Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

1 hour ago, SVD said:

AMD har lagt ut flere benchmarks. I 1440p er 6800XT raskere enn 3090 gjennomsnittlig, i følge disse tallene og 6800 slår den til og med i visse scenario.  

https://www.tomshardware.com/news/amd-radeon-rx-6900-xt-rx-6800-xt-4k-1440p-gaming-performance

 

AMD-Radeon-RX-6900-XT-RX-6800-XT-RX-6800-RDNA-2-Graphics-Card-Benchmarks_WQHD_Battlefield-V-740x424.png

Godt ikkje jeg kjører stock med ferdigpc config. Har ALDRI sett så dårlig FPS med verken 2080ti founders, 3080 eller 3090 i Battlefield V :tease: 

Nesten rart de ikkje kjørte DX 12, siden spillet går utrolig smooth med både 2080ti , 3080 og 3090. Ingen DX 12 hikkups med de skjermkorta i BF V nå. Bare høyere fps.
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nizzen skrev (1 time siden):

Godt ikkje jeg kjører stock med ferdigpc config. Har ALDRI sett så dårlig FPS med verken 2080ti founders, 3080 eller 3090 i Battlefield V :tease: 

Nesten rart de ikkje kjørte DX 12, siden spillet går utrolig smooth med både 2080ti , 3080 og 3090. Ingen DX 12 hikkups med de skjermkorta i BF V nå. Bare høyere fps.
 

DX12 i BF er ett must ja. Håper virkelig folk har skjønt dette 😛 Mange lar seg nok skremme av at directX cachen må fylles opp, og at man da sitter med "stuttering" igjennom deler av rundene på alle maps, men dette er jo bare bittelitt midlertidig. 

 Synd for de uten tålmodighet og som bytter tilbake til DX11 ^^

Endret av Mala
Lenke til kommentar
44 minutes ago, Mala said:

DX12 i BF er ett must ja. Håper virkelig folk har skjønt dette 😛 Mange lar seg nok skremme av at directX cachen må fylles opp, og at man da sitter med "stuttering" igjennom deler av rundene på alle maps, men dette er jo bare bittelitt midlertidig. 

 Synd for de uten tålmodighet og som bytter tilbake til DX11 ^^

Jepp! Men kan se ut som man må ha 20 serie og nyere for best mulig dx12. 10 serie liker visst ikkje like bra dx12.

Lenke til kommentar
Mala skrev (1 time siden):

DX12 i BF er ett must ja. Håper virkelig folk har skjønt dette 😛 Mange lar seg nok skremme av at directX cachen må fylles opp, og at man da sitter med "stuttering" igjennom deler av rundene på alle maps, men dette er jo bare bittelitt midlertidig. 

 Synd for de uten tålmodighet og som bytter tilbake til DX11 ^^

Jeg gikk ut i fra at det ville fortsette med stutter så ga opp å teste DX12 i BFV. Det må da finnes en annen løsning enn at man skal pine seg igjennom alle brett med et stutter H? Jeg kan ikke huske å ha opplevd noe lignende i andre spill. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, TheKims said:

Jeg gikk ut i fra at det ville fortsette med stutter så ga opp å teste DX12 i BFV. Det må da finnes en annen løsning enn at man skal pine seg igjennom alle brett med et stutter H? Jeg kan ikke huske å ha opplevd noe lignende i andre spill. 

Få noen andre å spille for deg 👻🙈

Lenke til kommentar
TheKims skrev (1 time siden):

Jeg gikk ut i fra at det ville fortsette med stutter så ga opp å teste DX12 i BFV. Det må da finnes en annen løsning enn at man skal pine seg igjennom alle brett med et stutter H? Jeg kan ikke huske å ha opplevd noe lignende i andre spill. 

Synd :p

Veldig mange som konkluderte med det samme desverre. 

Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (1 time siden):

En skulle tro tilgjengeligheten på RDNA2 var bedre enn Ampere, både oga moden prosessnode og at etterspørselen er lavere enn for Nvidia. 

Det er nok ganske mange som hopper over til AMD nå som tilgjengeligheten hos Nvidia er så ræva. Jeg hadde nok sittet med et 3080 nå visst det hadde vært mulig å få tak i kortet, men er litt glad i samme slengen at jeg ikke fikk tak i et. For min del er nok 6800XT et bedre kjøp siden jeg kun bruker PCen til gaming.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg ville lagt det ut til den prisen og sett om det var noe napp. personlig hadde jeg ikke gitt mer enn 1300-1500 for et kort som var brukt med den ytelsen, men jeg er en kjip jævel som ikke trenger det kortet ;)

det er veldig få brukte skjermkort på finn.no iallefall. legg det til 1900 der og la folk prute om det er noe interesse.

