Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Greit å være medskyldig i utroskap?


Anbefalte innlegg

 

Dette argumentet gir ikke mening. Du har kanskje ikke ansvar for at hun eventuelt velger å ligge med noen andre hvis du sier nei, men du har selvsagt ansvar for at du selv velger å ligge med en person du vet er i et forhold. Kort sagt, du har ansvar for egne handlinger, akkurat som hun har.

 Man rydder i egen garasje. Ikke andres. Som sagt; ikke hans ansvar eller forpliktelse å stoppe henne fra noe som helst. 

 

Selvom man ikke skal rydde i andres garasje trenger man ikke være den som roter den til heller. At man vil ligge med noen som har kjæreste er helt feil i mine øyne, Jeg ville hatt beskjed fra fyren om det var dama mi som prøvde seg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tittelen sier vel det meste, men for å gjøre historien kort....

 

Traff ei jente for snart et år siden og ting har eskalert siden. Spesielt på fylla. :p

Etterhvert som festene kom og gikk, ble klemming til kyssing, og kyssing til klining...

 

For ikke så lenge siden var vi på fest sammen og begynte å rote litt.

Kort sagt endte hun opp naken i senga mi og var gira på sex.  :hmm:

 

Jeg avviste sex'en med tanke på at hun allerede har en type. De er i et langdistanseforhold tho.. 

Jeg har egentlig avvist henne hver fest, noe som kun gjør at hun får enda mer lyst på meg neste gang...   :hm:  Maken til situasjon :p

 

I ettertid har jeg tenkt på denne hendelsen og på en måte angret litt, selv om jeg tror avgjørelsen var riktig. Dette fordi at jeg har begynt å like hun....  :hm:

 

Jeg frykter at denne situasjonen kommer til å gjenta seg senere på fylla og at jeg til slutt kommer til å ligge med hun. Som sagt er hun veldig gira på meg på fylla, og nå har jeg begynt å like hun...  :no:

 

Hva skal jeg gjøre? Er det greit å ligge med hun eller er det ikke greit?  :hmm:

utroskap er ifølge min definisjon "å bryte tillit",

og vis du begir deg ut på å involvere deg med henne bak typen sin rygg,

så har du skapt en situasjon der hun og typen får tillits problemer,

samt du får muligens noe karma for å ha ødelagt et forhold.

dessuten så vil du ha det vanskelig å leve med deg selv pga du vet at nå er du en "bryter av tillit" person som er delvis årsak til at hun og typen gjorde det slutt.

 

faktum er at å involvere seg i andre sin dame gjør deg delvis ansvarlig for å skape konflikter rundt deg,

pga bryting av et tillits bånd medfører at dem ikke lenger vil ha tillit til hverandre,-ergo fremmedgjøring,

og vis nå hun allerede har vært utro før så gjør du det ikke bedre med å gi henne enda et utro forhold å leve med.

 

om hun ikke eier skyldsfølelse så er det hennes problem,

men om du eier respekt for tillits forhold så vil ikke din menneske natur tillate at du er en konflikt skaper i utroskap.

kåtheten vil seff kjøre på,

men din mer følsomme fornuft vet bedre: at du ikke kan leve med å skape konflikter via utroskap.

dessuten må du tenke på at det er ikke bare dette paret som kjenner konflikten,-men også kjenner de nærmeste rundt ringvirkningen,

og det kan ende med at sladder og snakkis gir deg et rykte.

 

dog vis hun bryter sitt forhold til typen,

så er også dems tillits avtalen brutt ergo du har fri bane:)

(antar dem ikke har noe "åpent forhold").

 

 

 

Endret av t_o_m_m_y
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...