Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til de som måtte huske så var jeg jo å målte blodtrykk forrige tirsdag og da var det på 138/102 og en puls på 109 og de ville jeg skulle gå til legen bla bla bla og hun legen sugde ræv og bare "neida dette er fint BT (138/98)men høy hvilepuls(109), hvorfor ville du komme?"

 

Så var jeg inne for min ukentlige blodprøve og da målte de blodtrykket igjen og nå var det på 138/102 og hvilepuls på 103.

 

Min stefar er dritt sur for at de ikke setter meg på blodtrykks medisin.

 

Gleder meg til legen min kommer tilbake og jeg får snakke med en mer kompetent lege. Hun helsesekretæren mente jeg burde få en sånn 24 timers måling.

 

Jeg blir stresset av det her. Jeg ser jo jeg har høyt blodtrykk. De sender meg på haste kontroll hos en lege som bare "neida" og så en ny runde med "du har høyt blodtrykk og har hatt det over lengre tid dette må gjøres noe med"

 

Jeg ønsker ikke hjerteinfarkt/stpp

Endret av Overmoden 3.0
Lenke til kommentar

"Må" er vell relativt? :p Har blitt skadet verre enn det av dyr mange ganger. Senest for et par måneder siden. Ble angrepet av en katt i Amsterdam. :D Tenkte ikke engang over dette med stivkrampe, men det hadde kanskje vært lurt?

 

Har også blitt bitt av en rotte en gang. Da vurderte jeg faktisk å dra til legen, men jeg tok sjansen på å la være.

Lenke til kommentar

"Må" er vell relativt? :p Har blitt skadet verre enn det av dyr mange ganger. Senest for et par måneder siden. Ble angrepet av en katt i Amsterdam. :D Tenkte ikke engang over dette med stivkrampe, men det hadde kanskje vært lurt?

 

Har også blitt bitt av en rotte en gang. Da vurderte jeg faktisk å dra til legen, men jeg tok sjansen på å la være.

Du tok vel gjerne en oppdatering av vaksiner før du dro sørøstover?

Lenke til kommentar

"Må" er vell relativt? :p Har blitt skadet verre enn det av dyr mange ganger. Senest for et par måneder siden. Ble angrepet av en katt i Amsterdam. :D Tenkte ikke engang over dette med stivkrampe, men det hadde kanskje vært lurt?

 

Har også blitt bitt av en rotte en gang. Da vurderte jeg faktisk å dra til legen, men jeg tok sjansen på å la være.

Legevakta sa jeg måtte komme inn. Er 13 år siden jeg tok den sist så like greit å få en oppfriskning. Sies at er det ti år siden du tok den må du ta ny om du blir bitt.

 

Det verste er egentlig smerten. Og tommelen som brukes så mye og.

 

Edit: burde er vel rettere å si en måtte :p

Endret av Overmoden 3.0
Lenke til kommentar

Tenker at det har noe å si hvor man får skade? Sånn innside av hånd er kanskje mer sårbar enn utside feks.

Har blitt klort hardt av katt noen få ganger, men visste ikke om at man burde gjøre noe. Nå vet jeg det.

Vet ikke hvordan det er i forhold til å bli klora. Men regelen er at går bittet gjennom huden så burde man ta stivkrampe uansett hvor på kroppen det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...