Gå til innhold

Nå ser vi begynnelsen på slutten for Xbox 360 og PlayStation 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så idiotisk, 360 og ps3 er fortsatt kraftige maskiner, ps2 levde i 14 år så da kan disse leve i mange år med

 

Dette er på tide. Det er normalt at forrige generasjon henger med noen år inn i neste generasjon, men det holder også igjen en rekke spill og storsatsninger som har godt av å løsrive seg fra gammel hardware.

 

Helt topp denne utviklingen her etter min mening.

Lenke til kommentar

Det er vel på høy tid at de slutter å bruke ressurser på de gamle konsollene. Selv spiller jeg fortsatt Xbox 360 siden jeg har samlet opp masse spill jeg ikke har begynt på enda, og er egentlig tilfreds med grafikken. Men verden må jo gå videre, og hvis de skal utnytte de nye konsollene maksimalt er det nødvendig.

Faktisk spilte jeg nettopp gjennom Evil Within på 360, og ble veldig imponert over hvor bra den versjonen var. Det føltes på ingen måte ut som noen nedgradert utgave i forhold til PS4. Dette var i sterk kontrast til Shadow of Mordor som var så dårlig at det aldri burde blitt sluppet på last gen. Så det kan bli veldig forskjellige resultat. De fleste andre cross-gen spill jeg har spilt, som f.eks Watch Dogs og Alien Isolation, syntes jeg fungerte greit på Xbox 360, men det var helt klart ikke optimale versjoner og jeg ville nok ikke betalt full pris for de. Så det er nok på tide å ta et verdig farvel. Blir veldig overrasket om PS4/Xbox One holder like lenge, mange mener jo at de allerede var utdaterte før de ble lansert.

Endret av Tyrannus
Lenke til kommentar

The evil within bruker ID Tech 5 engine som gir meget god grafikk via megatextures. Et enda penere spill er RAGE som bruker samme motor. Originalgrafikken til det tar 1 terrabyte ukomprimert.

 

Imponerende potensiale i denne motoren, men tydeligvis veldig tungdrevet også. Litt synd at nesten halve skjermflaten i Evil Within må fylles med store svarte felt for at spillet skal kunne kjøre. RAGE har jeg ikke prøvd enda, men har det i backlogen.

 

Mener å huske at Wolfenstein New Order også bruker denne motoren. Spilte gjennom det på Xbox 360, men det kom ikke så heldig ut. Mildt sagt grøtete grafikk, men var iallfall bra bildeflyt.

Lenke til kommentar

 

 

Så idiotisk, 360 og ps3 er fortsatt kraftige maskiner, ps2 levde i 14 år så da kan disse leve i mange år med

 

Så ikke bare skal spillene bli begrenset til Xbone og PS4, men de skal altså bli maltraktert for å kunne kjøre smooth på 360 og ps3? På tide å gi slipp på gammel faenskap.

Jup, 255 MB system minne er gøy.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501
Så ikke bare skal spillene bli begrenset til Xbone og PS4, men de skal altså bli maltraktert for å kunne kjøre smooth på 360 og ps3? På tide å gi slipp på gammel faenskap.

Ps3 og 360 er ikke faenskap, de har masse gode spill og det du sier er en myte...

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se noe negativt med dette. 

 

PS3 og Xbox 360 har fått 8-9 år med en jevn strøm av spill og de vil nok fortsatt få FIFA og casual-spill et par år til. Men for AAA-spill er det på tide å gi slipp nå. Å utvikle et spill for 5 plattformer (6 med Wii U)  samtidig fordrer ikke akkurat for kvalitet.

 

Og det er klart dette er godt nytt for PC.

I stedet for spill som må designes med tanke på PS3 som har bare 256 MB RAM og et middels skjermkort fra 2006, har man nå langt friere tøyler. Med 8 GB RAM i PS4/X1, moderne GPU-design samt x86 er det klart det både blir enklere å konverte til PC og ha en generelt høyere standard på textures og lignende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

 

 

Så idiotisk, 360 og ps3 er fortsatt kraftige maskiner, ps2 levde i 14 år så da kan disse leve i mange år med

 

Så ikke bare skal spillene bli begrenset til Xbone og PS4, men de skal altså bli maltraktert for å kunne kjøre smooth på 360 og ps3? På tide å gi slipp på gammel faenskap.

Jup, 255 MB system minne er gøy.
Beggr de maskineri har langt mer enn 255 mb...

 

Delevis sant, 360 hadde 256mb system, og 256mb gpu, mot ps3 som hadde 512 fordelt over hele røkla (dvs system og gpu) Men dette var lite allerede tilbake i 2005! Dessverre kom xbox one og ps4 ut hvertfall 2 år for sent i forhold til hw de inneholder, og man kan jo sånn sett si at de allerede etter snart to år på markedet begynner å bli klar for en utskiftning for å holde tritt med pc. Jeg tror og håper at steambox vil få og ta en god markedsandel fra de rene konsollprodusentene når disse maskinene begynner å komme på markedet ettersom de er langt mer forbrukervennlige enn hva dagens konsoller er, og man har uendelige valgmuligheter når det kommer til fysisk og digitalt innhold.   

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Ehh nei. De hadde RAM i megabyte, ikke gigabyte, i såfall ville dagens generasjon med konsoller ha vært en nedgradering, ikke en oppgradering. Men på en annen side, det forklarer jo hvorfor du mener forrige generasjon med konsoller er mye bedre enn dagens...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Ehh nei. De hadde RAM i megabyte, ikke gigabyte, i såfall ville dagens generasjon med konsoller ha vært en nedgradering, ikke en oppgradering. Men på en annen side, det forklarer jo hvorfor du mener forrige generasjon med konsoller er mye bedre enn dagens...

Du jeg har en ps3 og den har 37 gb, og en 36o med 120 gb ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...