Gå til innhold

Spontant kjøp av et GTX 980 ti.... aner ikke om jeg ble lurt


Querke

Anbefalte innlegg

Hei.  

 

Kjøpte et MSI gtx 980Ti Gaming 6G på sparket.. og nå aner jeg ikke om JEG takler det. Trenger hjelp, hvis noen kan være så vennlig?

 

edit:

Denne tråden handlet om PC'en min taklet skjermkortet, men forvandlet seg til årets happening om jeg enten blir super scammet ELLER om jeg er er syyyyykelig heldig.

 

Vi får bare å vente å se når pakken dukker opp ;)

 

Oppdaterer tråden fortløpende.

Og merk, betalingen er allerede gjennomført, så er bare å krysse fingra!

 
---------- Historien hvordan jeg fikk has på dette beistet [GAMMEL]  -----------

Det plagde meg at jeg ikke fikk til å kjøre ARMA 3 på god grafikk, så jeg la ut en annonse på Finn som sa "gtx 980 til 3000kr, ønskes kjøpt",
bare for moro skyld, jeg har ikke penger til det, men ingen som kommer til å bite på det uansett...

MEN SÅ, fikk jeg en sms 1 time senere. En gutt som skulle selge sitt UBRUKTE msi 980Ti Gaming 6G til bare 2800kr!!!!!!!!!??!+?!?!1 *dying over here*

Eneste catchen var at han trengte pengene tvært asap zulu honolulu, fordi han skal på en spontan sydentur til helga. Så ble litt sketchy privat-kjøp, ved å overføre pengene direkte på konto (fikk legitmasjon på bankkortet... burde jo gå greit da?). Men krysser fingrene!

Etter 1 time med litt diskutering, så fikk jeg et fint bilde av at han åpna eska med skjermkortet nedi. OH LORD HAVE MERCY, the tales were true... the beast was dwelling within it's chamber all along.  (lol...).

Så da ble det kjøpt, med en eneste gang.

Aner ikke hvordan det går ant å ha sånn flaks... eneste som skjer nå er vel at det ødelegges i posten.
Endret av Querke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PC'en takler kortet, men PSU er bittelitt i minste laget etter min smak. Hvilken tilbakestående idiot selger GTX 980Ti til deg for 2.800,- når du skrev at du var villig til å betale 3.000,-?

 

Han kan ha gitt deg opplysningene til en annen person + at det er et helvetes mas å få tilbake pengene ved en svindel så mange bare aksepterer tapet.

Lenke til kommentar

PC'en takler kortet, men PSU er bittelitt i minste laget etter min smak. Hvilken tilbakestående idiot selger GTX 980Ti til deg for 2.800,- når du skrev at du var villig til å betale 3.000,-?

 

Han kan ha gitt deg opplysningene til en annen person + at det er et helvetes mas å få tilbake pengene ved en svindel så mange bare aksepterer tapet.

 

Okei tusen takk for svar!  :D

 

Men som jeg har sagt før, må ikke den personen som står på bankkortet være den som tar ut pengene fra bankkontoen? 

Føler dette er veldig bulletproof atlså. Med mindre han har et JÆÆÆVLIG bra falskt visa

Lenke til kommentar

Strømforsyninga er stor nok, kortet trekker 250 watt, så trekker CPU maks 100, hovedkort + disker + vifter 15-30 watt, totalt 380 watt.

 

Det som imidlertid ikke er stort nok, er vettet ditt. :p;) Du betaler penger til han, han sender ikke kortet, du anmelder, politiet henlegger, ferdig. Du står uten penger og uten kort.

 

"Må ha pengene raskt" gjør at alle alarmer for svindel bør blinke. Kontakt banken din umiddelbart og spør om det er for sent å stoppe betalingen. Overføring mellom banker skjer bare 4 ganger daglig.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

I følge mange brukere her inne detter jo verdien nedi dass med en gang varen er åpnet. Hører det støtt og stadig. Ikke verdt en dritt osv.. Så når det kommer en brukt vare til den "rette" prisen som mange mener er den reelle prisen på en brukt pc del blir det kun omtalt som svindel, undres på hvorfor..

 

Er vel 99% sikker på at han ikke får det 980 ti kortet, men lar den 1% stå åpen for håp. tro, kjærlighet, lykke og det som måtte være.

Lenke til kommentar

Moro å se om det går da? :p Lurer på om jeg bare skal rulle terningen. Er jo spennende.

Forresten, et google søk på bildene fant ingen lignende søk.
Men men, han har vel sikkert et stjålet visa eller no, og tatt bildene selv.
Det som øker uroen er at bildene har forskjellige størrelser (pixel)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...