Gå til innhold

Spontant kjøp av et GTX 980 ti.... aner ikke om jeg ble lurt


Querke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om jeg skal sende varene jeg selger på finn.no krever jeg alltid forskuddbetaling. I alle fall en god del av beløpet så det dekker porto frem og tilbake og vel så det, resten av beløpet føler enkelte er mer sikkert å betale i oppkrav av en eller annen merkelig grunn.

 

Hva hjelper finn's betalingsgaranti egentlig? Sendte de mail og lurte på hva som skjer hvis kjøper nekter at han har fått den varen han skulle ha. Da stod det i svaret jeg fikk at kjøper hadde ingenting å tjene ved å komme med en slik påstand. Tjener en ikke noe på den løsningen kan en jo like så greit la vær å bruke den? Fikk da beskjed at vi måtte komme til enighet, hvis ikke ble det en tvist. Tvist skal det jo i utgangspunktet bli uansett? For at finn's betalingsgaranti skal fungere må det jo fysisk være noen i andre enden som sjekker varen når den ankommer.. 

Da ble det litt i forskudd og resten i oppkrav i stedet. Kommer alltid til å selge slik hvis jeg skal sende. Hvis ikke er kjøper hjertelig velkommen hit å sjekke/teste varen før den kjøpes.

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

Om jeg skal sende varene jeg selger på finn.no krever jeg alltid forskuddbetaling. I alle fall en god del av beløpet så det dekker porto frem og tilbake og vel så det, resten av beløpet føler enkelte er mer sikkert å betale i oppkrav av en eller annen merkelig grunn.

 

Hva hjelper finn's betalingsgaranti egentlig? Sendte de mail og lurte på hva som skjer hvis kjøper nekter at han har fått den varen han skulle ha. Da stod det i svaret jeg fikk at kjøper hadde ingenting å tjene ved å komme med en slik påstand. Tjener en ikke noe på den løsningen kan en jo like så greit la vær å bruke den? Fikk da beskjed at vi måtte komme til enighet, hvis ikke ble det en tvist. Tvist skal det jo i utgangspunktet bli uansett? For at finn's betalingsgaranti skal fungere må det jo fysisk være noen i andre enden som sjekker varen når den ankommer.. 

Da ble det litt i forskudd og resten i oppkrav i stedet. Kommer alltid til å selge slik hvis jeg skal sende. Hvis ikke er kjøper hjertelig velkommen hit å sjekke/teste varen før den kjøpes.

Samme tenkte jeg. Hadde en kjøper på finn her om dagen som krevde at vi skulle benytte Finn.no sin betalingsgaranti for at vi skulle gjøre handel. Jeg kom også til å tenke på hva jeg gjør om han nekter for å ha fått varen, eller påstå at han fikk en pakke med småstein oppi. 

Krever selv alltid forskuddsbetaling dersom det skal sendes, og det vil alltid være en risk for en av partene uansett betalingsmåte dersom det ikke skjer face to face.

Lenke til kommentar

Som minimum krever jeg alltid forskuddsbetaling av porto og oppkravsgebyr + 100 kroner.  Om kjøperen da lar være å hente varen taper jeg ingenting og har fått en liten slant for jobben med innpakking og turen til postkontoret.  Nekter den potensielle kjøperen å godta dette så er jo det en god indikasjon på at han eller hun uansett ikke er seriøst interessert.

Lenke til kommentar

Som minimum krever jeg alltid forskuddsbetaling av porto og oppkravsgebyr + 100 kroner.  Om kjøperen da lar være å hente varen taper jeg ingenting og har fått en liten slant for jobben med innpakking og turen til postkontoret.  Nekter den potensielle kjøperen å godta dette så er jo det en god indikasjon på at han eller hun uansett ikke er seriøst interessert.

 

Enig, det samme gjør jeg. Opplyser alltid om dette i annonsen. Om noen spør om alternativ metode gidder jeg ikke å svare, så fremt de ikke foreslår Finns betalingsløsning. 

 

Har selv sendt en iMac til Ålesund som aldri ble hentet. Tok meg nærmere 20 dager før jeg fikk maskinen tilbake - og jeg måtte betale for frakten. Utrolig irriterende. 

Lenke til kommentar

Drøyt å gå så langt hvis dette skulle være scam, værtfall etter at du har sendt av gårde pengene til han. Håper på det beste, at jula kommer tidlig til Trådstarter  :xmas:

 

Man bør være forsiktig i disse tider , blant "julegavene" på nettet finnes det garantert et par råttne epler ?

Problemet ligger i at det er en del luringer der ute som vet hvordan de kan få "napp" så går det selvsagt på å dra inn byttet før offeret får tenkt seg om og man kommer med en eller annen grunn som høres logisk og fornuftig ut for et slikt tilbud , da er det ikke noe rart at man kan lure snille folk som ikke har vært borti sånt før.

Endret av Malvado
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ble lurt ja.

