Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøver å flytte bilder inn på minnekort fra pc når minnekortet er i S7 og bilder på pc. Har mange bilder jeg vil ha på mobilen, men største delen av bildene dukker på som grå firkanter med utropstegn på og kan ikke åpnes på S7.

Hvorfor blir det slik? Har nå et nytt Sandisk 64 GB class 10 minnekort og her fungerer faktisk Spotify rimelig greit.

Lenke til kommentar

 

Dere som har hatt den litt nå, hvordan synes dere det er med lagringsplass, er det et problem? Så et sted at det ikke er så mange apper som lar deg flytte den til minnekortet.

Anyone? Skjønner at dette selvfølgelig er veldig opp til hvordan man bruker den.

Jeg har ikke hatt noen problemer med lagringsplassen. Nå er det sikkert noen som laster ned mye mer en meg, men til mitt bruk passer den perfekt. Har selvfølgelig ikke så mange bilder og slikt ennå, men jeg har bestilt et minnekort som snart kommer i posten. Vet ikke om jeg har bruk for det, men tenker at jeg iallefall overfører bilder og slikt til minnekortet.

Jeg er utrolig fornøyd med min S7Edge :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Dere som har hatt den litt nå, hvordan synes dere det er med lagringsplass, er det et problem? Så et sted at det ikke er så mange apper som lar deg flytte den til minnekortet.

Anyone? Skjønner at dette selvfølgelig er veldig opp til hvordan man bruker den.

Jeg har ikke hatt noen problemer med lagringsplassen. Nå er det sikkert noen som laster ned mye mer en meg, men til mitt bruk passer den perfekt. Har selvfølgelig ikke så mange bilder og slikt ennå, men jeg har bestilt et minnekort som snart kommer i posten. Vet ikke om jeg har bruk for det, men tenker at jeg iallefall overfører bilder og slikt til minnekortet.

Jeg er utrolig fornøyd med min S7Edge :)

 

Jeg kommer ikke til å kjøpe noe ekstra kort med mere lagring.

Nå laster heller ikke jeg ned så mye apper.....faktisk så har jeg brukt 15 gb på å legge inn diverse filmer og videoer som jeg kan titte på hvis jeg er på et sted hvor jeg kjeder meg å kun har tilgang til min S7 Edge :)

Må også nevne at jeg bruker ikke kamera så mye heller men må nok ofte flytte over fra mobil til pc hvis denne bruken tar seg mye opp.

 

En annen ting....ser mange annbefaler og velge RAW bilde format når man knipser men jeg kan ikke velge det? Ser valget i option men den er "transparant" og ikke mulig å velge?

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Fikk meg Samsung S7 Edge SM-G935FD

I sølv med dual sim.

Veldig førnøyd :D

attachicon.gif12422327_10156661924800023_1263549426_o.jpg

Oj, hvor fikk du Silver Titanium ifra?

 

 

Kan ikke svare for han, men jeg bestilte for noen dager siden akkurat samme type telefon fra www.from.ae. Litt risky å bestille fra utlandet, men man lever bare en gang og da får jeg heller lære på den harde måten  :grin2:  Venter på at den skal ankomme Norge fra Dubai, den har brukt 2-3 dager på å komme seg til København. Er det noen som har erfaring med når jeg kan forvente å få den hjem mtp. at det er påskeferie? Er DHL som leverer, men de svarer ikke på telefonen når jeg ringer  :(  må vel kanskje vente til tirsdag før jeg hører noe mer, men er utålmodig og vil ha den i dag :grin2:

Lenke til kommentar

 

 

Dere som har hatt den litt nå, hvordan synes dere det er med lagringsplass, er det et problem? Så et sted at det ikke er så mange apper som lar deg flytte den til minnekortet.

Anyone? Skjønner at dette selvfølgelig er veldig opp til hvordan man bruker den.

Jeg har ikke hatt noen problemer med lagringsplassen. Nå er det sikkert noen som laster ned mye mer en meg, men til mitt bruk passer den perfekt. Har selvfølgelig ikke så mange bilder og slikt ennå, men jeg har bestilt et minnekort som snart kommer i posten. Vet ikke om jeg har bruk for det, men tenker at jeg iallefall overfører bilder og slikt til minnekortet.

Jeg er utrolig fornøyd med min S7Edge :)

 

 

Takk for svar. Vurderer sterkt å be jobben bestille en S7 Edge til meg. Har en iPhone 6 nå som jeg begynner å gå litt lei av. Tenker at plassen sikkert ikke er et problem hvis jeg lagrer bilder og apps (de man kan) på minnekortet, og ikke laster ned 100 spill som jeg aldri bruker  :wee:

Lenke til kommentar

Hei

 

Noen fler som har problem med at tlf fryser å rebooter?. Har hatt tlf en uke å problem med at den fryser så å si hver dag...utrolig irriterende!.

