Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke lett å velge, bra pris forresten.

Om man vil se forskjellen mellom disse kan man se her:

Comparison beetween (AG352UCG, Acer X34, Asus PG348Q, Omen X35:

 

Betale med Komplett sitt Mastercard så blir det ~500Kr til i "Kickback" om man bruker bonuspoengene hos Komplett. Såpass mye som jeg handler der blir jo ikke det noe problem. Så ender på ~7500Kr for en 3440x1440 med 100Hz og G-Sync.

 

Tråden her burde jo koke bare på 8K prisen alene!!  :huh:

 

Edit: VA panelet er altså AU Optronics, samme som i HP Omen skjermen. Gir dobbelt så bra kontrast som X34 og Asus sin. Samt bedre sortnivå og mer detaljer i mørke partier. På flere områder er dette altså en bedre skjerm enn Acer og Asus sitt alternativ..

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

 

Ikke lett å velge, bra pris forresten.

Om man vil se forskjellen mellom disse kan man se her:

Comparison beetween (AG352UCG, Acer X34, Asus PG348Q, Omen X35:

 

Betale med Komplett sitt Mastercard så blir det ~500Kr til i "Kickback" om man bruker bonuspoengene hos Komplett. Såpass mye som jeg handler der blir jo ikke det noe problem. Så ender på ~7500Kr for en 3440x1440 med 100Hz og G-Sync.

 

Tråden her burde jo koke bare på 8K prisen alene!!  :huh:

 

Edit: VA panelet er altså AU Optronics, samme som i HP Omen skjermen. Gir dobbelt så bra kontrast som X34 og Asus sin. Samt bedre sortnivå og mer detaljer i mørke partier. På flere områder er dette altså en bedre skjerm enn Acer og Asus sitt alternativ..

 

Jeg har lest litt og google'd litt rundt om disse monitorene.

Her er få ting som kommer opp:

 

Acer Predator X34 - Mange rapporterer backlight bleed og dette frykter jeg.

Men så vidt jeg forstår eller tror er at X34A fikser nettopp dette? Foten på skjermen digger jeg.

 

Agon 352UCG - Jeg syns rammen var litt tykke sammenlignet med andre i tillegg er jeg ikke glad i svart glanset.

Men jeg liker prisen, foten av skjermen er sånn ok ok ligner litt på Predator X34 sin.

 

Omen X35 - Foten på skjermen var direkte stygg syns jeg, noen har opplevd at den synker når du setter den max høyde så detter den sakte litt ned. I tillegg er den lett for å skrape noe som er synd.

 

Asus RoG Swift har jeg faktisk ikke lest mye annet enn lest hardware sin egen test av den. Men dyr er den også.

Foten på skjermen er digg.

 

Alt i alt, jeg står mellom Predator X34 og Agon 352UCG.. hm hm. Hadde bare Predator X34A vært på tilbud noe den har vært på 10K, hadde ikke gjort meg noe om den havnet på 8-9K da hadde jeg bare slått til.

 

Hva tenker dere?

Endret av funkweb
Lenke til kommentar

 

Veggfeste med beveglig arm synes jeg er digg på en slik skjerm. Plutselig har man lett plass til tastatur nr 2 og Dac under skjermen :)

Nizzen, slik jeg forstår har du Predator X34 (X34A ?), fortell meg, når kjøpte du den? Er du fornøyd? Opplever du backlight bleed?

 

Har x34 vanilla fra en av de første batchene som kom til Norge. Har veldig lite bleed. Såvidt i øvre venstre hjørne. Ser det kun ved helt sort skjerm. Altså aldri. 

Lenke til kommentar

Noen som har erfaringer med Samsung C34F791? Synes det er veldig stille rundt denne skjermen... Håpet det skulle komme masse erfariger på denne skjermen da jeg har lyst på denne.. :p

 

Den er det dessverre bare Vega som kan drive, og det er ikke mange som har Vega enda.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...