Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Just now, HKS said:

Er det bare jeg som blir litt "skremt" av at AMD nå begynner å kjøre "lock-in" på platformen?

Altså at du får ekstra ytelse kun hvis du har Ryzen CPU, 500-serie hovedkort og RDNA2 GPU...

Intel har gjort noe lignendei åresvis allerede? Hvorfor skal ikke AMD gi fordeler til sine kjøpere? For ikke å snakke om Nvidia sine propritære greier i mange år.

Endret av Theo343
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, ExcaliBuR said:

Godt du endelig er enig i ytelsen til "Big Navi" ;) 

Vi vet ingenting om hvordan Super Resolution virker.

Eller hvordan driverne som tilrettelegger for dette virker :lol:

Eller om Microsoft har fått orden på DirectX eller om de sliter med MS (multiple sclerosis).

Endret av G
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Theo343 said:

Intel har gjort noe lignendei åresvis allerede? Hvorfor skal ikke AMD gi fordeler til sine kjøpere? For ikke å snakke om Nvidia sine propritære greier i mange år.

Egentlig ikke, du kan plugge inn et Intel NIC i hvilken som helst AMD-platform, og formente å få samme hastighet.

En Intel SSD har også kun vært begrenset av hastigheten på PCIe, ikke om du har en Intel eller AMD CPU.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
HKS skrev (7 minutter siden):

Er det bare jeg som blir litt "skremt" av at AMD nå begynner å kjøre "lock-in" på platformen?

Altså at du får ekstra ytelse kun hvis du har Ryzen CPU, 500-serie hovedkort og RDNA2 GPU...

Smart Access Memory gir est. <6-7% bedre ytelse.

Er vel bare en "feature" som Intel og kan implementere i sine plattformer ifbm med BAR, og ikke nødvendigvis en AMD properitær funksjon. Virker som "Rezisable BAR support" er en del av PCI-SIG spec.

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar
3 minutes ago, HKS said:

Egentlig ikke, du kan plugge inn et Intel NIC i hvilken som helst AMD-platform, og formente å få samme hastighet.

En Intel SSD har også kun vært begrenset av hastigheten på PCIe, ikke om du har en Intel eller AMD CPU.

Ikke egentlig? Hvor plugger jeg inn Intel Optane Memory og får fordelene på X470?

Quote

Optane Memory relies on Intel's Rapid Storage Technology (RST) application and drivers, 

 

Endret av Theo343
  • Liker 6
Lenke til kommentar
HKS skrev (1 minutt siden):

Er det bare jeg som blir litt "skremt" av at AMD nå begynner å kjøre "lock-in" på platformen?

Altså at du får ekstra ytelse kun hvis du har Ryzen CPU, 500-serie hovedkort og RDNA2 GPU...

Nvidia har jo hatt PhysX, G-sync, og nå RTX og Broadcast som sine salgsargumenter, ikke noe bedre med G-sync skjermer.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
ExcaliBuR skrev (6 minutter siden):

Godt du endelig er enig i ytelsen til "Big Navi" ;) 

Vi vet ingenting om hvordan Super Resolution virker.

Selvsagt, er ikke urimelig. Har bare aldri vært fan av hypetrain, og det gjelder begge veier, også for intel og nvidia ;) 

Big Navi var rått, og et knallbra kjøp dersom man ser bort fra RT, DLSS og g-sync.

Det som er dårlig med nvidia er at de tar seg godt betalt for disse featurene, og det er skikkelig kjipt om man ikke har behov for det. Da betaler man fort mer for ingenting ;) 

Lenke til kommentar
HKS skrev (3 minutter siden):

Er det bare jeg som blir litt "skremt" av at AMD nå begynner å kjøre "lock-in" på platformen?

Altså at du får ekstra ytelse kun hvis du har Ryzen CPU, 500-serie hovedkort og RDNA2 GPU...

Om det er fordi de har utviklet teknologi som er tilpasset sine cpuer , hk og gpuer så forstår jeg at du ikke helt liker det, men det er også forståelig at det er vanskelig å få en slik teknologi på plass når man bruker andre produsenter sine gpuer og hk. 

Personlig så lenge dette dytter videre utvikling på alle plattformer så støtter jeg det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Gralle said:

Skal vel mye til for at de gjør det dårligere en 30xx lanseringen. TSMC 7nm er i alle fall en innkjørt prosess i forhold til Samsung sin 8nm.

M.. Men, hadde du sagt hvor mye forsinkelse det skulle bli fra 1. sept når Nvidia papirlanserte og fram til AMD fysisk lanserer, så hadde muligens en del flere kastet seg på og prøvd ut Nvidia om de hadde nådd fram i køene. Det er ihvertfall sikkert at det er slitsomt å vente i fra 1. sept til uti desember.

Man vet attpåtil ingenting om det vil i det hele tatt være mulig å skaffe seg kort uten å måtte kjøpe det i fra scalpers.

Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (1 minutt siden):

Selvsagt, er ikke urimelig. Har bare aldri vært fan av hypetrain, og det gjelder begge veier, også for intel og nvidia ;) 

Big Navi var rått, og et knallbra kjøp dersom man ser bort fra RT, DLSS og g-sync.

Det som er dårlig med nvidia er at de tar seg godt betalt for disse featurene, og det er skikkelig kjipt om man ikke har behov for det. Da betaler man fort mer for ingenting ;) 

Er helt enig i å holde hodet kaldt.

Men da skulle du vært med på Vega's hypetrain og Raja Koduri.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Malvado said:

Om det er fordi de har utviklet teknologi som er tilpasset sine cpuer , hk og gpuer så forstår jeg at du ikke helt liker det, men det er også forståelig at det er vanskelig å få en slik teknologi på plass når man bruker andre produsenter sine gpuer og hk. 

Personlig så lenge dette dytter videre utvikling på alle plattformer så støtter jeg det.

Så lenge kortene bruker PCI Express må de følge PCI Express standard, Rezisable BAR support som nevnes over her er noe som støttes av både Intel og Nvidia allerede.

Jeg misstenker at det bare er en switch i driver som sier "Hvis Ryzen 5000 && 500-series chipset, Enable optimization"

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Malvado said:

Om det er fordi de har utviklet teknologi som er tilpasset sine cpuer , hk og gpuer så forstår jeg at du ikke helt liker det, men det er også forståelig at det er vanskelig å få en slik teknologi på plass når man bruker andre produsenter sine gpuer og hk. 

Personlig så lenge dette dytter videre utvikling på alle plattformer så støtter jeg det.

Heldigvis har AMD turt å ta noen skritt videre slik at vi bla. får bedre konsoller i next-gen.

Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (4 minutter siden):

Selvsagt, er ikke urimelig. Har bare aldri vært fan av hypetrain, og det gjelder begge veier, også for intel og nvidia ;) 

Big Navi var rått, og et knallbra kjøp dersom man ser bort fra RT, DLSS og g-sync.

Det som er dårlig med nvidia er at de tar seg godt betalt for disse featurene, og det er skikkelig kjipt om man ikke har behov for det. Da betaler man fort mer for ingenting ;) 

g-sync, seriøst? vi vet ingenting om RT på disse enda. og super res "kan" være vel så bra som DLSS. VI VET INGENTING ENDA!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...