Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Men, Whad tha Fuck:

 

10 FPS :p

Her må noe ha gått galt. Brukte Adrenalin settet til AMD, er det feil?

 

post-30484-0-26470900-1569848985_thumb.png

 

Her er en av fanene for monitor i Radeon. Er så newbie om disse innstillingene og greier:

 

post-30484-0-37935300-1569849324_thumb.png

 

Har tilgode å skaffe meg en gaming-monitor. Hadde en på åpent kjøp lån, men returnert. Da hadde jeg GTX 1060 :p

Skjermen var lekker den. Var et VA. Kanskje IPS jeg går for neste gang, kommer an på kostnader. Syntes likevel den blødde litt i de svarte farger både ovenfra og nedenfra kantbelyst. Merke AOC.

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før dette blir "dette er ikke noe for meg". Hva foreslår dere at jeg gjør? Siden jeg er litt newbie om hva jeg kan finne på å forsøke her med disse 10-11 FPS.

 

Droppet en liten melding til teknisk hos AMD support, slik at de ihvertfall vet om at det finnes en newb som har fått til kunststykket 10-11 FPS. Tar sikkert noen dager å få svar, og ofte så er jo slik support nokse inkjevetta greier. Eller ihvertfall mange meldingsutvekslinger når det går via epost :)

Lenke til kommentar

Før dette blir "dette er ikke noe for meg". Hva foreslår dere at jeg gjør? Siden jeg er litt newbie om hva jeg kan finne på å forsøke her med disse 10-11 FPS.

 

Droppet en liten melding til teknisk hos AMD support, slik at de ihvertfall vet om at det finnes en newb som har fått til kunststykket 10-11 FPS. Tar sikkert noen dager å få svar, og ofte så er jo slik support nokse inkjevetta greier. Eller ihvertfall mange meldingsutvekslinger når det går via epost :)

Spinner viftene opp på kortet?

Hvis du laster ned og åpner GPU-Z, og aktiverer GPU Render test (Spørsmålstegnet ved siden av Bus Interface), hva står da på bus interface?

Videre, på sensorfanen vil du kunne se hvilken klokkefrekvens GPUen kjører på.

Lenke til kommentar

Ser bra ut og du har greid å ikke begå dødssynden som er å ha en strømtilkobling til skjermkortet og har brukt 2 kabler isteden.

Når du kaller dette en "dødssynd", så er jeg spent på å vite hvorfor.

 

Meg bekjent har det ingenting å si, da kablene fint klarer det og begrensningene er i kontakta på skjermkortet.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Spinner viftene opp på kortet?

Hvis du laster ned og åpner GPU-Z, og aktiverer GPU Render test (Spørsmålstegnet ved siden av Bus Interface), hva står da på bus interface?

Videre, på sensorfanen vil du kunne se hvilken klokkefrekvens GPUen kjører på.

 

Det samme som før:

 

PCI x16.4.0 @ x16 4.0

 

GPU Clock 0.0 Mhz

Memory Clock 0.0 Mhz

også videre bare masse nuller nedover.

Memory Used (Dedicated) 829 MB

Memory Used (Dynamic) 85 MB

også videre bare masse nuller nedover

CPU Temperature 57.4 grader Celcius

System Memory Used 5142 MB

Endret av G
Lenke til kommentar

post-30484-0-14915600-1569853700_thumb.png

 

Fikk null respons på sensors i GPU-Z når jeg kjørte den ovenfor

 

PC'en lag'er noe jævelig til tider. Og i ny og ne så dreper den nettleser. GPU-Z lot den få leve, men den forsvant i fra skjermen og gjenoppstod under AID64-benchmarken

Endret av G
Lenke til kommentar

Spørs om 5700XT trekker mer enn 150+75 watt

 

780(TI) Classified var feitere da.. Fire 8 pin for å mate det 675watt totalt det. Burde holde .. (ikke at man trengte såå mye da)

Det går fint mer enn 225W over en 8-pin plus 6-pin, du har da 6 ledere for +12V og 5 for jord (i følge spec). La meg komme med et eksempel:

 

Hvis du overfører 288W over en 8-pin PCIe-tilkobling på 12V går det 8A gjennom hver leder. Hvis lederen er på 10 mOhm (et rimelig estimat for en budsjettmodell) får du da hele 0.08V over hver leder, som betyr et totalt spenningsfall over hele kabelen på 0.16V (strømmen går fra PSU til kortet og tilbake til PSU), det betyr at kabelen taper 4W med varme (over ca 50cm)! Ikke akkurat brannfarlig.

 

Hvor mye hjelper det med å doble tilkoblingene? Jo, spenningsfallet halveres ned til 0.08V, og varmetapet går ned til 1W, rett og slett miljøvennlig!

Hvis vi dobler effekten til 576W blir varmetapet 16W, da vil du begynne å merke at kabelen blir litt varmere, og spenningsfallet over kabelen blir hele 0.333V som faktisk begynner å bli litt kjedelig.

 

Merk at disse beregningene tar utgangspunkt i en enkelt 8-pin, og problemene begynner først å dukke opp når man prøver å sende 4 ganger så mye strøm gjennom den som den er designet for.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Altså, jeg kan verken Ohm eller Ampere, men jeg tenker jo at hvis en kabel er lagd fra én 8-pin, til 2x6+2, så tåler den nettopp det. Alt annet ville jo være fryktelig tullete ? Om man er mer eller mindre miljøvennlig via 4W og dobbelt antall kabler, vet jeg ikke.

 

Luftflyten blir dårligere med flere kabler, da går kabinettviftene fortere. Bruker strøm det også ?

Lenke til kommentar

G: ???

 

Så bedre ut nå. Takk for støtten N o r e n g med mange flere. Nå kan jeg endelig begynne å teste grafikkortets potensiale. Begynner med 3Dmark tenker jeg. Var faen meg et lykketreff at jeg hadde CPUID Hardware Montor innstallert så det var så enkelt å oppdage. Tilfeldighet parallellt funnet med at Kyrre S, foreslo å se på DDU nok en gang. Det verste var jo at jeg DDU-et noen omganger i Safe Mode. Denne gang DDU'et jeg heller rett i fra Win10 desktop. Funket så mykkje betre:

 

post-30484-0-95170500-1569855464_thumb.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...