Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Hisser meg opp? Hvilket grunnlag har du for å påstå det? Kan meddele at jeg absolutt ikke har noe høyt blodtrykk pga. dette eller denne debatten.

 

Ja, og det samme med deg kan man vel si da? Jeg opplever deg som å ikke lese hele innlegg, ei heller svarer du på det som blir skrevet til deg.

 

Jeg bruker understrek og fete typer for å nettopp sette trykk på ordene, om det er å bli opplevd som hissig så beklager jeg at du oppfatter det slik, det er ikke meningen. Meningen er at du faktisk skal lese det som skrives. Hadde jeg brukt CAPS så hadde jeg hatt forståelse for det du påstår.

 

BSHagen har ikke underbygget sine påstander, og når man kommer med motargumenter til det han bl.a. mener er et "solid" ytelseshopp for 9xx til 10xx så er det ikke det som er poenget med adored sitt innlegg heller, det han mener er å se utviklingen over lenger tid enn en generasjon til neste.

 

Se det Adored har lagt ut en gang til. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kona sier jeg blir værre fra år til år. Dårlig business

 

Fra spør til alvor. Ser at tek har testa rx56 nå. God ytelse men får trekk for støy og effektforbruk. Støy er lett å fjerne.. effektforbruk kan jeg ikke skjønne betyr så mye. Men det nå bare meg ..

Med dagens trender med mindre kabinetter ser jeg det som et ganske stort problem.
Ikke et problem for meg iallfall :) Benchtable og custom loop på hurtigkoblinger er det eneste som duger. Men dette er jo subjektivt for min del da. Ang effekt så er det lenge siden vi ble vandt med strømtørste kort, så god effekt i PSU har man allerede. Igjen, subjektivt for min del siden jeg ikke har et lass med kort. Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

BSHagen har ikke underbygget sine påstander, og når man kommer med motargumenter til det han bl.a. mener er et "solid" ytelseshopp for 9xx til 10xx så er det ikke det som er poenget med adored sitt innlegg heller, det han mener er å se utviklingen over lenger tid enn en generasjon til neste.

 

Se det Adored har lagt ut en gang til.

Jeg har sett begge videoene. Men er litt usikker på hva du refererer til?

 

Indirekte til gp102 eller ytelsesforbedringer?

 

Med inneværende teknologi er det realistisk å håpe på større ytelseshopp?

Lenke til kommentar

Hovedargumentet til Adored, slik jeg har sett det, er at vi gamere var prioriterte tidligere, også med tanke på konkurransen selvfølgelig, slik at vi fikk fulle brikker som "førstegangsrelease", ikke som planlagte senreleaser.

 

Så gjennom lanseringsmaterialet til 1080, og det kan (synes jeg) vise litt tilbakeholdelse av informasjon. Der blir 1080 fremstilt som high-end, noe det tydeligvis ikke var (GP104 vs GP102) ifølge nVidia heller.

 

Som sagt, det er det jeg har forstått er Adored sitt "klagepunkt". Kall en spade for en spade. Hadde 1080Ti kommet et par år senere så hadde det vært forståelig at det hadde vært gjennom en separat utviklingsprosess etc. Men det er ikke tilfellet.

Lenke til kommentar

Så det du sier, HKS, er at GP104 er fulle og hele Pascal? Det er det Adored ikke er enig i og det er her det blir "holdt" igjen for gamere".

Nei.

Rekkefølgen Nvidia har hatt "tap-out" på Pascal er GP100 - GP104 - GP106 - GP102 - GP108.

