Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Just now, Crawler123 said:

Vel, Nvidia hadde det fryktelig travelt med å selge oss de 500 kortene de hadde i 3000 serien. 

Som eg sa for lenge siden. Dette er hvorfor de hadde det travelt med å få ting ut døren, og at hele lanseringen deres var litt merklig denne gang =p 3080ti og 3090ti incoming så de kan beholde de samme prisene sine. 

Lenke til kommentar
-=HellBound=- skrev (1 minutt siden):

Som eg sa for lenge siden. Dette er hvorfor de hadde det travelt med å få ting ut døren, og at hele lanseringen deres var litt merklig denne gang =p 3080ti og 3090ti incoming så de kan beholde de samme prisene sine. 

Ja, venter i spenning. Gøy med konkurranse 😎

Lenke til kommentar
ExcaliBuR skrev (11 minutter siden):

Er helt enig i å holde hodet kaldt.

Men da skulle du vært med på Vega's hypetrain og Raja Koduri.

Hehe, sikkert like greit at jeg misset det :innocent:

kjeLL// skrev (6 minutter siden):

g-sync, seriøst? vi vet ingenting om RT på disse enda. og super res "kan" være vel så bra som DLSS. VI VET INGENTING ENDA!

Oi, det var da voldsomt :scared:

Ja, er en del som sitter på g-sync skjermer, og jeg bytter nok ikke ut en skjerm til nærmere 30K for å få meg skjerm med freesync. 

Selv synes jeg tearing er fryktelig, så adaptiv sync er must.

RT er veldig bra på nvidia, og de har egne kjerner dedikert til dette, som er grunnen til at jeg tipper de ikke vil være på høyde med Ampere på RT. I tillegg er jo kortene billigere enn Ampere, så burde ikke være noe overraskelse.

AMD sin super res er første gen, og derfor i samme gata som DLSS 1.0, mens nVidia på sin side har fått en hel generasjon for å modne DLSS og RT med Turing. 

Det er jo en realitet. Men nå er jo også Big Navi billigere enn Ampere, så da virker det rart at du blir sur for at jeg nevner noen av de tingene som skiller Big Navi og Ampere. 

Selvsagt er det forskjeller. Men spørsmålet er mer om alle trenger de ekstra funksjonene som Ampere tilbyr, det er tross alt ganske stiv pris på f.eks 3090.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Emile the rat said:

Hehe, sikkert like greit at jeg misset det :innocent:

Oi, det var da voldsomt :scared:

Ja, er en del som sitter på g-sync skjermer, og jeg bytter nok ikke ut en skjerm til nærmere 30K for å få meg skjerm med freesync. 

Selv synes jeg tearing er fryktelig, så adaptiv sync er must.

RT er veldig bra på nvidia, og de har egne kjerner dedikert til dette, som er grunnen til at jeg tipper de ikke vil være på høyde med Ampere på RT. I tillegg er jo kortene billigere enn Ampere, så burde ikke være noe overraskelse.

AMD sin super res er første gen, og derfor i samme gata som DLSS 1.0, mens nVidia på sin side har fått en hel generasjon for å modne DLSS og RT med Turing. 

Det er jo en realitet. Men nå er jo også Big Navi billigere enn Ampere, så da virker det rart at du blir sur for at jeg nevner noen av de tingene som skiller Big Navi og Ampere. 

Selvsagt er det forskjeller. Men spørsmålet er mer om alle trenger de ekstra funksjonene som Ampere tilbyr, det er tross alt ganske stiv pris på f.eks 3090.

Selv så håper jeg at Forum VRR er til å leve med på HDMI 2.1. Får bare vente å se an når en får tak i noe kort som kan drive noe over hdmi 2.1

Lenke til kommentar
HKS skrev (18 minutter siden):

Så lenge kortene bruker PCI Express må de følge PCI Express standard, Rezisable BAR support som nevnes over her er noe som støttes av både Intel og Nvidia allerede.

Jeg misstenker at det bare er en switch i driver som sier "Hvis Ryzen 5000 && 500-series chipset, Enable optimization"

Så muligens burde dette også fungere på eldre platformer, men ser jo at det kreves 570hk og nyeste cpu til AMD så det blir spennende om dette viser seg kun å være "software based" for da burdet det egentlig også gå an å få mer ytelse på andre oppsett også.

Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (2 minutter siden):

Hehe, sikkert like greit at jeg misset det :innocent:

Oi, det var da voldsomt :scared:

Ja, er en del som sitter på g-sync skjermer, og jeg bytter nok ikke ut en skjerm til nærmere 30K for å få meg skjerm med freesync. 

Selv synes jeg tearing er fryktelig, så adaptiv sync er must.

RT er veldig bra på nvidia, og de har egne kjerner dedikert til dette, som er grunnen til at jeg tipper de ikke vil være på høyde med Ampere på RT. I tillegg er jo kortene billigere enn Ampere, så burde ikke være noe overraskelse.

AMD sin super res er første gen, og derfor i samme gata som DLSS 1.0, mens nVidia på sin side har fått en hel generasjon for å modne DLSS og RT med Turing. 