Lenke til kommentar

Geekbench, så første uavhengige test sålangt: https://videocardz.com/newz/amd-radeon-rx-6800-xt-and-rx-6800-geekbench-opencl-benchmarks-leaked 😛 

6800 er så og si likt med 3070.

6800 XT er 14% bak 3080.

Med Ryzen 5950x og AMDs SAM er 6800 XT kun 3% bak 3080 med 10900k. 

Det ser derfor ganske korrekt ut at man kan få ca 10% ytelse på RDNA2 med SAM. 

Ser enkelte på reddit og i kommentarfeltet til videocardz benekte resultatene med at geekbench er tull, men geekbench gjenspeilte iværtfall spillytelsen veldig godt med RDNA1 og Turing. 5700 XT er rett bak RTX 2070 og Radeon VII ligger ligger rett bak RTX 2080 i geekbench 4.4. 

Ser nok ikke helt ut (enda) at 6900 XT blir en 3090 killer, men den vil nok trolig legge seg midt mellom 3080 og 3090 dersom man bruker RAGE og SAM. Så for de som skal oppgradere CPU til nye Ryzen er nok 6900 XT det åpenbare valget, får tross alt mye mer skjermkort for pengene enn med 3090 :D

Blir spennende når det kommer flere spilltester neste uke :) 

Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (19 minutter siden):

Geekbench, så første uavhengige test sålangt: https://videocardz.com/newz/amd-radeon-rx-6800-xt-and-rx-6800-geekbench-opencl-benchmarks-leaked 😛 

6800 er så og si likt med 3070.

6800 XT er 14% bak 3080.

Med Ryzen 5950x og AMDs SAM er 6800 XT kun 3% bak 3080 med 10900k. 

Det ser derfor ganske korrekt ut at man kan få ca 10% ytelse på RDNA2 med SAM. 

Ser enkelte på reddit og i kommentarfeltet til videocardz benekte resultatene med at geekbench er tull, men geekbench gjenspeilte iværtfall spillytelsen veldig godt med RDNA1 og Turing. 5700 XT er rett bak RTX 2070 og Radeon VII ligger ligger rett bak RTX 2080 i geekbench 4.4. 

Ser nok ikke helt ut (enda) at 6900 XT blir en 3090 killer, men den vil nok trolig legge seg midt mellom 3080 og 3090 dersom man bruker RAGE og SAM. Så for de som skal oppgradere CPU til nye Ryzen er nok 6900 XT det åpenbare valget, får tross alt mye mer skjermkort for pengene enn med 3090 :D

Blir spennende når det kommer flere spilltester neste uke :) 

Kan godt hende Geekbench stemmer bra, men 5700XT er raskere enn 2070 i spill og Radeon VII er ca lik 5700XT i spill foruten i 4k så der bommer den endel vs spill. Mener å huske at GB liker compute godt, derav skårer Radeon VII bra. Ikke rart at Ampere skårer bra heller. 

Jeg tror ikke resultatene er tull, men hvordan det blir i spill er en annen sak. 

AMD har vell vist at SAM ofte gir 5-10% bedre ytelse, men noen ganger ingenting, andre ganger litt over 10%. Vet ikke om det må optimaliseres for hvert enkelt spill eller fungerer med 'alt'? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (6 minutter siden):

Kan godt hende Geekbench stemmer bra, men 5700XT er raskere enn 2070 i spill og Radeon VII er ca lik 5700XT i spill foruten i 4k så der bommer den endel vs spill. Mener å huske at GB liker compute godt, derav skårer Radeon VII bra. Ikke rart at Ampere skårer bra heller. 

Jeg tror ikke resultatene er tull, men hvordan det blir i spill er en annen sak. 

AMD har vell vist at SAM ofte gir 5-10% bedre ytelse, men noen ganger ingenting, andre ganger litt over 10%. Vet ikke om det må optimaliseres for hvert enkelt spill eller fungerer med 'alt'? 

Tror ikke SAM burde kreve noe optimalisering for hvert enkelt spill.

Variasjonen kommer vel av at alle spill ikke er like avhengig av hastighet på minne?

Blir iværtfall spennende ja :) 

Hadde det ikke vært for den ekstreme etterspørsel/ventetid (som det sannsynligvis blir) og at jeg har g-sync skjerm fra før av, så skulle jeg nesten vurdert 6900 XT. 

Håper vi får litt mer grundige benchmarks enn vi fikk av Ampere, som også tar med RT, DLSS, SAM og alle de ulike funksjonene i regnestykket :fun:

Lenke til kommentar

Noen andre som får lavere ytelse i Forza horizon 4 med 20.11.1 driveren? Får 139 avg fps med 20.11.1 kontra 158 fps med 20.7.2. Har kjørt DDU og reinstallert driveren, men får samme resultat. Kjører benchmarken på demo versjonen. 1080p ultra.

 

Edit: med 5700XT

Endret av Te5lac0il
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...