 

Batteritiden er ihvertfall positiv sålangt. Tok en sammenligning med min Ipad Pro, og med filmvisnining i ca 1 time å 10 min fra 100% batteri på begge var de nede 94%, hadde ikke trodd at S7 skulle ha like god batteritid som Ipaden

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar

Hei

 

Noen fler som har problem med at tlf fryser å rebooter?. Har hatt tlf en uke å problem med at den fryser så å si hver dag...utrolig irriterende!.

 

Batteritiden er ihvertfall positiv sålangt. Tok en sammenligning med min Ipad Pro, og med filmvisnining i ca 1 time å 10 min fra 100% batteri på begge var de nede 94%, hadde ikke trodd at S7 skulle ha like god batteritid som Ipaden

 

Takk på forhånd

Har hatt telefonen siden lanseringen og den har fryst 2 ganger.

Lenke til kommentar

Hei

 

Noen fler som har problem med at tlf fryser å rebooter?. Har hatt tlf en uke å problem med at den fryser så å si hver dag...utrolig irriterende!.

 

Batteritiden er ihvertfall positiv sålangt. Tok en sammenligning med min Ipad Pro, og med filmvisnining i ca 1 time å 10 min fra 100% batteri på begge var de nede 94%, hadde ikke trodd at S7 skulle ha like god batteritid som Ipaden

 

Takk på forhånd

Har hatt to tvungen omstart siden den 11/3. Aldri mens jeg sov. Den ene gangen var når jeg byttet til Nova launcher. Nova har vært dønn stabil etter det.
Lenke til kommentar

 

 

 

Dere som har hatt den litt nå, hvordan synes dere det er med lagringsplass, er det et problem? Så et sted at det ikke er så mange apper som lar deg flytte den til minnekortet.

Anyone? Skjønner at dette selvfølgelig er veldig opp til hvordan man bruker den.

Jeg har ikke hatt noen problemer med lagringsplassen. Nå er det sikkert noen som laster ned mye mer en meg, men til mitt bruk passer den perfekt. Har selvfølgelig ikke så mange bilder og slikt ennå, men jeg har bestilt et minnekort som snart kommer i posten. Vet ikke om jeg har bruk for det, men tenker at jeg iallefall overfører bilder og slikt til minnekortet.

Jeg er utrolig fornøyd med min S7Edge :)

 

Jeg kommer ikke til å kjøpe noe ekstra kort med mere lagring.

Nå laster heller ikke jeg ned så mye apper.....faktisk så har jeg brukt 15 gb på å legge inn diverse filmer og videoer som jeg kan titte på hvis jeg er på et sted hvor jeg kjeder meg å kun har tilgang til min S7 Edge :)

Må også nevne at jeg bruker ikke kamera så mye heller men må nok ofte flytte over fra mobil til pc hvis denne bruken tar seg mye opp.

 

En annen ting....ser mange annbefaler og velge RAW bilde format når man knipser men jeg kan ikke velge det? Ser valget i option men den er "transparant" og ikke mulig å velge?

 

 

 

 

Du må først sette modus til pro, så kan du ta bilder i raw. Modus finner du under utløser knappen for bilder og video

Lenke til kommentar

Takker for alle gode svar!

 

Jeg er mest plaget av at tlf låser seg når den kommer ut av dvale modus...det kan gå maaange sekunder før den igjen responderer når jeg trykker på program eller prøver å sveipe til andre sider på homescreen.

 

Jeg har også tatt factoryreset etter siste oppdatering, men uten hell. Er det ikke kommet noen oppdatering som løser dette går den tilbake til elkjøp før returetten utløper

Lenke til kommentar

Takker for alle gode svar!

 

Jeg er mest plaget av at tlf låser seg når den kommer ut av dvale modus...det kan gå maaange sekunder før den igjen responderer når jeg trykker på program eller prøver å sveipe til andre sider på homescreen.

 

Jeg har også tatt factoryreset etter siste oppdatering, men uten hell. Er det ikke kommet noen oppdatering som løser dette går den tilbake til elkjøp før returetten utløper

Er vel bare 14 dagers angrerett på mobiltelefoner og da må tlf sendes i posten tilbake til Elkjøp,hvis jeg tar feil så er det sikkert noen som kommenterer det :)

 

Takk til lalala for RAW bilde tipset.

 

Endret av Spill&Dill
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Da er min :w00t: Samsung S7 Edge solgt! :w00t:

Spent på hva du ender opp med nå...?

 

Hehe, en helt gammel vanlig god iPhone 6 128 igjen, nr 6 i rekken eller noe. I påvente av noe nytt og spennende som fungerer.

Kanskje en S7 om Samsung klarer å få orden på utfordringene Marsmellow 6.01 ga dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har testa radio apper noe særlig?

Prøvd NRK og Norsk Radio apper og begge skrur seg av litt etter at telefonen går i dvalemodus dvs når skjermen skrus av.....irriterende.

(dette gjelder wifi tilkobling da jeg ikke kan bruke datatrafikk før jeg har oppgradert abonnementet)

Gode erfaringer med Tuneln Radio ☺

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...