn da den var ny.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Veldig rart at dere opplevere disconnecting.

Min dual sim modell fra utlandet sliter ikke med det i det hele tatt.

 

Min "norske" Edge kjøpt i norsk butikk fungerer helt topp.

Hatt den i 3 uker og den har ikke disconnecta en eneste gang.

Rart det er så stor forskjell fra telefon til telefon.

Har Telenor

Endret av Spill&Dill
Lenke til kommentar

Hatt den i 3 uker og den har ikke disconnecta en eneste gang.

Rart det er så stor forskjell fra telefon til telefon.

Problemet ser ut til å ha noe å gjøre med spesifikke nettverksforhold, jeg har opplevd det en gang og det skjedde i et område hvor telefonen er i periferien av 4G dekningen og sendes etterhvert ned til 2G, eller, som den ene gangen frakobles nettet.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Har du kjøpt dual-SIM telefon for å kunne bruke Banzais 100GB kvote, og for å kunne ringe med den samme telefonen, etter at Banzai ble tvunget av Telia til å slutte å selge store datakvoter i mobilabonnement?

Hvor kjøpte du din dual-sim telefon, hva betalte du, og hva er dine erfaringer med denne løsningen i praksis?

 

Jeg har vurdert en sånn løsning, men ser det litt an. Banzai skal lansere en Skype-liknende løsning som skal virke med vanlig telefonnummer. Jeg venter på det.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Har du kjøpt dual-SIM telefon for å kunne bruke Banzais 100GB kvote, og for å kunne ringe med den samme telefonen, etter at Banzai ble tvunget av Telia til å slutte å selge store datakvoter i mobilabonnement?

Hvor kjøpte du din dual-sim telefon, hva betalte du, og hva er dine erfaringer med denne løsningen i praksis?

 

Jeg har vurdert en sånn løsning, men ser det litt an. Banzai skal lansere en Skype-liknende løsning som skal virke med vanlig telefonnummer. Jeg venter på det.

 

Kjøpte dual sim fra eBay (Har en kompis fra US som skulle til Norge, så bare sendte den til han)

Prisen ble 5500 direkte fra eBay. Funker helt perfekt, laget en liten post om det tidligere her på forumet.

#23165473

Endret av SweetDollarTee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hvordan er batteritiden sammenliknet med min nåværende Xperia Z3?

Jeg vil ikke gå tilbake på batteritid.

Xperia Z3 var visst det beste på markedet da den var ny.

 

Har ikke rukket å få erfaring med batteritiden på S7 Edge, men Xperia Z3 er den eneste smartmobilen jeg ikke har klart å tømme på batteriet på en dag. Det er faktisk veldig bra. Selv ikke første dagen klarte jeg å tømme den. Tviler nok på at S7 Edge klarer det, selv med sterkere batteri.

Lenke til kommentar

 

En annen ting jeg lurer på er hvordan kan en telefon være vanntett med alle åpne innganger? Kanskje teit spørsmål, men jeg tør ikke å ha den under vann, hehe

 

Telefonen er vanntett fordi det brukes en annen teknologi for å tette enn tidligere. Tettingen befinner seg nå INNENFOR selve kontaktpunktene. Dette fungerer forhåpentligvis bedre enn ved bruk av de tidligere gummihettene / -pluggene som i tillegg til å bli slitt (og mindre vanntett) etter hvert, også er noe herk å måtte trekke ut og putte i hele tiden. Absolutt et fremskritt å slippe gummipluggene! :yes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...