Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi

ExcaliBuR
Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
N o r e n g skrev (3 timer siden):

Fordi det er en low-end GPU som er ment å være billig, derfor har den bare x8

egentlig et greit svar. mindre kompleks, billigere å lage. 

Skrevet
8 hours ago, N o r e n g said:

Fordi det er en low-end GPU som er ment å være billig, derfor har den bare x8

Men man må kjøpe dyrt x570 hovedkort for å utnytte den billige dritten ?

• Liker 3
Skrevet

Har de fjernet muligheten for å disable "Fan stop" i nyeste Adrenalin? Altså slik at viftene går hele tiden på lavt turtall. Klarer ikke finne det...

Skrevet
On 12/20/2019 at 5:27 PM, Kjetil Lura said:

Hva er det du klager på?

At kronen er mindre ved, eller?

Ser ut som årsaken snarere kan forklares ved at Samsung tar seg heftig betalt for å produsere 5500-serie brikker for AMD.

Men, at Komplett liker å holde høy pris på vare lenge, og jeg fikk avsmak på prisforhøyelsen før jul. Kronekurs eller ikke..

Skrevet (endret)

Bygget ny pc for første gang på 8 år for å spille BF 5.  Setter i gang å spille, alt smooth i 20-30 min, så blir skjermen svart.  Lyden fortsetter.  Hver j*vla gang.  

Sapphire 5700 XT

Ryzen 3600x

Hvorfor gikk jeg for AMD...... ?

Prøvd gammel driver, ny driver, og nest siste utgave. 

Faulting application name: Radeonsoftware.exe, version: 10.1.2.1788, time stamp: 0x5df7cf62
Faulting module name: Radeonsoftware.exe, version: 10.1.2.1788, time stamp: 0x5df7cf62
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x00000000004037e7
Faulting process id: 0x20b8
Faulting application start time: 0x01d5bdb767dd4d8e
Faulting application path: C:\Program Files\AMD\CNext\CNext\Radeonsoftware.exe
Faulting module path: C:\Program Files\AMD\CNext\CNext\Radeonsoftware.exe
Report Id: d11ddfcd-4990-4206-8c6e-adb8de2e66fe
Faulting package full name: 
Faulting package-relative application ID: 

Endret av Lakrisbåt
Skrevet

Sjekk at ikke win10 tuller, og aktiverer noe skjermsparing. Slå av alt det der, og forsøk igjen. Tror vel det er noe annet muffens, men rart du skulle få dette. Er det bare i BF5 du får dette?

Skrevet
Lakrisbåt skrev (2 timer siden):

Bygget ny pc for første gang på 8 år for å spille BF 5.  Setter i gang å spille, alt smooth i 20-30 min, så blir skjermen svart.  Lyden fortsetter.  Hver j*vla gang.  

Sapphire 5700 XT

Ryzen 3600x

Hvorfor gikk jeg for AMD...... ?

Prøvd gammel driver, ny driver, og nest siste utgave. 

Faulting application name: Radeonsoftware.exe, version: 10.1.2.1788, time stamp: 0x5df7cf62
Faulting module name: Radeonsoftware.exe, version: 10.1.2.1788, time stamp: 0x5df7cf62
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x00000000004037e7
Faulting process id: 0x20b8
Faulting application start time: 0x01d5bdb767dd4d8e
Faulting application path: C:\Program Files\AMD\CNext\CNext\Radeonsoftware.exe
Faulting module path: C:\Program Files\AMD\CNext\CNext\Radeonsoftware.exe
Report Id: d11ddfcd-4990-4206-8c6e-adb8de2e66fe
Faulting package full name: 
Faulting package-relative application ID: 

Prøv å klokke ned skjermkortet, kanskje ikke optimalt over tid, men du får kanskje spilt nå.

Skrevet

Ja , enig med Nordeng. Dra i gang F@H, eller et eller annet stresstest for kortet så det ikke er en fysisk feil som kommer ved belastning. Venter spent på tilbakemeldinger.

Skrevet
N o r e n g skrev (12 timer siden):

Prøv å klokke ned skjermkortet, kanskje ikke optimalt over tid, men du får kanskje spilt nå.

Må jeg inn i biosen da, eller kan jeg gjøre det i Radeon software?  ser det er en peformance og tuning del der.

Fikk spilt BF2 i nesten 2 timer sammenhengde i går, i dag gikk det 20 minutter for før "close to desktop"

Skrevet
Lakrisbåt skrev (2 timer siden):

Må jeg inn i biosen da, eller kan jeg gjøre det i Radeon software?  ser det er en peformance og tuning del der.

Fikk spilt BF2 i nesten 2 timer sammenhengde i går, i dag gikk det 20 minutter for før "close to desktop"

BIOS kan ikke justere klokkefrekvensen på skjermkortet, det kan du gjøre i Radeon software, eller MSI Afterburner.

Skrevet (endret)

RX470 og RX570 hevdes å gå for 65 dollar på AliExpress og liknende steder:

Fikk også epost i fra AMD, hvor de forsøker å lokke folk til å kjøpe de ågerprisede 5500-kortene som har det dyrere Samsung-silisium i seg (mest som en følge av produksjonskapasitetsmangel hos AMD's TSMC-forbindelse) :

Next level 1080p gaming with the new AMD Radeon RX 5500 XT

The AMD Radeon™ RX 5500 XT graphics card takes 1080p gaming to the next level, delivering ultra-responsive, high-fidelity AAA gaming at 60 FPS and esports gaming at 90 FPS.¹ Powered by AMD’s most advanced 7nm gaming architecture, RDNA is engineered to enhance features like FidelityFX, Radeon™ Image Sharpening³, and Radeon Boost² for immersive gaming experiences. The AMD Radeon™ RX 5500 XT is equipped with up to 8GB of GDDR6 high-speed memory and PCI® Express 4.0 support for maximum game performance, exceptional power efficiency and outstanding value.

Endret av G
Skrevet (endret)

Synd at en må vente til april før at norsk lovgiving blir ordnet på for 350-kroners (allerede 1. jan) grensefjerning og innføring av MVA. på en annen måte. Synes at Postens gebyrer er høye, så blir 3 mnd. egenpåført karantene for import tenker jeg. Men kan bli veldig bra etterpå dersom noen av salgskanalene der ute på det wide internettet VOEC-registrerer seg mot Norge.

Ellers enig. Skulle gjerne hatt noe dugendes reservekort.

Endret av G
  • Liker 1
Skrevet

Nå som jeg endelig har fått 5700xT + 3700X på plass inkl 3200cl14 2x16. (1mnd med komplett rep + post send&retur)

Når jeg tenker på BF V, er det DX12 det går på da? har ikke fått testet noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...