Det er jo en realitet. Men nå er jo også Big Navi billigere enn Ampere, så da virker det rart at du blir sur for at jeg nevner noen av de tingene som skiller Big Navi og Ampere. 

Selvsagt er det forskjeller. Men spørsmålet er mer om alle trenger de ekstra funksjonene som Ampere tilbyr, det er tross alt ganske stiv pris på f.eks 3090.

noe annet som var en realitet ifølge deg for noen dager siden var at det på det beste ville bli mye tregere enn 3080. jeg klarer ikke å lese noe du mener/trur seriøst lenger. du spekulerer hele tiden på ting ingen vet noe om før det kommer benchmark fra uavhengige testere. og støtte for funksjoner i spill. det er egentlig bare veldig synd at nvidia og amd ikke sammarbeider om teknologier som dlss/super res. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
1 hour ago, Emile the rat said:

Det som blir interessant blir RT ytelse, og DLSS i nye spill. Cyberpunk får jo begge, så en benchmark der mellom 6900 XT og 3090 blir spennende :)

Som sagt, 3090 vinner på DLSS, og sannsynligvis RT, men er til gjengjeld vesentlig dyrere.

DLSS er vel laget for oppskalering, hvis du ikke skal oppskalere så får du ingen nytte av det. Hvis kortet klarer en bra framerate i den oppløsningen du skal bruke, så trenger du vel ikke DLSS. Jeg brukte ikke dette på 2080 ti. Jeg slo også av RT (i BFV), klarte aldri å unngå plutselige framedrops.

Lenke til kommentar
19 minutes ago, shauge2 said:

DLSS er vel laget for oppskalering, hvis du ikke skal oppskalere så får du ingen nytte av det. Hvis kortet klarer en bra framerate i den oppløsningen du skal bruke, så trenger du vel ikke DLSS. Jeg brukte ikke dette på 2080 ti. Jeg slo også av RT (i BFV), klarte aldri å unngå plutselige framedrops.

Er det ikke noen som setter spill i lavere oppløsning enn skjerm, for så å oppskalere med DLSS da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, kjeLL// said:

hadde dette vært en spekulerings tråd hadde alle dine synspunkter vært nyttige. du er stadig veldig hårsår når noen dytter litt tilbake på synsingen din. lag en tråd der du kan diskutere om hvorfor du syntes at ampere er bedre en rdna2. faktumet er at de nå er veldig likestilt om vi skal tru benchmark som amd har gitt ut. MEN vi kan ikke vite noe før testere får kloa i kortene som nettopp ble lansert. 

Hadde AMD hatt råd til å foreta seg noe annet egentlig? Dersom folk ikke skal miste tillit. De sliter jo nok med drivere på forrige RDNA1. Folk kjøper vel ikke grafikkort utelukkende av idealisme for å bedre på konkurransen, dersom produkt og pris ikke samsvarer, gjør de?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
22 hours ago, -=HellBound=- said:

Tror vi vil se 6900XT/Navi 21 XTX nærmere 3090 enn 3080 :p Vi får se i morgen 🤡

 

18 hours ago, Emile the rat said:

Du tror et kort til halve prisen vil være på nivå med 3090, dagens :lol:

Konspirasjonsteorier og alternative fakta. Går an å være kritisk til rykter og ikke sluke alt rått ;)

 

Det var nesten halve prisen selvom eg ikke sa noe om pris 🤡

Endret av -=HellBound=-
  • Liker 8
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
G skrev (11 minutter siden):

Hadde AMD hatt råd til å foreta seg noe annet egentlig? Dersom folk ikke skal miste tillit. De sliter jo nok med drivere på forrige RDNA1. Folk kjøper vel ikke grafikkort utelukkende av idealisme for å bedre på konkurransen, dersom produkt og pris ikke samsvarer, gjør de?

Det er lite problemer med driverne nå. Da 2020-driverne ble lansert hadde endel problemer. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Cowboystrekk said:

Det er lite problemer med driverne nå. Da 2020-driverne ble lansert hadde endel problemer. 

Har fortsatt litt sånn desktop skjermutfall en sjeldnere gang. Aner ikke hvorfor. Har ikke giddet å oppdatere driver på en kort stund, for jeg skal reinstallere til ny SSD når sjansen byr seg med ny SSD. PC-en har litt crap som må bort likevel med denne Windows-innstallasjonen min. Da er det like greit å gjøre hele forsøket i en operasjon. Jeg er ikke ung lenger og gidder ikke sånn innstallasjonsfeilsøking i like stor grad lengre. Har litt rar bredbåndsopplevelse på kun denne PC. Men ikke fra Linux Mint USB boot. Så gleder meg til litt oppfriskning kan man si mildt. Gleder meg jævlig til ny SSD rett og slett. (og når jeg har litt bugs, så vil jeg ikke game heller).

Hadde krasj til desktop fra SOTTR i januar/februar. Men har ikke kjøpt lisens, så får ikke sjekket mitt 5600XT nå. Da venter jeg heller til SOTTR kommer på enda bedre rabatt. Og, ja jeg har forsøkt inplace Win10-innstallasjon. Så noe tullerusk vil ikke bort så lett. Da blir det clean install en dag heller (men dagen må være svært vakker først).

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...