Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Takk for lenke. Skulle lest, men har ikke VG+

 

 

Ikke la det forringe livskvaliteten din.

>ha alvorlig psykisk diagnose

>bli bedt om å ikke la det forringe livskvaliteten

/r/wowthanksimcured 

I'll get right on that

 

De beste samtalene man har er med seg selv

Da får man hvertfall de svarene man vil ha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke bare ble de tidligere klassifiserte som lite tilpasningsdyktige til samfunnet, men folk som ble ansett som usosiale, eller antisosiale ble sendt i gasskamrene i nazi-tiden.

 

Manisk depressive har blitt akseptert i senere tid, sammen med en del andre psykiske lidelser. Dette selvsagt med innførselen av psykiatri og psykologi. I religiøse tider kunne disse sykdommer bli tolket som "galskap" eller "straff fra høyere makter".

Ja historisk sett ja. Da er jeg med!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

>ha alvorlig psykisk diagnose

>bli bedt om å ikke la det forringe livskvaliteten

/r/wowthanksimcured 

I'll get right on that

 

Var det samme her om dagen.. Jeg var dum nok til å nevne at jeg måtte skaffe meg piller (antidepressiva) da jeg hadde gått tom for det, og da får jeg selvsagt høre at "ja, men du kan da ikke gå på dette evig", og at "har du prøvd andre metoder for å bli bedre"... For noe piss. Når man sliter med en psykisk lidelse så er det ikke bare å bli bedre.. Du kan faktisk gjøre svært lite med saken og må i grunnen bare leve med det.. 

 

For meg har disse lidelsene gjort at det er svært vanskelig å jobbe da jeg driver å engster meg hele tiden om at noe fælt skal skje, jeg kan jo nesten ikke sitte i ro i huset jeg bor i fordi jeg er redd for at jeg skal gjøre noe galt (satt veldig på spissen da).. 

 

Men så var det jo en kjent av meg som sa noe som at du ikke bør nevne dette til "normale" personer fordi de ALDRI  kommer til å forstå, og jeg begynner nå å tro at dette stemmer ganske bra.. 

 

 

-

 

Bare for å gjøre det klart så var ikke dette innlegget rettet mot noen. Det er vanskelig å forstå og derfor blir jeg forbannet, men det er dog ikke ønsket å fornærme eller såre noen ved det jeg skrev.. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Altså det jeg skrev var med tanke på at kvinnen i artikkelen hadde funnet en måte å leve med bipolar lidelse på. 

 

Tenkte da at Lars kanskje kunne lese denne erfaringen og muligens gjøre seg opp en mening om det. Det var bare det jeg mente, altså noe spesifikt/konkret. Ikke noe mot bipolare lidelser. 

 

Kvinnen levde da forholdsvis normalt etter det jeg forstod. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Altså det jeg skrev var med tanke på at kvinnen i artikkelen hadde funnet en måte å leve med bipolar lidelse på. 

 

Innlegget var ikke rettet mot deg.. Det var en rant jeg bare måtte få ut når jeg leste det som sto der. 

 

Så var også linjen som også L4r5 kommenterte på det jeg reagerte på.. Hva du skrev om bipolar lidelse hadde ingenting med saken å gjøre.

 

Som jeg også skrev i slutten av innlegget.. "Bare for å gjøre det klart så var ikke dette innlegget rettet mot noen. Det er vanskelig å forstå og derfor blir jeg forbannet, men det er dog ikke ønsket å fornærme eller såre noen ved det jeg skrev.. "

 

Det å skrive ut slik i frustrasjon hjelper ofte da man hiver det fra seg framfor å sitte å irritere seg over det. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...