Gå til innhold

Spontant kjøp av et GTX 980 ti.... aner ikke om jeg ble lurt


Querke

Anbefalte innlegg

 

 

Blæh :p dem får jeg aldri solgt løse, passer bare til zotac amp extreme :p

 

Edit: du kan jo komme med et bud da ;)

Sorry, men kan ikke noe om "modding" av skjermkort, så vil kjøpe et komplett med vifter. Desverre

Kan sette på viftene igjen jeg og beholde vannblokkene om prisen er rett :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da ble det endelig et 980ti på meg. Kjøpte et gigabyte 980ti g1 gaming til 5000kr.

Han jeg kjøpte det av var like redd som meg for å bli svindlet, så vi har hatt en veldig god og trygg dialog med han, så nå blir det!

 

Dog, svindleren er ikke å få fatt i, så da blir det politiet i morgen.

 

Alle ender har en god slutt! God jul til meg og til dere :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da ble det endelig et 980ti på meg. Kjøpte et gigabyte 980ti g1 gaming til 5000kr.

Han jeg kjøpte det av var like redd som meg for å bli svindlet, så vi har hatt en veldig god og trygg dialog med han, så nå blir det!

 

Dog, svindleren er ikke å få fatt i, så da blir det politiet i morgen.

 

Alle ender har en god slutt! God jul til meg og til dere :)

 

Så bra at du endelig har fått ordna kortet! Har du fått det enda, eller åssen gjør du det med frakt osv? Tryggeste er vel kanskje å hente det sjæl, men du har vel fått lære at du må forsikre deg før kjøp nå antar jeg  :wee:

 

God jul ja, synd at førjulsgaven din endte opp med en nesten fordobling i pris, og litt svinn, men du fikk det da til en veldig grei pris til slutt :w00t:

Lenke til kommentar

 

Så bra at du endelig har fått ordna kortet! Har du fått det enda, eller åssen gjør du det med frakt osv? Tryggeste er vel kanskje å hente det sjæl, men du har vel fått lære at du må forsikre deg før kjøp nå antar jeg  :wee:

 

God jul ja, synd at førjulsgaven din endte opp med en nesten fordobling i pris, og litt svinn, men du fikk det da til en veldig grei pris til slutt :w00t:

 

 

Jeg har ikke fått det enda nei, kommer vel på mandag! Vi brukte finns betalingsløsning, han sendte en vanlig norgespakke til meg.

Gidder ikke å kjøre fra Trondheim til Buskerud, så, men handelen var veldig positiv og trygg. Som sagt, det var jo han som ringte meg og ville forsikre seg at jeg var en ordentlig kjøper, ville ha en del info ang. meg.

Han sendte meg også MMS'er med bilder fra da han tok det ut av PC og til han pakka det inn og sendte det i posten :)

 

Så dette tviler jeg veeeeldig sterkt på at det er svindel.

 

Lurer på hva utfallet av anmeldelsen blir, blir svindleren jeg anmelder pliktig til å betale tilbake kanskje? Eller enda bedre, sende kortet (hvis han har det og det er intakt), så ender jeg opp med å tjene penger! :D Men så lenge han får politi på døra er jeg fornøyd egentlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987132984

Merkelig at ingen andre har nevnt dette? Det må vel i det minste vurderes...

 

Utdrag, straffelovens paragraf 317:

"Den som mottar eller skaffer seg eller andre del i utbytte av en straffbar handling (heleri), eller som yter bistand til å sikre slikt utbytte for en annen (hvitvasking), straffes med bøter eller fengsel inntil 3 år."

 

"Uaktsom overtredelse av første eller annet ledd straffes med bøter eller fengsel inntil 2 år."

 

Her går det ikke an å påberope seg at man handlet i god tro?

Lenke til kommentar

Merkelig at ingen andre har nevnt dette? Det må vel i det minste vurderes...

 

Utdrag, straffelovens paragraf 317:

 

"Den som mottar eller skaffer seg eller andre del i utbytte av en straffbar handling (heleri), eller som yter bistand til å sikre slikt utbytte for en annen (hvitvasking), straffes med bøter eller fengsel inntil 3 år."

 

"Uaktsom overtredelse av første eller annet ledd straffes med bøter eller fengsel inntil 2 år."

 

Her går det ikke an å påberope seg at man handlet i god tro?

 

Jo, det kan han.

I starten så trodde han jo at vedkommende solgte ham et billig 980 ti kort og at det ble gitt forklaring på dette ( far som ikke hadde peiling på hva sånt kostet og sønn som trengte penger ) , etter hvert ble det jo klart at han ble lurt og han hadde da endret mening slik at han ønsket å få kortet selv om vedkommende hadde fått tak i det på uærlig vis , saken er at kortet trolig aldri har eksistert og at vedkommende har lurt ham grundig.

Kjedelig når sånt skjer , men vi må huske på at det er mange svindlere der ute.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

 

Deilig. Flott at han ble tatt.

Ja! Synes jo synd på fyrn, har det jo sikkert jævla tøft. men rett ska værra rett!

 

 

Siden jeg vet hvem han er så har han vært flink til å spille "stakkars meg" rollen , men når en person grisebanker kjæresten sin så har man ingen sympati for vedkommende. Hun fikk gjeld etter å ha vært sammen med ham og slet med å få ordnet opp i kontoene sin ogsv...

Lenke til kommentar

Det sluttet lykkelig tross alt da (for deg i allefall)  ;)

Takk for en litt spesiell historie så sent på kvelden, har selv vært borti lignende folk men skjønte tegninga tidlig på grunn av erfaringer fra lignende hendelser andre plasser..    Takk, Runescape...

Endret av MOO-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...