Dog det var nok ikke den skarpeste kniven som prøvde å lure meg. Jeg mener, jeg har jo personnummeret hans og full informasjon om han og hans liv. Jeg kan også bare stjele tilbake pengene ettersom jeg har et gyldig visa å bruke (men jeg en mann som følger lovens regler).

 

Så han ignorerte meg i en stund, men har nylig fattet hans interesse, når jeg sa at jeg har time med politiet. Han sier han skal føre tilbake pengene på tirsdag (tirsdag fordi han har pengeproblemer = derfor han svindlet meg).

 

Så la oss se hva som skjer. Det var moro så lenge det varte.

Bryr meg ikke veldig mye om pengene, men rett skal være rett, dog det værste var at jeg ikke fikk skjermkortet. Kjøper den eksakte samme modellen hvis/når jeg får tilbake pengene.

 

Har også snakket med banken som var veldig behjelpelig på å prøve å hjelpe meg med pengene, men det er som dere sikkert vet en vanskelig sak.

Endret av Querke
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg ble lurt ja.

Dog det var nok ikke den skarpeste kniven som prøvde å lure meg. Jeg mener, jeg har jo personnummeret hans og full informasjon om han og hans liv. Jeg kan også bare stjele tilbake pengene ettersom jeg har et gyldig visa å bruke (men jeg en mann som følger lovens regler).

 

Så han ignorerte meg i en stund, men har nylig fattet hans interesse, når jeg sa at jeg har time med politiet. Han sier han skal føre tilbake pengene på tirsdag (tirsdag fordi han har pengeproblemer = derfor han svindlet meg).

 

Så la oss se hva som skjer. Det var moro så lenge det varte.

Bryr meg ikke veldig mye om pengene, men rett skal være rett, dog det værste var at jeg ikke fikk skjermkortet. Kjøper den eksakte samme modellen hvis/når jeg får tilbake pengene.

 

Har også snakket med banken som var veldig behjelpelig på å prøve å hjelpe meg med pengene, men det er som dere sikkert vet en vanskelig sak.

 

 

Som sagt du kunne ha kansellert transaksjonen, men du hørte ikke på folka som kan mye om dette. 

 

Politiet gjør ikke noe med saken, med mindre du er velig heldig. Og det har du allerede vist at du ikke er. 

 

Bruke kortet hans? Det er da allerede tomt i det du fikk det, kjære. reserve scamkort... Prøv å bruke det. Jeg vedder på at du får ut en eneste krone. 

 

Du har jo adressen hans? Ta med en kompis og dra dit. Han trenger en lærepenge når myndigehtene ikke gir ham det^^ trenger ikke være noe ulovig da vel å merke :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ble lurt ja.

Dog det var nok ikke den skarpeste kniven som prøvde å lure meg. Jeg mener, jeg har jo personnummeret hans og full informasjon om han og hans liv. Jeg kan også bare stjele tilbake pengene ettersom jeg har et gyldig visa å bruke (men jeg en mann som følger lovens regler).

 

Så han ignorerte meg i en stund, men har nylig fattet hans interesse, når jeg sa at jeg har time med politiet. Han sier han skal føre tilbake pengene på tirsdag (tirsdag fordi han har pengeproblemer = derfor han svindlet meg).

 

Så la oss se hva som skjer. Det var moro så lenge det varte.

Bryr meg ikke veldig mye om pengene, men rett skal være rett, dog det værste var at jeg ikke fikk skjermkortet. Kjøper den eksakte samme modellen hvis/når jeg får tilbake pengene.

 

Har også snakket med banken som var veldig behjelpelig på å prøve å hjelpe meg med pengene, men det er som dere sikkert vet en vanskelig sak.

Ta kontakt med pappaen til denne kriminelle drittungen.

 

Du har dog vært svært naiv selv og fortjener egentlig å tape pengene :p

Lenke til kommentar

Jeg vet godt hvem dette er , han har vært sammen med et familiemedlem og har ingenting bra å si om vedkommende , notorisk svindler og ikke akkurat den glupeste kniven i skuffa , kanskje ikke så rart at han har flere millioner i gjeld og jeg vil anta sine dager talte...

 

Narkotika , gambling og helt spinnvill bruk av penger er nok det som har gjort at denne karen fortsetter å svindle naive godtroende mennesker ,  han har jo funnet en måte som fungerer for ham for å få raske penger og bruker det ofte , derfor bør alle være spesielt varsom på produkter som selges og hvor det høres ut som det er for godt til å være sant.

 

Det som irriterer meg litt i dette tilfellet er at jeg ikke fikk sagt ifra i tide til TS , da hadde vi trolig kunnet snudd situasjonen til hans fordel , det eneste positive er at siden dette er nå en kjenning av politiet vil saken trolig ikke bli hoppet over men blir tatt sammen med alle de andre han har på seg , men for å være ærlig tror jeg at vedkommende dukker opp flytende i Nidelva før han får en fengselstraff da han har langere som er ute etter ham fordi han "svindlet" dem også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...