Gå til innhold

Spontant kjøp av et GTX 980 ti.... aner ikke om jeg ble lurt


Querke

Anbefalte innlegg

I følge mange brukere her inne detter jo verdien nedi dass med en gang varen er åpnet. Hører det støtt og stadig. Ikke verdt en dritt osv.. Så når det kommer en brukt vare til den "rette" prisen som mange mener er den reelle prisen på en brukt pc del blir det kun omtalt som svindel, undres på hvorfor..

Detter i dass, hvor har du tatt det ifra? Det er selvsagt at prisen faller, men hvis varen er ubrukt/nesten ikke brukt så kan man selge varen til nesten samme pris. Det er ingen overrraskelse at det blir advart om svindel dersom varen selges til under halv pris. Hvem i alle dager finner på å selge et ubrukt 980ti til mindre enn prisen av et 970?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fader da gutter, ha troa på meg :(

 

Her er bildene han sendte (er jeg som har tusja ut detaljene):  

 

Nei, tror jeg må ringe banken jeg nå altså

HAHAHAHAHAHA, han sendte deg DET???? Og jeg trodde DU var dum!! HAN er jo totalt BLÅST!

 

Man kan se kortnummeret som relieff. Sammen med kontrollnummeret (som står i klartekst) kan man kjøpe varer med kortet i nettbutikker som ikke har 3dsecure/bankid. Han sendte deg et sugerør rett inn i kontoen sin.

 

Med mindre kortet er stjålet, men da burde det vært sperret. Eller så kan bildet være manipulert med et annet kontonummer, og kortet er ubrukelig, umulig å se ettersom du har streket over.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

 

Fader da gutter, ha troa på meg :(

 

Her er bildene han sendte (er jeg som har tusja ut detaljene):  

 

Nei, tror jeg må ringe banken jeg nå altså

HAHAHAHAHAHA, han sendte deg DET???? Og jeg trodde DU var dum!! HAN er jo totalt BLÅST!

 

Man kan se kortnummeret som relieff. Sammen med kontrollnummeret (som står i klartekst) kan man kjøpe varer med kortet i nettbutikker som ikke har 3dsecure/bankid. Han sendte deg et sugerør rett inn i kontoen sin.

 

Med mindre kortet er stjålet, men da burde det vært sperret. Eller så kan bildet være manipulert med et annet kontonummer, og kortet er ubrukelig, umulig å se ettersom du har streket over.

 

 

Ja, det var det jeg fikk ja. Kanskje det er stjålet da? Men klarer han å ta ut penger av dette kortet da? 

Tror dere ikke et stjålet visa blir raskt sperret?

Endret av Querke
Lenke til kommentar

I følge mange brukere her inne detter jo verdien nedi dass med en gang varen er åpnet. Hører det støtt og stadig. Ikke verdt en dritt osv.. Så når det kommer en brukt vare til den "rette" prisen som mange mener er den reelle prisen på en brukt pc del blir det kun omtalt som svindel, undres på hvorfor..

 

Godt under halv pris på et GTX 980Ti er ikke rette prisen. Vi anbefaler ofte en minstepris og veldig mange er snille på prisen fordi de er snille mennesker + at mange tar utgangspunkt i at selger vil selge raskt og ikke lure kjøpere. Det nevnes stort sett at man kan få prisen markedet er villig til å betale betale og linker ofte til annonser med samme vare. Kunne lett tatt 5.000,- for det kortet og solgt det på dagen.

 

Hvis du ser meg oppgi pris på noe så må du doble det siden jeg stort sett gir bort mine "gamle" ting :D Hvis jeg selger noe så pruter jeg med meg selv, blir latterlig billig.

Lenke til kommentar

UPDATE guys:

Han sa at han kanskje kan få faren til å scanne passet sitt og sende til meg (han har ikke passet der han bor nå). Og har gitt han et vennlig krav av å ta bilde av trynfjøla si, slik at jeg ser at han ligner på bankkort-bildet.

Ellers backer jeg ut.

 

Sa at jeg legger i 500kr for bryet.

Endret av Querke
Lenke til kommentar

De opplysningene du spør om er irrelevante da de kan fakes eller han kan sende noen andres info like lett som bankkortet. Du presterte å tilby ham 500,- MER?!?!?! for informasjon som ikke kommer til å endre utfallet. En svindler er også "genuint" redd for at folk skal trekke seg, hørt om mange innpåslitne svindlere som "gjør alt" for kjøperen...

 

Bare la det gå sin gang. Glem denne tråden frem til du får en pakke, jeg gleder meg til å få vite om du får gull eller gråstein :)

Lenke til kommentar

Du har sendt pengene. Tror du virkelig at lovnad om 500kr ekstra for et bilde og innsakket pass kommer til å endre noe? jo lengre han spiller med jo lengre tid tar det før du finner ut at du er blitt lurt, noe som gir han mer tid til å få pengene overført. "Faren" kommer sikkert ikke til å skanne passet sitt før pengene er på konto.

Lenke til kommentar

Sjekk bildene og se om de er av nyere dato, bruke noen prorammer til å gjøre det?

 

99,99% sjanse for svindel. 

 

- Som påpekt av andre: Skal ha pengene fort. 

 

- Det visakortet kan du lage en slik en i photoshop. Klippe og lime inn noe som man selv ønsker.

 

- Hvis han var dum og ikke hadde peiling på skjermkortet og selger det billig, da er han like dum ved å være i stand til å jobbe som han påpeker? Liksom hvilket barn er det som jobber nå om kvelden men ikke vet hva han selger? Eller hvilken far har han som kan sende passet sitt til deg, men ikke anbefale sønnen å selge kortet til høyere pris?

 

Null og niks logikk i dette her. 

 

 

Da må du nå sende enda 500 kr^^

 

Og du glemte å be om kvittering (Om kjøpt fra komplett kan du se navn, adresse og kjøpsdato, samt sjekke det med komplett om det faktisk stemmer om de er behjelpelige med det her.) 

 

 

Du burde ha refundert beløpet med engang du hørte det i tråden. 

Endret av Kurderen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...