 

Ja, de kunne ha lansert 1080 Ti samtidig som Titan X (Pascal), men det hadde blitt dårlig tilgjengelighet på kortene. Siden 1080 Ti bruker samme minne (GDDR5X) som 1080 så hadde det også gått ut over tilgjengeligheten på disse kortene.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke grunnlag for det jeg sier, men ditt grunnlag er Adored? Altså, fyren som egentlig bare sitter å leser WCCF og Videocardz mens han sitter å lager konklusjoner som ikke kan verfiseres? Adored sier mye klok, det er ikke det, men likevel - kom igjen a - han er jo bare en blogger? HKS nevner også yields her btw, stoler mer på ham enn Adored for å si det mildt

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har ikke grunnlag for det jeg sier, men ditt grunnlag er Adored? Altså, fyren som egentlig bare sitter å leser WCCF og Videocardz mens han sitter å lager konklusjoner som ikke kan verfiseres? Adored sier mye klok, det er ikke det, men likevel - kom igjen a - han er jo bare en blogger? HKS nevner også yields her btw, stoler mer på ham enn Adored for å si det mildt

 

Han underbygger ihvertfall påstandene sine med kilder, ikke wccf eller videocardz i disse videoene. Det gjør ikke du.

 

 

Hvorfor har det 1080 i det hele tatt, hvorfor ikke 1080(ti/gp102) - 1070? Litt sånn som AMD nå med Vega 56 vs 64. De skulle ikke ha lansert 64, dette går ut over produksjonen av 56.

Hvorfor har teknologiselskap toppmodeller med høyere marginer enn billigere modeller?

 

 

Det er som regel omvendt av hva jeg har sett, midrange er det større marginer på mens "toppmodeller" er det mindre å hente i marginer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke grunnlag for det jeg sier, men ditt grunnlag er Adored? Altså, fyren som egentlig bare sitter å leser WCCF og Videocardz mens han sitter å lager konklusjoner som ikke kan verfiseres? Adored sier mye klok, det er ikke det, men likevel - kom igjen a - han er jo bare en blogger? HKS nevner også yields her btw, stoler mer på ham enn Adored for å si det mildt

 

Han underbygger ihvertfall påstandene sine med kilder, ikke wccf eller videocardz i disse videoene. Det gjør ikke du.

 

 

Hvorfor har det 1080 i det hele tatt, hvorfor ikke 1080(ti/gp102) - 1070? Litt sånn som AMD nå med Vega 56 vs 64. De skulle ikke ha lansert 64, dette går ut over produksjonen av 56.

Hvorfor har teknologiselskap toppmodeller med høyere marginer enn billigere modeller?

 

 

Det er som regel omvendt av hva jeg har sett, midrange er det større marginer på mens "toppmodeller" er det mindre å hente i marginer.

 

 

Hvor er det du har sett dette?

Lenke til kommentar

 

Hvorfor har det 1080 i det hele tatt, hvorfor ikke 1080(ti/gp102) - 1070? Litt sånn som AMD nå med Vega 56 vs 64. De skulle ikke ha lansert 64, dette går ut over produksjonen av 56.

Hvorfor har teknologiselskap toppmodeller med høyere marginer enn billigere modeller?

 

Var ikkje poenget til Adored at 1080 ikkje er ein toppmodell, men de har prislagt og navngitt den som om den var ein toppmodell? Det er ein mindre GPU enn Titan XP, som er toppmodellen. Så vi får mindre ytelsesøkning for samme pris ved generasjonsskifte enn vi har fått historisk sett fra generasjon til generasjon.

 

Det er ingen tvil om at 1080 er eit godt skjermkort, men historisk sett så burde den vært vesentlig billigere. Men svak konkurranse fra AMD gir Nvidia muligheten til å melke kundene sine for penger. Navngivingen og release datoene på GPUene er berre eit middel for Nvidia å skjule "price gouging"-en de holder på med.

Lenke til kommentar

 

8800ultra kjøpte jeg for 7000kr i sin tid... :p

Men 8800 ultra var topp GPUen. Det er ikkje 1080. Hadde ein 8600 GT kosta 7000kr så hadde det vært tilsvarende situasjonen i dag.

 

Det var ingen skjermkort fra konkurrenten som ytet bedre, så da var 1080 topp gpu :) Vi får skylde på AMD for at 1080 var så dyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...