Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Greit å være medskyldig i utroskap?


Anbefalte innlegg

Tittelen sier vel det meste, men for å gjøre historien kort....

 

Traff ei jente for snart et år siden og ting har eskalert siden. Spesielt på fylla. :p

Etterhvert som festene kom og gikk, ble klemming til kyssing, og kyssing til klining...

 

For ikke så lenge siden var vi på fest sammen og begynte å rote litt.
Kort sagt endte hun opp naken i senga mi og var gira på sex.  :hmm:

 

Jeg avviste sex'en med tanke på at hun allerede har en type. De er i et langdistanseforhold tho.. 
Jeg har egentlig avvist henne hver fest, noe som kun gjør at hun får enda mer lyst på meg neste gang...   :hm:  Maken til situasjon :p

 

I ettertid har jeg tenkt på denne hendelsen og på en måte angret litt, selv om jeg tror avgjørelsen var riktig. Dette fordi at jeg har begynt å like hun....  :hm:

 

Jeg frykter at denne situasjonen kommer til å gjenta seg senere på fylla og at jeg til slutt kommer til å ligge med hun. Som sagt er hun veldig gira på meg på fylla, og nå har jeg begynt å like hun...  :no:

 

Hva skal jeg gjøre? Er det greit å ligge med hun eller er det ikke greit?  :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ifølge Den islamske stat skal en ikke ha sex utenfor ekteskapet. Og de folkene har peiling på moral. Styr unna!

 

Alvorlig talt: Du høres ut som en kjernekar siden du i det hele tatt tenker på slike ting. Du bør belønne deg selv med å hoppe til køys med henne. Hun er villig til å ha sex med andre enn kjæresten sin. Hvorfor skulle det ikke være med deg, en fyr hun liker?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser selv ikke hvordan ansvaret for et forhold mellom to mennesker ligger på en utenforstående part. Hun er villig til å være utro. Om det er med deg eller andre spiller egentlig liten rolle. Det får være på hennes skuldre, og hun får ta skylden for det om forholdet hennes skulle gå til helvete.

 

Mener du har ditt på det trygge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er småsjokkert av svarene til folk i tråden her. Jeg synes virkelig ikke det er greit å ligge med denne dama hvis du vet at hun er i et forhold. Ha litt empati, tenk hvis det var deg hun var utro mot?

 

Du bør kreve at hun slår opp med typen sin, eller du bør dumpe henne totalt. Hvis du velger siste alternativet ville jeg seriøst vurdere å si fra til fyren, vær kompis og hjelp ham med å unnslippe dette kvinnemennesket. 

 

Saken hadde vært en annen hvis du ikke visste noe. Men nå gjør du det, og selv om du ikke er like mye å klandre som henne kanskje så er det likevel utrolig dårlig gjort å forsettlig medvirke til utroskap, for å bruke strafferettsterminologi. At du eventuelt ikke kjenner fyren burde ikke ha noe å si.

Endret av Jakoozie
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Utroskap er aldri ensidig! Blir for enkelt å legge skylden på henne. Jeg går mot strømmen og mener TS har gjort det riktig og ikke eskalert det mer. En ting er å ha ansvar for eget forhold, men det er faktisk jævlig kjipt å få forholdet ødelagt av en tredjepart, uansett om de er samboere eller bor langt vekk fra hverandre.

 

Jeg mener du, TS, bør heller si at du er keen på mer, men vil ikke bidra til utroskap. Så får heller ho gjøre det slutt først og dere kan da gjøre hva faen dere vil.

 

Edit: Faaaen heller, hater å være sist ute!! Må skrive fortere ass. :p

Endret av Myst
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det er ikke ditt ansvar å holde hu tro mot kjæresten. Hennes kropp, hennes valg, hennes kjæreste.

 

Dette argumentet gir ikke mening. Du har kanskje ikke ansvar for at hun eventuelt velger å ligge med noen andre hvis du sier nei, men du har selvsagt ansvar for at du selv velger å ligge med en person du vet er i et forhold. Kort sagt, du har ansvar for egne handlinger, akkurat som hun har. 

 

Dessuten virker det som at du og andre i tråden forutsetter at hvis hun ikke er utro med trådstarter, så vil hun være det med noen andre. Hvor tar dere det fra? Vi vet ingenting om denne dama, kanskje litt kjapt å automatisk gå ut i fra at hun er notorisk utro. Kanskje er hun forelsket i trådstarter?

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hun vil sikkert sjekke om du er noe i senga før hun slår opp med langdistansetypen.

 

Avien: Sammenligner du "tyveri" av ei dame med tyveri av en sykkel? Dessuten sammenligner du det å få seg ny kjæreste med to kriminelle handlinger, som om det var noe kriminelt over det. Et forhold krever to parter, dersom hun vil ha ny type er det hverken noe etisk eller juridisk galt i det. Forhold brytes og skapes hver dag over hele kloden. Det er stort sett religiøse ekstremister som vil kriminalisere det. Mennesket er seriemonogam av natur og kjærlighetssorg er en del av det spillet.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det spørsmålet er så barnslig at du ikke får et svar.

Ok, la oss ta noe mindre dramatisk. Er det ok å ta sykkelen din, om man ikke kjenner deg? Og hvis ikke, hva er den etiske forskjellen, som gjør at det ene er ok og det andre ikke?

 

Tyveri er lovstridig, sex med en person som er i et forhold er ikke det.

Lenke til kommentar

Dette argumentet gir ikke mening. Du har kanskje ikke ansvar for at hun eventuelt velger å ligge med noen andre hvis du sier nei, men du har selvsagt ansvar for at du selv velger å ligge med en person du vet er i et forhold. Kort sagt, du har ansvar for egne handlinger, akkurat som hun har.

 Man rydder i egen garasje. Ikke andres. Som sagt; ikke hans ansvar eller forpliktelse å stoppe henne fra noe som helst.

Dessuten virker det som at du og andre i tråden forutsetter at hvis hun ikke er utro med trådstarter, så vil hun være det med noen andre. Hvor tar dere det fra? Vi vet ingenting om denne dama, kanskje litt kjapt å automatisk gå ut i fra at hun er notorisk utro. Kanskje er hun forelsket i trådstarter?

Begge deler er jo argumenter for at det ikke er hans sted å stoppe henne. Om hu er notorisk utro så hadde hu liggi med andre uansett.

Om hu er forelska i han så kan det være starten på et forhold. Og da er det HVERTFALL ikke hans ansvar.

Endret av L4r5
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg mener du, TS, bør heller si at du er keen på mer, men vil ikke bidra til utroskap. Så får heller ho gjøre det slutt først og dere kan da gjøre hva faen dere vil.

Tja.. keen på noe mer blir noe annet :p men samtidig har hun jo allerede bevist at hun er villig til å være utro... Så jeg er ikke så sikker på at denne jenta er den beste å bli i et forhold med da...  :hm:

 

Skal jeg få henne til å slå opp kun for et eventuelt one-night-stand i så fall da? :p

Lenke til kommentar

 

Dette argumentet gir ikke mening. Du har kanskje ikke ansvar for at hun eventuelt velger å ligge med noen andre hvis du sier nei, men du har selvsagt ansvar for at du selv velger å ligge med en person du vet er i et forhold. Kort sagt, du har ansvar for egne handlinger, akkurat som hun har.

 Man rydder i egen garasje. Ikke andres. Som sagt; ikke hans ansvar eller forpliktelse å stoppe henne fra noe som helst.

 

Jeg sier ikke at er hans ansvar å stoppe henne. Det er forskjell på å stoppe utroskapen hennes, og å aktivt ta del i den. Poenget mitt er: Han har ikke ansvar for å sørge for at hun ikke er utro med andre. Men han har ansvar for hva han selv velger å bli med på. Som i dette tilfellet vil være utroskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg mener du, TS, bør heller si at du er keen på mer, men vil ikke bidra til utroskap. Så får heller ho gjøre det slutt først og dere kan da gjøre hva faen dere vil.

Tja.. keen på noe mer blir noe annet :p men samtidig har hun jo allerede bevist at hun er villig til å være utro... Så jeg er ikke så sikker på at denne jenta er den beste å bli i et forhold med da...  :hm:

 

Skal jeg få henne til å slå opp kun for et eventuelt one-night-stand i så fall da? :p

 

Nei, hun har klart vist at hun ikke har respekt for verken kjæresten sin eller forholdet deres, så noe kjæreste-materiale er hun definitivt ikke.

 

Tja, spørs det, om du kun er ute etter ONS eller utvikle det til FF. Virker som det er det eneste hun duger per se. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...